پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
نمایشگاهی با هدف جهانی‌سازی خرده‌فروشی ایرانی

گردهمایی بزرگان صنعت خرده‌فروشی کشور در «ایران ریتیل شو2022»

چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 805275
گردهمایی بزرگان صنعت خرده‌فروشی کشور در «ایران ریتیل شو2022»
نمایشگاه‌‌‌ها نقش بسیار مهمی در معرفی و توسعه صنایع، به‌خصوص در موضوع صادرات دارند و در بسیاری از موارد به عنوان یک شاخص کلیدی می‌توانند در معرفی و کسب شهرت جهانی، توسعه کسب و کار فعالان حوزه، میزان صادرات و افزایش سرانه تولید ناخالص ملی نقش داشته باشند. صنعت نمایشگاهی در کشورهایی که دولت نظارت، حمایت و توجه به این حوزه دارد، بسیار بالنده، موفق و اثرگذار است. 

پس از برگزاری موفق سه دوره نمایشگاه بین‌المللی مراکز خرید، مجتمع‌های تجاری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رویکردهای نوین صنعت خرده‌فروشی و صنایع وابسته، شرکت تجارت طلایی نیک روش به عنوان مجری برگزاری چهارمین دوره نمایشگاه (Iran Retail Show 2022) خواهد بود که در تاریخ ۲ الی ۵ مرداد ماه سال 1401 در محل دائمی مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد کرد.

این نمایشگاه، به‌عنوان نخستین تجربه جدی در این زمینه، توانسته در توسعه شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای نقش موثری ایفا کند و در عین حال ضمن شناسایی نقاط ضعف صنعت در سه سال گذشته، تلاش کرده تا جایی که در توان دارد این ضعف‌ها را به نقاط قوت تبدیل کند.
 
 
تربیت نیروی انسانی در حوزه‌های توزیع مویرگی، توجه به کیفیت خدمات، توجه به رویکردهای نوین این صنعت و تعامل با تجربه‌ها و دستاوردهای جهانی در زمینه خرده‌فروشی بخشی از دستاوردهای این نمایشگاه در سه سال گذشته بوده است.

صنعت خرده‌فروشی در مقیاس جهانی، در مقایسه با کشور ما که صنعت خرده‌فروشی مدرن، جنبش نوینی از مناسبات فروش در شاکله اقتصاد ملی محسوب می‌شود، بسیار عظیم و پیشرفته است.

به همین دلیل برگزاری چنین نمایشگاهی توانسته در وهله اول به شکل‌دهی تعامل و ارتباط گسترده با متخصصان جهانی این حوزه کمک کند و نقش ارزشمند خود را در دوران کرونا در قالب افزایش میزان تاب‌آوری سازمان‌ها و ایجاد زیرساخت‌های توسعه فروش آنلاین در این شرایط سخت فراهم آورد.

این نمایشگاه که در تقویم نمایشگاه‌های بین‌المللی گنجانده شده، از سوی شرکت تجارت طلایی نیک‌روش برگزار می‌شود و به بستری برای تبادل اطلاعات فنی، بازرگانی و آشنایی هرچه بیشتر صاحبان و مدیران مراکز خرید، مجتمع‌های تجاری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برندهای برتر صنوف مختلف و صنایع وابسته تبدیل شده است.
 
 
انتقال تجربیات داخلی و بین‌المللی و همفکری پژوهشگران و دست‌اندرکاران صنعت مذکور و شرکت‌های فعال در این حوزه از جمله اهدافی است که برگزارکننده این رویداد از روز اول و اولین دوره تا به حال به آن توجه ویژه‌ای داشته است.

آنچه در حال حاضر صنعت خرده‌فروشی در قالب فروشگاه‌های زنجیره‌ای مدرن باید به آن توجه کند، شامل چابک‌سازی سیستم‌ها و آموزش نیروی انسانی با هدف توجه به سلیقه‌های متنوع مشتریان و نظارت جامع بر تمام جزئیات است. همچنین استفاده از سیستم‌های کنترل کیفی محصول عرضه شده و در نهایت ایجاد فضای تفریحی برای گذراندن مدت زمان بیشتری از وقت مشتریان در محوطه فروشگاه‌ها و جلب رضایت مراجعان در زمره اولین اهدافی است که می‌تواند هنگام برگزاری چنین رویدادهایی مورد توجه فعالان این حوزه قرار گیرد.

نباید فراموش کرد که خرده‌فروشی کار ساده‌ای نیست و باید بر اساس الگوهای بومی‌شده و به‌روزرسانی استانداردهای تعریف‌شده جهانی صورت گیرد.

انبوه شکست‌های موجود در حوزه خرده‌فروشی که باعث بی‌ثمر ماندن تلاش بسیاری از دست‌اندرکاران این حوزه حتی در کشورهای توسعه‌یافته شده است، خود گویای اهمیت به‌روزرسانی داده‌ها در حوزه خرده‌فروشی‌های مدرن است که توانسته در قالب برگزاری چنین نمایشگاهی در سنوات اخیر محقق شود.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده‌فروشی درواقع برآمده از تحولات رخ‌داده در عرصه تجارت جهانی و دگرگونی در اصول اقتصادی و حرکت به سمت اقتصاد بازار است که خود متکی به بهبود استانداردهای زندگی در عصر جدید است.

در واقع آنچه در رویدادهای مرتبط با خرده‌فروشی در کشور ما حائز اهمیت است تلاش برای فرهنگ‌سازی و متناسب‌سازی الگوهای زیست ایرانی با معیارهای استاندارد جهانی است. فرآیندی که می‌تواند در شرایط آرمانی (اما ممکن) به جهانی‌سازی خرده‌فروشی ایرانی نیز منتهی شود.

با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه این نمایشگاه در تبادل اطلاعات فنی، بازرگانی، آشنایی هر چه بیشتر صاحبان و مدیران مراکز خرید، مجتمع‌های تجاری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برندهای برتر صنوف مختلف، استارت‌آپ‌ها و فروشگاه‌های آنلاین، پژوهشگران و دست ‌اندرکاران صنعت مذکور، علاقه‌مندان در صورت تمایل به مشارکت در این رویداد بین‌المللی، می‌توانند به پایگاه خبری تجارت طلایی مراجعه کنند.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *