جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

چرا همه تیم‌ها به ترکیه می‌روند؟

دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۱۲
کد مطلب: 806858
تیم های متعددی از لیگ برتر برای برپایی اردوی تدارکاتی راهی ترکیه شده اند.
چرا همه تیم‌ها به ترکیه می‌روند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبر ورزشی، پیش از این باشگاه های لیگ برتری نکوهش می شدند که چرا برای برپایی اردوی تدارکاتی شهرهای مختلف ایران را امتحان نمی کنند که دارای شرایط آب و هوایی چهار فصل است.

در مقطعی هم برپایی اردوی تدارکاتی در خارج از کشور ممنوع شده بود اما با برداشته شدن این ممنوعیت تیم ها بیشتر مایل هستند اردوی خود را در کشور ترکیه برپا کنند که دارای کمپ های متعدد است و به تیم ها اجازه می دهد در یک شرایط آب و هوایی خوب و به دور از هیاهو و فضای شهری تمرینات بدنسازی را پشت سر بگذارند.

اما ظاهرا اردوی تیم های ایرانی در ترکیه تنها به خاطر امکانات نیست. یکی از دلایل رغبت تیم های لیگ برتری برای برپایی اردوی تدارکاتی در کمپ های ترکیه بازی با تیم های خارجی است.

محمد رضا ساکت، مدیر عامل باشگاه سپاهان که تیمش در ترکیه اردو زده است دراین باره می گوید:« یکی از دغدغه‌های ما این است که چرا یک کمپ تمرینی مناسب در ایران نداریم؟ از دهه هشتاد که به ترکیه آمدیم، کمپ‌هایشان را گسترده‌تر کرده‌اند و حضور تیم‌های خارجی نیز در این کشور بیشتر شده که زمینه برگزاری بازی‌های تدارکاتی بیشتری را فراهم می‌کند اما در کشورمان چنین شرایطی نیست.

امیدواریم وزارت ورزش با طرحی ضربتی بستری را فراهم کند تا سرمایه گذاران بتوانند در ارتفاع یا دیگر مناطق مناسب کشورمان کمپ‌های تابستانی و زمستانی احداث کنند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اجالتا" که بیشتر اعتبارات و بودجه ورزشی باشگاههای فوتبال که متأسفانه اکثرا" از بودجه بیت المال و دولت تغذیه می شوند , خرج قراردادهای محرمانه دهها میلیاردی بازیکنان فوتبال میشه ! با این وضعیت دیگه پولی واسه ساخت اردوگاهها و زمینهای تمرینی مناسب باقی نمیمونه.