شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

اعلام "هشدار قرمز" در انگلیس به دنبال افزایش شدید گرما!

سه شنبه ۲۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب: 806563
به دنبال افزایش بی‌سابقه گرما در قاره اروپا، مقامات انگلیس برای نخستین بار در تاریخ این کشور، "هشدار قرمز" شرایط آب و هوایی را اعلام کردند.
صدور هشدار قرمز آب و هوایی در انگلیس
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، مقامات انگلیس به خاطر گرمای شدید هوا، برای نخستین بار در تاریخ این کشور، هشدار "قرمز" صادر کرده‌اند. بنا بر پیش‌بینی هواشناسان گرمای بی‌سابقه‌ای برای اوایل هفته آینده در راه است که حتی می‌تواند افراد سالم را در معرض خطر بیماری‌های جدی و مرگ قرار ‌دهد. به دنبال ورود این موج گرمایی، کل انگلیس تحت وضعیت اضطراری ملی قرار خواهد گرفت.

به نقل از آسوشیتدپرس، اداره هواشناسی انگلیس اعلام کرده است که این هشدار برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نظر گرفته شده، زمانی که دمای هوای کشور احتمالاً به 40 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. این هشدار همزمان با اظهارات اخیر دانشمندان که تغییرات آب و هوایی را علت افزایش موج‌های گرما در انگلیس می‌دانند آمده است. آخرین رکورد گرمای انگلیس 38.7 درجه سانتی‌گراد بود که در سال 2019 ثبت شد. این حجم از افزایش دما در کشوری که بیشتر به خاطر آسمان‌های گرفته و خاکستری و بارندگی‌هایش در جهان شهرت دارد، خبرساز شده است.

نیکوس کریستیدیس، دانشمند اقلیم‌شناسی در سازمان هواشناسی انگلیس گفت: دمایی که برای هفته آینده پیش‌بینی شده است، 10 برابر بیشتر از آن چیزی است که بدون تأثیر فعالیت‌ بشر بر روی زمین، می‌توانست انتظارش را داشت. ما امیدوار بودیم به چنین وضعیتی نرسیم اما برای نخستین بار در تاریخ دمای 40 درجه‌ای برای انگلیس را پیش‌بینی می‌کنیم.

به همین دلیل سازمان امنیت بهداشتی انگلیس، بالاترین هشدار آب و هوای گرم خود را صادر کرده و کل کشور را تحت "وضعیت اضطراری" قرار داده است.

موج کشنده گرما در قاره اروپا به شدت افزایش پیدا کرده و پس از قربانی کردن 1000 نفر در کشورهای غرب اروپا و به ویژه در اسپانیا و پرتغال، اکنون به سمت شمال و شرق اروپا در حرکت است.
برچسب ها: هشدار انگلیس گرما
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *