جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ترامپ کاندیدای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا می‌شود؟

جمعه ۲۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 806136
دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که تصمیم خود را در خصوص نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ یا کناره گیری از آن گرفته است.
ترامپ کاندیدای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا می‌شود؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، رئیس جمهوری تندروی قبلی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی و همزمان با سفر جو بایدن به منطقه غرب آسیا  در مصاحبه ای با مجله نیویورک گفت که هم اکنون تصمیم خود را گرفته  و «تصمیم بزرگ» این است که آیا این تصمیم را قبل یا بعد از انتخابات میان دوره ای آمریکا در ماه نوامبر اعلام کند.

ترامپ گفت: آیا قبل از انتخابات یا بعد از آن، این تصمیم را اعلام کنم؟ این تصمیم بزرگ من خواهد بود.

این در حالی است که دادستان ایالت جورجیا که در خصوص اقدامات دونالد ترامپ پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ تحقیق می کند، در تلاش است تا لیندسی گراهام سناتور آمریکایی و رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک را وادار به شهادت در برابر هیات منصفه کند.

دادستان ایالت جورجیا که در خصوص اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا و متحدانش پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ این کشور تحقیق می کند، در تلاش است تا لیندسی گراهام سناتور آمریکایی، رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک و سایر اعضای تیم حقوقی ستاد انتخاباتی ترامپ را وادار به شهادت در برابر هیات منصفه کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فانی ویلیس روز سه‌شنبه  به وقت محلی دادخواست خود را در این زمینه به قاضی ناظر بر هیات منصفه ویژه ارائه کرد.

این دادخواست بخشی از تحقیقات او در مورد "همکاری هماهنگ‌شده ستاد ترامپ در چند ایالت برای تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ در جورجیا و مناطق دیگر آمریکا" است.

هیات منصفه ویژه در حال بررسی تلاش احتمالی ترامپ و حامیان نزدیکش برای مداخله غیرقانونی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در ایالت جورجیا است.

ترامپ همچنان اصرار دارد که در انتخابات آمریکا تقلب شده است. این ادعاها درحالی مطرح می شود که وی به دنبال نامزدی دوباره در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ است و بسیاری از مقامات فدرال و محلی، چندین دادگاه و کارکنان ارشد سابق ستاد انتخاباتی وی اعلام کرده اند که هیچ شواهدی دال بر تقلب در انتخابات وجود ندارد.

ششم ژانویه ۲۰۲۱  (۱۷ دی سال ۹۹) کنگره آمریکا مشغول شمارش آرای مجمع برگزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، دونالد ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

با این حال طرفداران ترامپ در جمعیتی بزرگ به کنگره حمله کردند و پس از درگیری با نیروهای امنیتی، توانستند وارد ساختمان و اتاق‌های مختلف آن شوند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس اخیرا گزارش داد در نظرسنجی این رسانه با مرکز تحقیقات امور عمومی نورک نشان داد که ۴۸ درصد آمریکایی های بزرگسال می گویند ترامپ باید مجرم شناخته شود و ۳۱ درصد مخالف این نظر هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *