پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

طالبان از خرید ۳۵۰ هزار تن نفت ایران خبر داد

شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 806944
وزارت دارایی دولت موقت طالبان از امضای قرارداد خرید ۳۵۰ هزار تن نفت از ایران خبر داد.
طالبان با ایران قرارداد خرید نفت امضا کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، وزارت دارایی دولت موقت طالبان امروز شنبه (۱ مرداد) از امضای قرارداد خرید نفت از ایران خبر داد.

بنا بر اعلام این وزارت، قرارداد خرید ۳۵۰ هزار تن نفت از ایران به‌منظور کاهش قیمت مواد سوختی در افغانستان امضا شده است.

وزارت دارایی طالبان همچنین افزود که پیش از این هیاتی از شرکت دولتی نفت و گاز، وزارت خارجه، تجارت، بانک مرکزی و اداره استاندارد برای خرید نفت به ایران سفر کردند. 

به گفته این وزارتخانه، هیات مذکور با همکاری سفارت افغانستان در تهران و نماینده ویژه رئیس جمهور ایران برای خریدای نفت، قیمت و ترانزیت مواد نفتی رایزنی کردند.

بر اساس اعلام این وزارت، همچنین یک کمیته مشترک برای امضای قراردادهای سی ان جی، کار ساخت خطوط لوله مواد نفتی به افغانستان و همچنین قراردادهای بلندمدت تشکیل شده است. 

این در شرایطی است که از چندی پیش تاکنون قیمت بنزین و گازوئیل در بازار کابل به صورت بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کرده است. 

براساس گزارش مراکز فروش مواد سوختی در کابل، هر لیتر گازوئیل در کابل به قیمت ۱۱۸ افغانی و هم لیتر بنزین نیز به ۹۸ افغانی به فروش می‌رسد.

افزایش قیمت گازوئیل در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. 

مراکز فروش سوخت دلیل اصلی افزایش بهای بنزین و گازوئیل را گرانی قیمت نفت در بازارهای جهانی به دلیل بحران اوکراین و تحریم نفت روسیه عنوان کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *