کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لیگ ملت‌های والیبال؛

شاگردان عطایی اسلوونی را به زانو درآوردند

17 تير 1401 ساعت 21:00

تیم ملی والیبال ایران در یازدهمین مسابقه خود در لیگ ملت‌های 2022 مقابل اسلوونی قرار گرفت و توانست با اقتدار حریف خود را شکست دهد تا یک گام تا صعود به فینال فاصله داشته باشد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، چهارمین روز هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال سال 2022 امروز (جمعه 17 تیرماه) با 6 دیدار در دو شهر اوزاکا در ژاپن برای گروه پنجم و گدانسک در لهستان برای گروه ششم پیگیری می‌شود.

در دومین دیدار شهر گدانسک تیم‌های ملی والیبال ایران و اسلوونی در سالن ارگو آرنا به مصاف یکدیگر رفتند و شاگردان بهروز عطایی با اقتدار و در سه ست متوالی با امتیازهای 26 بر 24، 25 بر 14 و 25 بر 21 این تیم را شکست دادند و به ششمین برد خود در این رقابت‌ها دست یافتند تا 17 امتیازی شوند.

تیم ملی والیبال ایران این مسابقه را با ترکیب میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، امیرحسین توخته و محمدرضا حضرت‌پور آغاز کرد.

تیم ملی والیبال ایران در ابتدای ست نخست شروع خوبی داشت اما کم کم اسلوونی خودش را به سطح تیم ایران رساند و در امتیاز 11 دو تیم برابر شدند. در این ست میلاد عبادی‌پور سرویس‌های خوبی برای تیم ایران زد که تیم اسلوونی برای دریافت آنها با مشکل روبرو شد. همچنین بازیکن اسلوونی کارت زرد به دلیل اعتراض به داور دریافت کرد. در نهایت تیم ایران 26 بر 24 به پیروزی رسید تا نخستین گام را برای شکست اسلوونی برداشته باشد. مرتضی شریفی و فاضل پژومان نیز در این ست برای تیم ایران به میدان آمدند.

در ست دوم تیم ملی والیبال ایران از ابتدا اقتدار خود را بر حریف دیکته کرد و با نمایشی قابل قبول موفق به شکست 25 بر 14 اسلوونی شد تا در ست شماری دو بر صفر از حریف پیش بیافتد.

تیم اسلوونی در ست سوم نمایش بهتری مقابل تیم ایران داشت اما به‌ انداز‌ای نبود که مانع شکست این تیم شود و مردان والیبال ایران 25 بر 21 به پیروزی رسیدند تا در مجموع سه بر صفر نماینده سرزمین آلب را شکست داده باشند. در این ست میلاد عبادی‌پور نسبت به عکس‌‌العمل یکی از بازیکنان اسلووانی اعتراض کرد و دو کارت زرد و قرمز از داور نخست دریافت کرد.

تیم ملی والیبال ایران با این پیروزی به دلیل اینکه اسلووانی حریف مستقیم ایران بود جایی این تیم را در جدول رده بندی گرفت و برای صعود تیم ایران برد ارزشمندی محسوب می‌شود.

تاین اورنات، یان کوزامرنیک، تونچک استرن، کلمن چبول، آلن پاینگ و دژان وینچیچ ترکیب تیم اسلوونی در ابتدای این مسابقه بود که در مناطق شش گانه زمین این تیم قرار گرفتند و هدایت این تیم را مارک لبدو برعهده داشت.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال نیز این مسابقه را به همراه ایرانیان ساکن لهستان نظاره‌گر بودند.

مردان والیبال ایران ساعت 19 و 30 دقیقه فردا (شنبه 18 تیرماه) در دوازدهمین و آخرین مسابقه خود در مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها به مصاف صربستان می‌روند.


کد مطلب: 805474

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/805474/شاگردان-عطایی-اسلوونی-زانو-درآوردند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com