جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

توصیه‌های پلیس فتا به کافی نت‌ بازها

پنجشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 805377
پلیس فتا در توصیه‌های پیشگیرانه مبنی بر عدم افشای اطلاعات شخصی، خطاب به افرادی که در کافی نت‌ها و یا اماکن عمومی از سیستم‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنند، هشدار داد.
توصیه‌های پلیس فتا به کافی نت‌ بازها
به گزارش جهان نيوز، سرهنگ علی محمد رجبی در گفت‌وگو با میزان بیان کرد: گاهی اوقات بنا به دلایلی مجبور هستیم تا برای انجام فعالیت‌های روزمره خود به کافی‌نت و یا مکانی مشابه آن مانند سایت‌ کامپیوتری دانشگاه‌، مؤسسات و شرکت‌ها که امکان استفاده از اینترنت را به صورت عمومی فراهم می‌کنند، مراجعه کنیم.

وی افزود: صرف نظر از دلیل مراجعه، باید بدانیم که مراجعه به این گونه اماکن احتمال به خطر افتادن اطلاعات شخصی‌ و حریم خصوصی‌ را افزایش می‌دهد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا فراجا تصریح کرد: کاربران به منظور افزایش امنیت و اطلاعات خود باید نکات و توصیه‌هایی را مدنظر خود قرار دهند.

وی افزود: کاربران در اماکن عمومی دسترسی به اینترنت، به هیچ عنوان رمزعبور را بر روی مرورگر ذخیره نکنند، چراکه این احتمال وجود دارد تا افراد ناشناس دیگری به راحتی با دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران، برای آن‌ها مشکلاتی را ایجاد کنند.

سرهنگ رجبی اظهار کرد: کاربران پس از اتمام فعالیت در کافی نت‌ها باید از حساب‌های کاربری خود نظیر ایمیل و … خارج شوند.

وی افزود: بهتر است تا کاربران برای وارد کردن رمزهای عبور ترجیحا از صفحه کلید مجازی استفاده کنند چراکه احتمال نصب برنامه‌های شنود، وجود دارد.

هشدار پلیس در پی وقوع احتمالی کلاهبرداری‌های اینترنتی به بهانه عید قربان
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا فراجا تاکید کرد: بهتر است تا کاربران پس از اتمام فعالیت خود در کافی نت‌ها و …، تاریخچه مرورگر خود را از روی سیستم رایانه‌ای حذف کنند.

وی افزود: در صورتی که کاربری فایلی شخصی را دانلود کرده و بر روی سیستم رایانه‌ای قرار داده است، پس از اتمام فعالیتش باید اینگونه فایل‌ها را حذف کند.

سرهنگ رجبی گفت: با رعایت نکاتی ساده و آسان می‎توان از بروز اقدامات مجرمانه پیشگیری کرد تا شاهد وقوع جرایم مختلف در حوزه جرایم سایبری نباشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *