جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

زلنسکی: غرب باید با تسلیحاتش اوکراین را آزاد کند

شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 806948
رئیس‌جمهور اوکراین ضمن قدردانی از بسته کمک نظامی آمریکا به کی‌یف تصریح کرد که سلاح های غرب به آزادسازی اوکراین کمک می‌کند.
زلنسکی: غرب باید با تسلیحاتش اوکراین را آزاد کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با قدردانی از «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده برای ارائه جدیدترین بسته کمک دفاعی ایالات به اوکراین گفت که تسلیحات قدرتمند، زندگی نظامیان اوکراینی را نجات می‌دهد و آزادسازی این کشور اروپایی را تسریع می‌بخشد.

رئیس‌جمهور اوکراین در یک سخنرانی ویدئویی تصریح کرد: «من از رئیس‌جمهور جوزف بایدن برای بسته جدید کمک دفاعی به اوکراین تشکر می‌کنم. این سلاح‌های بسیار قدرتمند مهم زندگی سربازان ما را نجات می‌دهد و آزادسازی سرزمین ما از نیروهای تهاجمی روس را تسریع می‌بخشد. من دوستی راهبردی بین مردم خود را تحسین می‌کنم. با یکدیگر به سمت پیروزی».

اظهارات زلنسکی در حالی مطرح شده است که پیش از این رسانه‌های اوکراینی گزارش کردند که در 22 جولای، دولت بایدن یک بسته کمک دفاعی جدید به اوکراین به ارزش بیش از 175 میلیون دلار را اعلام کرده است که شامل تسلیحات و آموزش به نیروهای اوکراینی می‌شود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ 24 فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد و از آن زمان کشورهای غربی با تشدید فشار تحریم‌ها علیه روسیه و عرضه انواع تسلیحات به کی‌یف به آتش درگیری‌های اوکراین دامن زدند.

مقام‌های روسیه از همان آغاز عملیات تصریح کردند که به هیچ عنوان زیرساخت غیرنظامی را هدف قرار نمی‌دهند و تنها به دنبال هدف گرفتن زیرساخت‌های نظامی اوکراین هستند و قصد اشغال شهرهای اوکراین را ندارند و تنها به دنبال نازی‌زدایی و خلع سلاح اوکراین هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *