چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

آیا می‌توان مغز خود را برای غلبه بر افسردگی و زوال عقل آموزش داد؟

دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۱۹
کد مطلب: 806521
برخی بازی‌های ذهنی که وجود دارد، می‌تواند بخش‌هایی از مغز انسان را هدف قرار دهد.
با روشی جدید برای غلبه بر افسردگی آشنا شوید
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، در خصوص بازی‌های ذهنی و آموزش ذهن نظرات مختلفی وجود دارد؛ اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد برنامه‌هایی که سرعت، تمرکز و دقت افراد را نشانه می‌گیرند، می‌توانند تفاوت‌هایی را ایجاد کنند.

افرادی که می‌پندارند تنها کار کردن بر روی «جدول کلمات متقاطع» و یا «بازی سودوکو» ذهن شان را تیز نگه می‌دارد، مستعد ناامید شدن هستند.

بازی‌های کامپیوتری معمول نیز چندان امیدوار کننده نیست؛ هرچند تمامی این فعالیت‌ها می‌توانند امیدوارکننده باشند.

این پرسش که آیا می‌توان مغز را تمرین داد، سال‌ها خوراک کمپین‌های تبلیغاتی بوده است که موفق نشده اند.

با این حال بسیاری از کارشناسان بر این باورند بازی‌های تمرین ذهنی که بخش‌های مشخصی از ذهن را برای اصلاح سرعت، فرایند دقت و تمرکز هدف قرار می‌دهند، پتانسیل فراوانی برای بهبود و تقویت مغز دارند؛ خواه مغز افراد رو به پیری باشد و یا مغز آن‌ها تحت تأثیر افسردگی، زوال عقل و یا دیگر بیماری عصبی شناختی قرار داشته باشد.

اگرچه بیشتر برنامه‌های ذهنی و آموزش ذهن، مورد تأیید تحقیقات علمی نیستند، اما در این میان استثنا‌هایی نیز وجود دارد و همزمان با آنکه دانش تمرین ذهن بهتر شناخته و درک می‌شود، ورودی‌های بازار‌های جدید نیز توسعه یافته اند.

«Mahncke» مدیرعامل شرکت «Posit Science» که یک شرکت آمریکایی است که نرم افزار‌ها و خدمات آموزش مغز را ارائه می‌دهد، در خصوص این پرسش که آیا تمرین دادن مغز عملی است، می‌گوید: این پرسشی وحشتناک است.

او می‌گوید برخی از انواع تمرین‌های مغزی نشان داده اند برخی فواید را برای برخی افراد مشخص به ارمغان می‌آورند.

طبق گفته وی، روش‌های زیادی برای تمرین مغز امروزه وجود دارد؛ اما بهترین راه برای اینکه متوجه شویم آیا آن‌ها کار می‌کنند یا خیر این است که نگاه کنیم و ببینیم آیا آن‌ها آزمایش شده اند یا خیر و در صورت آزمایش شده بودن، پژوهش‌ها چه نتایجی را درباره آن‌ها نشان داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *