کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نیویورک‌تایمز:

ترامپ محاکمه نشود آمریکا فرومی‌پاشد

3 مرداد 1401 ساعت 15:32

ستون‌نویس روزنامه آمریکایی ضمن بیان این که حامیان رئیس‌جمهور سابق آمریکا احمق هستند و فریب او را می‌خورند، خواستار تحت تعقیب قرار گرفتن وی برای کنار زدنش و جلوگیری از فروپاشی آمریکا شد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، «نیویورک تایمز» یکشنبه (۲۴ ژوئیه) در سرمقاله‌ای به نوشته «چارلز ام. بلو» خواستار پیگرد قانونی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه این کشور در انتخابات سال ۲۰۲۴ شد.

نویسنده این سرمقاله با عنوان «ما نمی توانیم ترامپ را محاکمه نکنیم» استدلال می‌کند که چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا یک «غارتگر سیاسی» است و می‌افزاید: با پایان این سری جلسات (کمیته تحقیق مجلس نمایندگان آمریکا) درباره شورش شش ژانویه، برای من واضح‌تر شد که ترامپ باید به چند جرم متهم شود».

وی در ادامه نوشت: سوالات پیش روی وزارت دادگستری تنها این نیست که آیا شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که ترامپ جرایمی را که به آن‌ها متهم می‌شود مرتکب شده یا خیر، بلکه این است که آیا کشور می‌تواند لکه‌ پیگرد کیفری رئیس‌جمهور سابق را تحمل کند یا خیر.

ستون‌نویس نیویورک تایمز افزود: سوال دوم را به طور کامل (به این شکل) برمی‌گردانم: آیا کشور می‌تواند ترامپ را تحت پیگرد قانونی قرار ندهد؟  معتقدم که پاسخ منفی است. او از شکست‌هایش یاد گرفته و اکنون خطرناک‌تر از همیشه است.

به گزارش شبکه «فاکس نیوز» نویسنده این مقاله که مطالب بحث برانگیز متعددی نوشته و پیش‌تر خواستار برچیده شدن مجسمه‌های جرج واشنگتن اولین رئیس‌جمهور آمریکا برای مبارزه با نژادپرستی شده بود، در ادامه مطلب خود تصریح کرد کرد که «ترامپ یاد گرفته نظام سیاسی (آمریکا) قادر به پاسخگو کردن او نیست».

در ادامه گزارش نیویورک تایمز آمده که ترامپ آموخته ریاست‌جمهوری بزرگ‌ترین کلاهبرداری زندگی‌اش است و به جای ارائه کالاها و خدمات لوکس او فقط باید دروغ‌ بفروشد که ملی‌گرایی سفیدپوستی هوادارانش را تایید می‌کند و شکنندگی سفیدپوستی آن‌ها را توجیه و آن‌ها هم با خوشحالی میلیون‌ها دلار به او می‌دادند.

ستون‌نویس نیویورک تایمز در پایان مطلب خود با بیان این که ترامپ هرگز به خواست خود کنار نمی‌رود، نوشت: ترامپِ عاری از پیگرد قانونی، ترامپ آزاد برای دیوانگی کردن است ... (بنابراین) عدم پیگرد قانونی [ترامپ] خطر فروپاشی کل اکوسیستم سیاسی و در نتیجه آمریکا را در پی دارد».


کد مطلب: 807200

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/807200/ترامپ-محاکمه-نشود-آمریکا-فرومی-پاشد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com