پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱۲
خداد عزیزی:

کی‌روش برگردد که دوباره ما را ضایع کند؟

جمعه ۱۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب: 805459
هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام می‌کند در جریان تغییر سرمربی نیست، پس چه کسی در جریان است؟‌
کی‌روش برگردد که دوباره ما را ضایع کند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، خداداد عزیزی در خصوص شایعه حضور مجدد کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال، اظهاراتی داشت که بخشی از آنرا می‌توانید در زیر بخوانید:

*اگر بخواهیم به کسی که در مرحله مقدماتی جام‌جهانی  بهترین نتایج با تیم ملی کسب کرده شانس حضور در جام‌جهانی را ندهیم، اوج بی‌معرفتی و نامردی است. خیلی فوتبال عجیب و غریبی داریم، چند سالی است دلال‌ها به شدت در فوتبال ما چمباتمه زده‌اند و خودشان را در سطح باشگاهی به این فوتبال انداخته‌اند. متأسفانه دلال‌ها در مورد مربیان ملی سایه خود را در فوتبال ما می‌اندازند هر کاری دلشان بخواهد انجام می‌دهند قیمت بازیکنان را به ۱۵ و آرام آرام به ۲۰ میلیارد رسانده‌اند. آیا در لیگ برتر ما بازیکنی ارزش این مبلغ را دارد؟‌ زمانی باید به یک فوتبالیست ۲۰ میلیارد بدهیم که یک تنه ۱۵ بازی را برای ما درآورد و با آن بازیکن در جام باشگاه‌های آسیا قهرمان شویم. همه این هزینه‌ها زیر سر دلال‌ها و مدیران باشگاه‌های دولتی است.

*دوست داریم عده‌ای به ما زور بگویند، اگر کسی در مورد حق و حقوق حرف نزند دور برمی‌داریم و هر روز برایش گزینه انتخاب می‌کنیم. فردی هم مثل کی‌روش که آمد که نمی‌دانم در مورد قراردادش بگویم ترکمنچای یا گلستان. با ما قرارداد ترکمنچای بست، شاید به جزء دلال‌ها اهالی فوتبال، فدراسیون و وزارت ورزش یادشان رفته که کی‌روش جامعه فوتبال، فدارسیون، وزارت ورزش و جوانان و … ما را آدم حساب نمی‌کرد. چگونه بار دیگر در مورد او حرف می‌زنیم آیا دوست داریم بار دیگر فردی که مدام ما را ضایع می‌کند به تیم ملی بیاید؟ میرشاد ماجدی و دوستان حاضر در فدراسیون و هیأت رئیسه می‌دانند در زمان سرمربی‌گری کی‌روش در تیم ملی چه اتفاقاتی افتاد.

*در زمان سرمربی‌گری کی‌روش در تیم ملی قبل از جام‌جهانی ۲۰۱۸ تیم ملی ما را برای یک اردو به روسیه برد اهالی فدراسیون فوتبال این موضوع را می‌دانند که ۳ میلیون دلار هزینه این اردوی ۱۰ روزه شد. با این همه چپاول مال و اموال فدراسیون و فوتبال ملی آیا باید بار دیگر کی‌روش را انتخاب کنیم؟ در این اردو چه کاری انجام دادند که ۳ میلیون دلار هزینه شد. اگر بازیکنان و کادر فنی ما در آن اردو صبحانه و ناهار ۱۰۰ دلاری می‌خوردند، اگر هر نفر روزی ۳ هزار دلارِ ۱۰۰ دلاری بخورد و لای نان، پنیر و گوجه صبحانه‌اش ۱۰۰ دلاری بگذارد و ظهر هم لای چلوکبابش ۱۰ تا، ۱۰۰ دلاری بگذارد، روزی ۳ هزار دلار و ۱۰ روزش ۳۰ هزار دلار می‌شود. در مجموع هزینه ما یک میلیون دلار در این اردو می‌شد. ۵۰۰ هزار دلار هم به روسیه برای بازی داده باشیم این مبلغ به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار می‌رسد. ۵۰۰ هزار دلار نیز خرج های دیگر آقایان کنیم، یک میلیون دلار دیگرش چه می‌شود؟

*فدراسیون ما اکنون برای ۱۰۰ هزار دلار مانده است، اصلا روی مباحث فنی کی‌روش هیچ وقت صحبت نمی‌کنم، بلکه در مورد رفتارش حرف می‌زنم. می‌گویم در دورانی که سرمربی تیم ملی بود مستعمره کی‌روش بودیم آیا دوست داریم بار دیگر مستعمره این آقا شویم؟‌ آیا دوست داریم هر چیزی دلش می‌خواهد بار دیگر به ما بگوید؟ اگر دوست دارید بار دیگر کی‌روش را بیاورید.

*با کی‌روش در جام‌جهانی قرار است چه اتفاقی مقابل انگلیس ولز برای ما بیفتد و چه ضمانتی برای ما وجود دارد؟ نتایجی که او در جام‌جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ گرفت برانکو هم در جام‌جهانی ۲۰۰۶ گرفت!‌ حشمت مهاجرانی در جام‌جهانی ۱۹۷۸ و جلال طالبی در جام‌جهانی ۹۸ نیز چنین نتایجی گرفتند و همیشه تیم ملی ما حذف شد.

*این وسط بازی موش  و گربه راه افتاده است تیم‌های قدرتمند دنیا با ما بازی نمی‌کنند و اگر قرار باشد بازی کنند پول‌های کلانی می‌خواهند که نداریم مگر در دوره قبلی و برای جام‌جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ بازی‌های خیلی خفنی انجام دادیم؟ مگر یادتان رفته با سیرالئون بازی کردیم که دمپایی پای بازیکنانش بود.

*چگونه می‌شود برای اسکوچیچ بنده خدا که با هر شرایط فوتبال ما ساخت و با کسب بهترین نتایج تیم ما را به جام‌جهانی آورد چنین ایراداتی می‌گیریم مگر در زمان کی‌روش با چه تیم‌هایی بازی کردیم؟‌ غیر از آفریقای جنوبی و سیرالئون و … با چه تیمی بازی کردیم؟‌

*تعداد بازی‌ها به این دلیل بیشتر بود که کی‌روش هر چه دلش می‌خواست فحش می‌داد اما اسکوچیچ با وزارت ورزش چنین کاری انجام نمی‌دهد آقای حمید سجادی که یک ورزشی هستید این را بدانید دلال‌ها دنبال کی‌روش هستند و اگر بخواهید او را برگردانید باید تا کمر مقابلش خم شوید اگر آمادگیش را دارید و کمر شما آسیب نمی‌بیند بار دیگر کی‌روش را انتخاب کنید.

*ممکن است اتفاقی برای ما رخ بدهد اما با شرایط فعلی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ هیچ اتفاقی برای ما نمی‌افتد. در جام‌جهانی ۲۰۱۴ با آرژانتین و ۲۰۱۸ با پرتغال و اسپانیا همگروه بودیم. الان نیز شانس کمی برای صعود داریم اما این موضوع ربطی به آوردن فلانی و فلانی ندارد زیرا هیچ تیمی با ما بازی دوستانه نمی‌کند و برای فیفادی برنامه‌ریزی نکردیم به همین دلیل از وزیر ورزش می‌خواهم فریب دلال‌‌ها را نخورد زیرا تیم ملی با اسکوچیچ بهترین نتایج را کسب کرده است.

*اصلا مهم نیست رختکن همسو باشد یا نباشد. من به بازیکنان کاری ندارم اما خیلی خنده‌دار است که می‌گوییم که رختکن با مربی همسو نیست به درک که همسو نیست اسکوچیچ نفر اول فنی ما است و هر کسی با او همسو نیست به خانه خود برود. از چه چیزی می‌ترسیم مگر می‌خواهیم در جام‌جهانی قهرمان شویم که اکنون نگران فلانی هستیم.

*این تیم ملی اسمش جمهوری اسلامی ایران و متعلق به همه است ربطی ندارد که چه کسی همسو است یا نیست.

*متأسفانه هیأت رئیسه‌ای داریم که وسط جنگ است به دوستان برنخورد اما همه شمشیرها را از رو بسته‌اند.

*هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام می‌کند در جریان تغییر سرمربی نیست، پس چه کسی در جریان است؟‌
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اصل اینه که ریسک کنیم و این تیمِ مستعد را بدیم دست اسکوچیچِ بی تجربه و با 3 باخت تحقیر کننده آن هم در بازیهای حساس و حیثیتی مقابل تیمهای آماده و پرانگیزۀ انگلیس و آمریکا برگردیم
United States
حالا به فرض که ۳باخت بدیم با سالهای قبل که دوباخت ویک مساوی بود خیلی فرقی ندارد
Iran, Islamic Republic of
عوض کردن اسکوچیچ درست نیست
او تیم را به این مرحله رسانده
حالا می خواهید بیرونش کنید
دوست عزیز فوتبالی تعویض بازیکن وسرمربی خاصیت فوتبال است. آقای اسکوچیچ تا همین حد دانش و سواد فوتبال داشت برای آوردگاه جام جهانی مربی طرازی نیاز است .حالا هرکسی که باشد مهم نیست ،مهم با دانش وسواد فوتبالی است.
Ireland
احسنت به آقای عزیزی. پتانسیل تیم ما با این زیرساخت ها بازیکنان و برنامه ریزی همین بود و بس، تمام..
Iran, Islamic Republic of
طارمی و هر بازیکنی که فکر می کنه نظرش مهمه از تیم ملی جمع کنه بره ما مردم نمک نشناسی نیستیم که کسی که تیم را با ان شرایط برد جام جهانی ول کنیم
Iran, Islamic Republic of
با کی روش بود که جلوی اسپانیا و پرتغال ان چنان بازی کردیم که خود عزیری هم فکرش را نمی کرد .
به نظر شما کی بیاد خوبه ؟.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
آقای عزیزی بزرگوار بحث کی روش نیست ،بحث روی مربی آشنا با طراز جهانی فوتبال است .آقای اسکوچیچ در حد واندازه های جام جهانی نیست شما را به بررسی ویادآوری دوران سرمربیگری در باشگاههای ایران فرا می خوانم .اگر قرار بر حضور در جام جهانی با آقای اسکوچیچ است شما ی بزرگوار بهتر از همه می دانید حداقل 5سرمربی داخلی با دانش فنی بالاتر از ایشان در کشور وجود دارد این فرصت وافتخار را به آنها بدهیم.
آقای عزیزی اسطوره ی فوتبال شما بفرمایید بین مربیان وطنی از اسکوچیچ بالاتر داریم یا خیر! چرا برای مربی وطنی که با آوردن مربی های خارجی فوتبال ما ضایع شد در بوق وکرنا نکوبیدین!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
تو داری نون همون گل رو میخوری که اگر پاس داده بودی حالا تهامی از تو سرتر بود ...!!
Netherlands
کی روش به ژاپن باخت و همان باخت تلخ باعث اخراجش شد . به کی روش چه امکلاناتی دادیم که از او انتظار بالا داشتیم ؟! .