جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱

برخورد وحشیانه پلیس آمریکا با یک جوان

جمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 806805
سیاهپوستان آمریکایی در هفته گذشته به شکلی قابل توجه هدف خشونت و برخورد وحشیانه پلیس این کشور قرار گرفتند.
برخورد وحشیانه پلیس آمریکا با یک جوان
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، پلیس شهر «آوکلند» ایالت «تنسی» آمریکا یک جوان ۲۵ ساله سیاهپوست را به دلیل عدم توجه به اخطار ایست، مورد آزار و ضرب و شتم وحشیانه قرار داد.

این در حالیست که در هفته اخیر، پلیس «کالیفرنیا» یک جوان سیاهپوست غیرمسلح را هدف شلیک قرار داده و به قتل رساند.

به گزارش «ان بی سی و ایندیپندنت»، انتشار ویدئویی از برخورد وحشیانه و خشونت بار پلیس «آوکلند» هنگام دستگیری «براندوون کالوی»، جوان سیاهپوست ۲۵ ساله به دلیل تخلف رانندگی، خشم عمومی علیه پلیس را تشدید کرد.

 پلیس پس از تعقیب جوان سیاهپوست مذکور تا خانه اش، وارد منزل وی شده و او را مورد ضرب و شتم و هدف شوک الکتریکی قرار داد.

یکی از اعضای خانواده جوان سیاهپوست از این حادثه فیلمبرداری و منتشر کرد.

در این ویدئو مشخص است که سه افسر پلیس با باتوم و اسلحه وارد خانه «کالوی» می شوند و پس از آن که می بینند شوکر تاثیری روی وی ندارد، از باتوم استفاده می‌کنند.

افسران پلیس به پرسش‌های زنی که با فریاد علت را می‌پرسد و می‌گوید وی سلاحی ندارد، توجهی نشان نمی‌دهند و تلاش می‌کنند با وحشیانه ترین شکل ممکن جوان سیاهپوست را دستگیر کنند.

در این فیلم مشخص است که یکی از افسران پلیس، پای خود را سر و گردن «کالوی» گذاشته است.

در نهایت «کالوی» با صورتی خون آلود از اتاق خارج می شود.

براساس گزارش ها صورت «کالوی» با هشت بخیه درمان شد.

پلیس «آوکلند» با انتشار بیانیه ای بدون ارائه توضیح درباره دلیل ضرب و شتم جوان سیاهپوست، اعلام کرد که وی به دلیل عدم توجه به دستور توقف مورد تعقیب قرار گرفت.
براساس بیانیه پلیس، «کالوی» به گزیر از قانون، اخلال در نظم و بی توجهی به علامت ایست و سرعت غیر مجاز متهم است.
 
وکیل «کالوی» می‌گوید «موکل من در ابتدا متوجه نشد که پلیس قصد متوقف کردن او را داشته است؛ او سعی می‌کرده بفهمد چه خبر است؛ برای من این سوال مطرح است که چرا یک تخلف رانندگی باید به ضرب و جرح، بستری در بیمارستان و وارد شدن صدمات جسمی و روحی ختم شود؟»

از سوی دیگر، به گزارش «گاردین»، یک افسر سابق شهر«مینیاپولیس» در ایالت «مینه سوتا» به خاطر قتل «جورج فلوید» به دو سال و نیم زندان محکوم شد.

یک قاضی فدرال آمریکا، «توماس لین» افسر سفیدپوست پلیس سابق «مینیاپولیس» را به دلیل نقض حقوق مدنی «جورج فلوید» به دو سال و نیم حبس محکوم کرد؛ حکمی که بسیار پایین تر از آن چیزی که دادستان‌ها و خانواده «فلوید» به دنبال آن بودند.

«لین» هنگامی که «درک شووین»، دیگر افسر پلیس سفیدپوست پای خود را روی گردن «فلوید» گذاشته بود، پاهایش را نگه داشت.

هنوز حکم دو افسر پلیس دیگر متهم به قتل «فلوید» صادر نشده است.

ویدئوی قتل «فلوید» توسط پلیس آمریکا و التماس‌هایش مبنی بر این که نمی‌تواند نفس بکشد، اعتراض جهانی علیه تبعیض نژادی را در پی داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حتما از اراذلو اوباش امریکا بود .