سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

دوبنده تیم ملی در چنگ نام آوران

دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۰۴
کد مطلب: 805630
مرحله نهایی انتخابی تیم ملی با معرفی برترین های آزاد و فرنگی به پایان رسید.
دوبنده تیم ملی در چنگ نام آوران
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، مرحله نهایی چرخه انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی صبح امروز (۱۹ تیرماه) در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد تا در ۵ وزن رشته آزاد و یک وزن رشته فرنگی تکلیف ملی‌پوشان اعزامی به رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ صربستان مشخص شود.

رضا اطری، حسن یزدانی، کامران قاسمپور، محمد حسین محمدیان و امیرحسین زارع به ترتیب با شکست داریوش حضرتقلی زاده، علیرضا کریمی، امیرحسین فیروزپور، مجتبی گلیج و امیررضا معصومی در رشته آزاد به عنوان ملی پوشان اوزان ۶۱، ۸۶، ۹۲، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم در رقابت‌های جهانی معرفی شدند و امین میرزازاده نیز در سنگین وزن کشتی فرنگی از سد علی اکبر یوسفی گذشت و به دوبنده تیم ملی رسید.

با وجود فروش بلیط ۱۰ هزارتومانی تماشاگران با حضور حداکثری از ساعات ابتدایی صبح در سالن ۱۲ هزار نفری نظاره‌گر رقابت‌ها بودند.

محمد بنا و پژمان درستکار سرمربیان تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد در جایگاه کمیته فنی بر عملکرد کشتی گیران نظارت داشتند.

یونس امامی، محمد نخودی، علیرضا سرلک از کشتی‌گیران عنواندار جهان، حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان مازندران و قهرمان سابق کشتی فرنگی جهان هم در سالن حضور داشتند.

امیر رضا خادم قهرمان کشتی آزاد جهان و عنواندار المپیک که سابقه معاونت وزارت ورزش را نیز در کارنامه دارد از نزدیک مسابقات را زیر نظر داشت.

در جریان مسابقات امروز از محمد بنا و غلامرضا محمدی به عنوان برترین مربیان تیم‌های آسیایی در بازی‌های المپیک توکیو تجلیل شد. بر این اساس ۳ هزار دلار که از طرف شورای کشتی آسیا به فدراسیون داده شده بود، ظهر امروز توسط پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد به این دو مربی اهداء شد.

همچنین جایزه ۳ هزار دلاری حسن یزدانی برترین آزادکار سال ۲۰۲۱ در میان تشویق پر شور تماشاگران حاضر در سالن مسابقات توسط علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران به قهرمان ۷ مدال کشتی آزاد المپیک و جهان اهدا شد.

در اتفاقی عجیب تعداد بسیاری از علاقه مندان به حسن یزدانی از روی سکو‌ها به پایین آمدند تا با این قهرمان عکس یادگاری بگیرند که این موضوع باعث بر هم ریختن نظم سالن شد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که شرایطی برای کنترل دوستداران کشتی وجود نداشت و صد ها تماشاگر یزدانی را به آغوش کشیدند.

نتایج مسابقات برگزار شده به شرح زیر است:
وزن ۸۶ کیلوگرم:
علیرضا کریمی ۶- محسن مصطفوی ۳
حسن یزدانی ۱۰ - علیرضا کریمی صفر

وزن ۹۲ کیلوگرم:
امیرحسین فیروزپور ۶- مهدی حاجیلوئیان ۴
دیدار بعد: کامران قاسم پور ۴- امیرحسین فیروزپور صفر

وزن ۱۲۵ کیلوگرم:
امیررضا معصومی ۸ – یداله محبی ۲
امیرحسین زارع ۱۱- ۳ امیررضا معصومی

وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی:
امین میرزازاده، برند ه ۱ – علی اکبر یوسفی ۱

وزن ۶۱ کیلوگرم:
رضا اطری ۵ - داریوش حضرتقلی زاده ۱

وزن ۹۷ کیلوگرم:
دیدار اول: محمدحسین محمدیان ۴– مجتبی گلیج ۱
دیدار دوم: محمدحسین محمدیان ۴ – مجتبی گلیج
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *