پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

مالیات علی‌الحساب واردات مواد اولیه نصف شد

چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب: 805314
وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌گوید: به دلیل اینکه تغییر نرخ تعرفه ورودی گمرک از ۴۲۰۰ تومان به ETS تغییر کرده است به دنبال حمایت از واردکنندگان حوزه تولید بودیم.
مالیات علی‌الحساب واردات مواد اولیه نصف شد
به گزارش جهان نيوز، احسان خاندوزی گفت: ثمره این کار (تغییر نرخ ارز تعرفه گمرک)  منجر شد تا وارد کنندگان که در حوزه تولید کار می کنند به شدت نیازمند سرمایه در گردش زیادی باشند و باید به ریال اعداد بزرگتری را آماده می کردند تا اقلام را وارد کارخانه می کردند.

او می گوید: با استفاده از اختیار قانونی یعنی ماده ۱۶۳ قانون مالیات مستقیم نرخ مالیات علی الحساب برای کالای واسطه ای را نصف کنیم که تولید کنندگان ما برای اینکه کالا را وارد کارخانه کنند نیاز به سرمایه در گردش کمتری داشته باشند.

طبق اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی این طرح از فردا مصادف با روز مالیات اجرایی می شود و تنها مشمول واردکنندگان مواد اولیه و کالاهای واسطه ای خواهد بود.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسين
Iran, Islamic Republic of
یورو 6500 تومان شده 26000 هزار تومان + 9 درصد ارزش افزوده - گمرکی 80 میلیونی پارسال الان شده 300 میلیون - تولیدکننده هم مجبوره قیمت را ببره بالا