کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آقای بازیگر: دیگر کسی به من نقش نمی‌دهد

20 تير 1401 ساعت 10:23

من به عنوان مرتضی ضرابی کارهای زیادی انجام داده ام و فکر می‌کنم خودم را در عرصه بازیگری ثابت کرده‌ باشم، از فیلم دستفروش تا سریال او یک فرشته بود.


به گزارش جهان نیوز، مرتضی ضرابی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با میزان، پیرامون کم کاری خود در عرصه بازیگری گفت: متاسفانه در حال حاضر مشغول بازی در هیچ پروژه‌ای نیستم، واقعیت امر پیشنهادی هم نیست که بخواهم بازی کنم و یا اگر پیشنهادی هست کمرنگ و با دستمزدهای ۲۰ سال پیش است.

ضرابی در همین رابطه ادامه داد: در حال حاضر در سینما بیشتر بازیگرانی انتخاب می‌شوند که گیشه داشته باشند، کسی سراغ ما نمی‌آید، من به عنوان یک بازیگر ۶۵ ساله جذابیتی برای گیشه ندارم و تهیه کنندگان فقط به دنبال سلبریتی‌ها هستند، این بازیگران گیشه را تضمین می‌کند، به همین دلیل تهیه کننده حتی برای نقش‌های مکمل هم سراغ بازیگران خوب نمی‌رود و صرفا تمرکزش روی گیشه است.

بازیگر سریال «او یک فرشته بود» در همین راستا تاکید کرد: مشکل آنجاست که تهیه کنندگان و کسانی که انتخاب بازیگر می کنند به کیفیت نقش و اثر فکر نمی‌کنند، شاید کارگردان به این نکته فکر کند اما انتخاب در نهایت با کارگردان نیست. زیرا در نهایت به انتخاب‌های نهایی تن می‌دهد. گاها حتی تهیه کنندگان به سراغ بازیگرانی می روند که حتی برای نقش پول می‌دهند، بعد همین پولها چند بازیگر چهره هم می‌آورند تا گیشه تضمین شود.

ضرابی: نیازی به ثابت کردن خودم در بازیگری ندارم
ضرابی درباره کارنامه کاری خود در بازیگری اذعان کرد: من کارهای زیادی انجام داده ام و فکر می‌کنم خودم را در عرصه بازیگری ثابت کرده‌ باشم، از فیلم دستفروش تا سریال او یک فرشته بود، متاسفانه از زمانی به بعد تنها نقش‌های منفی به من پیشنهاد می شد و من نمی خواستم با این نقشها به خاطر سپرده شوم و به همین خاطر کم کار تر شدم، بعد از سریال «او یک فرشته بود» این وضعیت را بدتر هم کرد.

وی در همین راستا تاکید کرد: متاسفانه کارگردانان فاصله نمی گذارند، آن لحظه از بازیگر را می بینند و اگر بازیگری در یک نقش دیده شود دیگر فقط برای نقشهای مشابه به آنها پیشنهاد می‌دهند، به همین دلیل گاها بازیگر مجبور به تکرار می‌شود، برخی بازیگران تا حدی می توانند در برابر این تکرار مقاومت کنند اما در بسیاری از مواقع مشکلات مالی باعث می شود تا بالاخره بازیگر به تکرار بیفتد.

ضرابی نبود فیلمنامه خوب را مشکلی جدی در سینما خواند و اضافه کرد: متاسفانه در فیلمنامه ها به جز کاراکترهای اصلی برای نقش های دیگر وقتی گذاشته نمی شود، انگار صحنه پر کن هستند، در صورتی که این کاراکترهای فرعی و مکمل مهمتر از نقش اصلی هستند، زیرا تنه اصلی داستان را تشکیل می دهند اما امروز در سینما به این نقشها اهمیتی داده نشده و برای ایفای آنها نیاز به توانایی خاصی در بازیگری نیست.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در همین رابطه خاطرنشان کرد: امیدوارم سینما دچار تحولی در عرصه انتخاب بازیگر شود، این تکرار یک عده بازیگر محدود برای مخاطب خسته کننده می شود، شاید در مقطعی گیشه تضمین شود اما در نهایت سینما به تکرار افتاده و مخاطبش را از دست می دهد.


کد مطلب: 805701

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/805701/آقای-بازیگر-دیگر-کسی-نقش-نمی-دهد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com