جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

ملاقات با خودروی خاص پولستار +عکس

دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب: 805770
پولستار ۱ یکی از جذاب‌ترین خودروهای کوپه‌ای است که در سال‌های اخیر به بازار عرضه شد.
ملاقات با خودروی خاص پولستار +عکس
به گزارش جهان نيوز، با وجود اینکه پولستار ۱ کاری انقلابی انجام نداد اما ثابت کرد که سوئدی‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و صنعت باید آن‌ها را از همیشه جدی‌تر بگیرد. حال یکی از خاص‌ترین نسخه‌های این خودروی زیبا با عنوان «Special Edition» که تنها ۲۵ عدد از آن تولید شده است، وارد بازار دست‌دوم شده است.
 
این پول‌استار ۱ خاص، به‌عنوان آخرین نمونه تولیدی پولستار هیبریدی معرفی شد تا پایانی خوش را برای این خودروی فوق‌العاده رقم بزند. تشخیص این نسخه از نمونه‌های عادی پولستار ۱ کار آسانی است؛ چراکه این نسخه خاص با رنگ منحصربه‌فرد طلایی مات و اجزای گوناگون فیبرکربنی روانه بازار شده است. البته رینگ‌های ۲۱ اینچی آلیاژی سیاه براق با برش الماسی که سوار بر تایرهای پیرلی P-Zero هستند نیز از دیگر بخش‌های متمایزکننده پولستار ۱ Special Edition هستند. تایرهای این خودرو برای جلو و عقب به ترتیب در اندازه‌های ۲۷۵/۳۰ و ۲۹۵/۳۰ عرضه می‌شوند.
 


پولستار ۱ نیروی خود را از یک واحد احتراقی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ و سوپرشارژ در محور جلو می‌گیرد که به‌همراه یک جفت موتور الکتریکی به نیرودهی به این خودروی زیبا می‌پردازند. موتورهای برقی که بالای محور عقب قرار گرفته‌اند، نیروی خود را از یک بسته باتری ۳۴ کیلوواتی می‌گیرند و با کمک موتور احتراقی، روی‌هم‌رفته ۶۱۹ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند که رقمی تحسین‌برانگیز محسوب می‌شود. قدرت و گشتاور از طریق یک جعبه‌دنده ۸ سرعتی خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌شود. اگر راننده بخواهد از حالت تمام برقی این خودرو استفاده کند، می‌تواند مسافتی ۸۳ کیلومتری را با یکبار شارژ کامل بپیماید.


کابین پولستار ۱ Special Edition به چرم ناپا خاکستری‌رنگ برای صندلی‌ها، پنل در، داشبورد و کنسول مرکزی مزین شده است. پول‌استار برای تکمیل زیبایی درونی و هماهنگی آن با بخش بیرونی، از دوخت زردرنگ نیز استفاده کرده است. کابین پولستار ۱ به سیستم کنترل تهویه‌مطبوع دومنطقه‌ای، نمایشگر روی شیشه، نمایشگر اطلاعات سرگرمی ۹ اینچی و سیستم صوتی قدرتمند B&O (بنگ‌انداولوفسن) مجهز شده است. بخش‌های داخلی درکنار استفاده از چرم و اجزای زردرنگی چون کمربند، به فیبرکربن نیز مزین شده‌اند.


پولستار ۱ که در تصاویر مشاهده می‌کنید در ماه مه امسال به دست مشری رسیده بود و حال تنها با ۲۰۰ کیلومتر کارکرد فروخته می‌شود. نظر شما درباره این خودرو چیست؟! آیا پولستار ۱ خودروی بهتری نسبت‌به سایر کوپه‌های هیبریدی چون ب‌ام‌و i8، لکسوس LC500 و هوندا NSX است؟!
مرجع : پدال
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


میثم
Lithuania
البته که پولستار زیر مجموعه شركت ولو هست كه خوى ولو توسط هولدینگ جیلی چین خریداری شده. کل مجموعه خودروهای پوبستار در چین تولید میشن!.
Iran, Islamic Republic of
آیا میشه خودروسازهای ما هم یک همچین ماشین با کیفیتی تولید کنند؟ .