پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

خرید بیمه بدنه با ارزان ترین قیمت در مرداد و شهریور ۱۴۰۱

شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب: 806950
بیمه بدنه یکی از انواع بیمه نامه‌های اتومبیل است که در کنار خرید بیمه شخص ثالث می‌تواند خسارت‌های ایجاد شده ناشی از تصادف‌ها را جبران کند. بیمه شخص ثالث اجباری بوده و تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی باید آن را تهیه کنند، اما خرید بیمه بدنه اختیاری است و با توجه به مزیت‌ها و پوشش‌های قابل ارائه این بیمه نامه مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. البته که هنوز برای خرید این بیمه نامه باید فرهنگسازی‌های بیشتری انجام شود تا همه افراد از آن بهره‌مند باشند. جبران خسارت‌های مالی که برای بدنه خودرو ایجاد می‌شود تحت پوشش این بیمه نامه بوده و تا سقف تعهدات بیمه‌گر قابل پیگیری است. در این مطلب سعی داریم درباره مزیت‌ها، پوشش‌ها و مدارک مورد نیاز دریافت خسارت اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم با ما تا انتهای متن همراه باشید.

بیمه بدنه خودرو چیست؟

با توجه به اینکه خرید بیمه ثالث اجباری است و در صورت عدم تهیه آن با دستور توقف خودرو توسط پلیس راهنمایی و رانندگی مواجه خواهید شد،‌ بهتر است بدانید که بیمه بدنه اختیاری بوده اما جبران کننده خسارت‌های مختلفی خواهد بود تا سنگینی جبران هزینه‌های تصادف را از روی دوش مالک یا راننده خودرو برداردبه بیان دیگر، بیمه نامه بدنه اتومبیل برخلاف بیمه شخص ثالث،  بیمه نامه اختیاری است. در راهنمای بیمه بدنه خودرو، این بیمه نامه  یکی از انواع بیمه‌های اموال متعلق به ‌وسیله‌نقلیه مطرح شده است. بیمه‌گزار می‌تواند با پرداخت مبلغ مشخصی به عنوان حق‌بیمه به شرکت بیمه، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات تصادفات رانندگی، بیمه کند و خسارت خود را از شرکت بیمه دریافت می‌نماید. در بیمه بدنه خسارت‌های وارد شده ناشی از حوادث رانندگی مانند: تصادف، آتش سوزی و سرقت خودرو تحت پوشش این بیمه بدنه قرار می‌گیرد. همچنین با دوراندیشی و آینده‌نگری در صورت وقوع حوادث مختلف در اثر رانندگی و بلایای طبیعی، نگرانی برای جبران هزینه‌های رخ داده کاهش می‌یابد.

بیمه بدنه چه پوشش‌هایی دارد؟

بیمه نامه بدنه دو نوع پوشش اصلی و اضافی دارد که بیمه‌گزار با پرداخت حق بیمه تحت پوشش خطرات مختلف قرار می‌گیرد. همچنین بیمه‌گزار قادر است که در صورت نیاز یا الویت‌های خود تا سقف تعهدات بیمه‌گر پوشش‌ها را خریداری کند.
 
 

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه

حادثه کلی و جزئی، آتش سوزی و سرقت کلی جزو خطرات اصلی است که در این بیمه نامه تحت پوشش خواهد بود.

حادثه:
هنگام ایجاد حادثه برای خودرو، شرکت بیمه موظف است که تا سقف تعهدات خود جبران خسارت کند. به طور مثال: اگر خودروی بیمه‌گزار در حادثه رانندگی آسیب ببیند و در صورتی که راننده مقصر باشد، بخشی از پرداخت خسارت ایجاد شده برای خودرو مقصر بر عهده بیمه‌گر و بیمه بدنه خواهد بود. همچنین در صورت برخورد خودروی بیمه‌گزار به جسم ثابت یا در حال حرکت که منجر به حادثه شود، مشمول پوشش حادثه در بیمه نامه بدنه قرار خواهد گرفت. سایر پوشش‌های حادثه در بیمه بدنه عبارتند از:
  • واژگونی خودرو
    سقوط خودرو
    برخورد اجسام خارجی به خودرو (در حال حرکت و چه ساکن)
 آتش‌ سوزی:
آتش سوزی یکی دیگر از حوادثی است که تحت پوشش‌های اصلی بیمه بدنه است. اگر خودروی بیمه‌گزار در اثر برخورد صاعقه دچار آتش سوزی شود، شرکت بیمه موظف به پرداخت خسارت تا سقف تعهدات خود است. همچنین ریسک تمام خسارت‌های ناشی از آتش سوزی در حادثه به بیمه نامه و بیمه‌گر منتقل خواهد شد.

 سرقت کلی:

اگر خودروی بیمه‌گزار به سرقت رود، بیمه بدنه هزینه آن را جبران خواهد کرد. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که سرقت خودرو دو حالت کلی و جزئی دارد. در دسته بندی‌های خطرات اصلی بیمه بدنه، سرقت کلی در نظر گرفته می‌شود و برای پوشش سرقت جانبی وسایل خودرو خسارتی پرداخت نخواهد شد. پوشش سرقت جزئی خودرو در دسته بندی پوشش‌های اضافی قرار می‌گیرد و با پرداخت حق بیمه بیشتر این پوشش قابل خریداری است.

به طور کلی پوشش‌های اصلی این بیمه نامه عبارتند از:
  • پرداخت خسارت نجات خودرو در حین انتقال تا 50 درصد
    خسارت وارد شده به لاستیک‌ها و باتری تا میزان 50 درصد قیمت نو
    سرقت کلی خودرو
    واژگونی و سقوط خودرو
    هزینه‌های متعادف برای نجات یا انتقال خودرو به تعمیرگاه تا میزان 20 درصد
    آتش سوزی خودرو یا لوازم یدکی
    برخورد با یک جسم متحرک یا ثابت
    آذرخش یا انفجار خودرو یا لوازم یدکی

 

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه خودرو با پرداخت حق بیمه بیشتر و انتخاب بیمه‌گزار قابل خریداری است. همچنین ما توصیه می‌کنیم برای اینکه این بیمه نامه را با روش‌های مقایسه‌ای بهتر خریداری کنید از سامانه‌های آنلاین خرید بیمه مانند: بیمه دات کام استفاده کنید تا در ابتدا شرایط بیمه نامه شرکت‌های بیمه‌ای را مقایسه کنید و با توجه به الویت‌های خود بیمه بدنه را خریداری کرد. پوشش‌های اضافی یا فرعی بیمه بدنه عبارتند از:
  • سرقت لوازم یدکی و قطعات خودرو بدون سرقت کلی
    هزینه رفت و آمد (هنگامی‌ که خودرو در دسترس نیست یا در تعمیرگاه است.)
    بلایای طبیعی خارج از قصد و اراده انسان (زلزله، سیل، طوفان و تگرگ)
    شکست شیشه خودرو بر اثر تراکم هوای داخل خودرو
    افزایش یا کاهش قیمت خودرو (همان نوسانات خودرو)
    پرداخت خسارت‌ بر اثر پاشیدن رنگ، اسید و مواد شیمیایی بر خودرو

چه عواملی در محاسبه قیمت بیمه بدنه تاثیر دارد؟

هنگامی‌ که برای خرید بیمه بدنه اقدام می‌کنید باید به عوامل مختلفی که در محاسبه قیمت بیمه نامه تاثیر دارند توجه داشته باشید. به طور کلی سه عامل مهم در قیمت این بیمه نامه تاثیر دارد که به شرح زیر است.

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه:

همانطور که مشاهده شد، بیمه بدنه دو نوع پوشش اصلی و اضافی دارد که برای خرید پوشش‌های اضافی باید حق بیمه بیشتر پرداخت کرد. در حقیقت قیمت این بیمه نامه به انتخاب تعداد پوشش‌های بیمه نامه مرتبط خواهد بود.

ویژگی‌های خودرو:

فاکتورهایی مانند: سال ساخت، نوع خودرو و کاربری خودرو جزو ویژگی‌های خودرو بوده که به طور مستقیم بر قیمت بیمه نامه تاثیر خواهد گذاشت.

تخفیف‌های بیمه بدنه:

  • تخفیف‌های بیمه نامه بدنه هم بر محاسبه بیمه بدنه تاثیر می‌گذارد . تخفیفات این بیمه خودرو شامل: تخفیف‌های عدم خسارت، تخفیف خودروی صفر، تخفیف خرید نقدی، تخفیف ارزش خودرو هستند. رانندگان عزیز،  می توانید برای اطلاع از شرایط استعلام و  خرید بیمه بدنه ماشین  با ارزان ترین قیمت به لینک زیر مراجعه نمایید:
https://bimeh.com/carbody
 

مراحل دریافت خسارت بیمه بدنه

در صورتی که خسارت به وجود آمده در حادثه رانندگی بیشتر از تعهدات بیمه شخص ثالث باشد می‌توان از بیمه بدنه برای جبران خسارت‌ها کمک گرفت. مراحل دریافت خسارت بیمه بدنه به شرح زیر است:
  • بیمه‌گزار حداکثر 5 روز کاری فرصت دارد که به شرکت بیمه خود اعلام خسارت کند و تشکیل پرونده دهد.

    بیمه‌گزار برای پیگیری‌های لازم باید به دفاتر و نمایندگی‌های جبران خسارت شرکت بیمه مراجعه کند.

    بیمه‌گزار برای دریافت کروکی تصادف باید به مراکز نیروی انتظامی ‌یا پلیس راهور مراجعه کند.

    خودرو بیمه‌گزار باید به یکی از تعمیرگاه‌های مجاز یا یکی از پارکینگ‌های مخصوص به شرکت بیمه منتقل شود.

    پس از انتقال خودروی بیمه‌گزار به پارکینگ، کارشناس بیمه ارزیابی میزان خسارت را انجام می‌دهد. سپس بازسازی و تعمیر کامل خودرو انجام خواهد شد.

    پس از انجام تعمیرات، کارشناس بیمه برای بار دوم از خودرو بازدید می‌کند.
    در نهایت با بررسی‌های لازم، چک خسارت به وسیله شرکت بیمه به مالک خودرو پرداخت می‌شود.
مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت از بیمه بدنه عبارتند از:
  • اصل و کپی بیمه شخص ثالث
    اصل و کپی بیمه بدنه
    اصل و تصویر گواهینامه راننده مقصر
    کپی سند مالکیت خودرو
    اصل و کپی کارت ملی بیمه‌گزار و مالک خودرو
    اصل فاکتورهای اقلام خریداری ‌شده
مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت بدون گزارش مقامات انتظامی‌‌‌ عبارتند از:
  • اصل و تصویر کارت وسلیه نقلیه
    اعلام کردن خسارت در اسرع وقت
    اصل و کپی بیمه ‌نامه بدنه و شخص ثالث سیله نقلیه
    اصل و کپی گواهی ‌نامه راننده وسیله نقلیه در هنگام حادثه
    بازدید کردن از محل حادثه حسب مورد توسط کارشناس بیمه‌گر
به طور کلی با توجه به اینکه بیمه بدنه پوشش‌های مختلفی را برای بیمه‌گزار در نظر گرفته است و افزایش قیمت خودرو باعث شده که هزینه‌های تعمیرات خودرو بیشتر شود، توصیه می‌کنیم که برای بهره‌مندی از جبران خسارت‌های ایجاد شده ناشی از حوادث رانندگی، علاوه بر خرید اجباری بیمه شخص ثالث، این بیمه خودرو را هم از bimeh.com تهیه کنید تا نگرانی شما برای جبران خسارت‌ها کاهش پیدا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


الیاس محمدی
Iran, Islamic Republic of
بیمه بدنه کدوم شرکت بهتره؟ اصلا فرقی هم دارن؟