سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۳

واکسن «نورا»؛ ۹۴ درصد اثربخشی/ ۹۲ درصد ایمنی

يکشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 806311
نتایج اولیه استفاده از واکسن نورا به سازمان غذا و دارو ارائه شد و مشخص شد که در نتیجه استفاده از این واکسن بالای ۹۴ درصد اثربخشی و محافظت و بالای ۹۲ و نیم دهم درصد هم ایمنی ایجاد می‌شود.
واکسن «نورا»؛ ۹۴ درصد اثربخشی
به گزار جهان نيوز، جعفر امانی مدیر پروژه واکسن نورا در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: فاز سوم واکسن نورا با ۱۰ هزار داوطلب به پایان رسید و کارآزمایی مربوطه در دو گروه انجام شد.

وی اضافه کرد: روی یک گروه ۱۰۰ نفره کارهای مرتبط با ارزیابی و محافظت انجام شد و روی یک گروه ۱۰ هزار نفره هم کارآزمایی در دُز یادآور انجام شد.

مدیر پروژه واکسن نورا خاطرنشان کرد: نتایج اولیه استفاده از واکسن نورا به سازمان غذا و دارو ارائه شد و مشخص شد که در نتیجه استفاده از این واکسن بالای ۹۴ درصد اثربخشی و محافظت و بالای ۹۲ و نیم دهم درصد هم ایمنی ایجاد می‌شود.

امانی همچنین یادآور شد: مجوز مصرف اضطراری واکسن نورا پس از کسب نتایج اولیه در اواسط اسفند ماه سال گذشته صادر شد و پس از صدور مجوز قراردادی با معاونت بهداشتی وزارت بهداشت بسته شد و میزان ۳ میلیون دُز واکسن تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی کشور شده است. 

وی در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر در تمام مراکز تجمیعی واکسن نورا توزیع شده و قابل دسترس است و مردم به عنوان دُز چهارم می‌توانند استفاده کنند.

مدیر پروژه واکسن نورا خاطرنشان کرد: در همه مراکز تجمیعی واکسیناسیون شمال تهران واکسن نورا تجمیع است و مراکز تجمیعی دانشگاه تهران و دانشگاه ایران هم واکسن نورا را تحویل گرفته و و در حال اراساد با مراکز واکسیناسیون است.

امانی همچنین اضافه کرد: ابتلا به بیماری کوید ۱۹ بعد از دریافت واکسن کرونا سطح خفیفی دارد و بستری یا مرگ و میر بیماران مبتلا را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

وی یادآور شد: توصیه متخصصان و کارشناسان سازمان جهانی بهداشت است که مردم حتما برای تزریق دُز یادآور اقدام کنند و اولویت با واکسن‌های پروتئینی است و در حال حاضر واکسن نورا، اسپایکوژن، رازی و واکسن پاستوکوک است.

مدیر پروژه واکسن نورا خاطرنشان کرد: واکسن نورا یک واکسن صد در صد ایرانی است و بی‌خطری آن کاملا اثبات شده و اثر بخشی خوبی هم دارد و می‌تواند انتخاب خوبی برای تزریق به عنوان واکسن دُز یادآور محسوب می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من و خانواده که نورا زدیم و الحمدلله هیچ عوارضی نداشت
شجاع
Iran, Islamic Republic of
واکسن برکت چی شد ؟
Iran, Islamic Republic of
اونم هست و مراکز واکسن بری دارن تزریق میکنن