جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
شوک سران تل‌آویو از ترور نخست وزیر پیشین ژاپن؛

«شینزو آبه» دوست واقعی اسرائیل بود!

شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 805548
مقامات رژیم صهیونیستی در واکنش به ترور شینزو آبه نخست وزیر پیشین ژاپن، وی را دوست واقعی این رژیم و عامل تقویت روابط توکیو-تل‌آویو دانستند.
«شینزو آبه» دوست واقعی اسرائیل بود!
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، مقامات رژیم صهیونیستی در پی ترور شینزو آبه نخست وزیر پیشین ژاپن، در پیام‌هایی از فقدان وی، به شدت ابراز ناراحتی کرده اند.

یائیر لاپید نخست وزیر کابینه انتقالی رژیم صهیونیستی، شینزو آبه را از مهمترین سران ژاپن جدید توصیف کرد و گفت: وی دوست واقعی اسرائیل بود و باعث توسعه و تقویت روابط دوجانبه شد.

بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، شینزو آبه را معمار عصر نوین روابط توکیو و تل آویو توصیف کرد.

اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفت: من در دیداری که با شینزو آبه داشتم از میزان احترام و اهمیت وی به اسرائیل، تحت تأثیر قرار گرفتم.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی و رهبر فعلی مخالفان کابینه، نیز در پیامی توئیتری نوشت: من و همسرم به همراه شهروندان اسرائیلی، در سوگ ترور غم‌انگیز رهبر بزرگ ژاپن و دوست ویژه اسرائیل، شینزو آبه هستیم؛ من به دوستی عمیقی که میان ما وجود داشت افتخار می‌کنم.

گفتنی است شینزو آبه در دوران نخست وزیری اش در ژاپن، سفرهایی به اراضی اشغالی داشت و چندین بار با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی نیز به گرمی دیدار و گفتگو کرده بود. وی روز گذشته در شهر نارا ژاپن، در اثر تیراندازی یک فرد مسلح، ترور شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *