کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راهنمای کامل دریافت ویزای دبی برای سفری دلنشین

15 تير 1401 ساعت 10:48


در این مقاله قصد داریم یک راهنمای کامل دریافت ویزای دبی را به شما همراهان گرامی سفرمارکت ارائه دهیم. پیش از پرداختن به موضوع ویزا، بیایید کمی با این شهر زیبا آشنا شویم. این ایالت امارات متحده عربی در ساحل شرقی شبه جزیره عربی، در گوشه جنوب غربی خلیج فارس واقع شده است. شهرت جهانی دبی به عنوان مرکز پررونق تجارت و نوآوری بین المللی، آن را به سرعت به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل کرده است. فقط در دبی می‌توان به بزرگ‌ترین سازه مستقل جهان (برج خلیفه) نگاه کرد و به آن سر زد. در مراکز خرید منحصر به فرد طراحان و بازارهای تجاری سنتی خرید کرد و در جشن‌های الهام گرفته از طعم‌های دنیا شرکت کرد در حین این که در یک هتل ۷ ستاره اقامت دارید.

دبی بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر امارات متحده عربی است. تقریباً ۲۷۸۰۰۰۰ شهروند از بیش از ۲۰۰ ملیت به اضافه تعداد بی‌شماری گردشگر و تاجر در هر روز در این شهر وجود دارد! تکنولوژی و زیرساخت‌های پیشرفته، زندگی بدون مالیات و موقعیت استراتژیک در مرکز قاره‌های تجاری بزرگ، دبی را به مکانی ایده‌آل برای تجارت تبدیل کرده است. محصول جانبی این موقعیت، یک رفاه پویا است؛ همان دلیلی که دبی را به یکی از مقاصد پیشرو برای تعطیلات لوکس در جهان تبدیل کرده است.

اسراف در این شهر فریبنده فراوان است. یک فرهنگ غنی عربی وجود دارد که زیربنای زندگی محلی در این شهر است، اما از همه استقبال می‌شود و تشویق می‌شوند تا از دبی نهایت لذت را ببرند! در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی این شهر و مراکز دیدنی آن، تاریخچه و فرهنگ و مراحل کامل دریافت ویزای دبی بپردازیم. همچنین برای تهیه بلیط هواپیما دبی می‌توانید از طریق سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت اقدام کنید.
 

معرفی شهر دبی

دبی دارای میراث فرهنگی غنی و عربی است. در حالی که اکنون بیشتر به دلیل ترکیبی جذاب از بیابان‌ها، سواحل و شاهکارهای مجلل دستساز شهرت دارد، فرهنگ مردم امارات همچنان نقش مهمی را ایفا می‌کند. دبی یک پادشاهی مطلق است. خاندان آل مکتوم از سال ۱۸۳۳ در آنجا سلطنت کرده‌اند. حاکم فعلی، شیخ حمدان بن محمد بی راشد آل مکتوم است. شیخ حمدان علاوه بر ولیعهد دبی، رئیس شورای اجرایی دبی نیز هست و مانند اجداد خود، دبی را هوشمندانه و به تدریج به سوی رفاه سوق داده است. اگرچه سنت و فرهنگ اساس زندگی در دبی است، امارات متحده عربی مقصدی مهمان نواز است. اماراتی‌ها تمایل به حفظ میراث اسلامی دارند و اکثریت آن‌ها مسلمان هستند. با وجود این، مردم دبی نسبت به شهروندان و میهمانان چندفرهنگی خود به شدت مدارا می‌کنند. همه باورهای مذهبی در دبی پذیرفته می‌شود. بیش از ۲۰۰ ملیت دبی را خانه خود می‌دانند، از جمله اماراتی‌ها، هندی‌ها، پاکستانی‌ها، بنگلادشی‌ها، فیلیپینی‌ها، سریلانکایی‌ها و آمریکایی‌ها (فقط به نام چند نفر!). هر گروه جدید سبک، نقاط قوت و طعم‌های جدید را با خود آورده است. در حال حاضر بیش از ۶۰۰۰ رستوران و کافه در این شهر شلوغ وجود دارد که هر نوع غذای قابل تصوری را ارائه می‌دهند.

زیرساخت‌های عالی دبی، سرمایه‌گذاران بین‌المللی را در زمینه‌های تجارت، حمل و نقل، گردشگری، صنعت و مالی جذب می‌کند. از آنجایی که چنین طیف وسیعی از بخش‌‎ها هم در دبی حضور دارند و هم پررونق هستند، چیزهای زیادی برای انجام دادن و دیدن وجود دارد؛ مهم نیست که چقدر علایق خاص شما منحصر به فرد است! ترکیب شگفت‌انگیز آسایش قرن بیست و یکم و جذابیت دنیای قدیم را می‌توانید در سراسر ایالت-شهر مشاهده کنید. بین بازارهای پر از تجارت پرسه بزنید یا برندهای بزرگ را در مراکز خرید مدرن بخرید. به یک سافاری در بیابان بروید یا وضعیت زمین را از ساختمان‌های باورنکردنی و رکوردشکنی مانند برج خلیفه ارزیابی کنید.

دبی دارای فعالیت‌های جذاب برای کودکان، زوج‌ها، مسافران تجاری و غیره است.

می‌توانید در پارک آبی وایلد وادی گردش کنید، تاریخ و میراث فرهنگی محلی را در قلعه قرن هجدهم که موزه دبی را در خود جای داده است، بیاموزید، در حداقل ۹ دوره مسابقات قهرمانی گلف بازی کنید یا از The World دیدن کنید. د ورلد، مجمع‌الجزایری ساخته دست بشر است که از ۲۰۰ جزیره طراحی شده است تا تقریباً یک نقشه از کره زمین را منعکس کند! چه بخواهید یک هتل لوکس ۷ ستاره، غذای ستاره میشلین، خرده‌فروشی یا نگاهی اجمالی به برخی از چشمگیرترین اولین‌های جهان در معماری و فناوری را تجربه کنید، دبی مقصد مناسبی برای شماست!
 

آب و هوای دبی

آب و هوای دبی با آب و هوای صحرایی گرمسیری و شرایط گرم و آفتابی که به دلیل نزدیکی آن به خط استوا و کمربند صحرای شمالی ایجاد شده است، مشخص می‌شود. تابستان‌ها بسیار گرم، مرطوب و خشک است و دمای آن تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد و بالاتر می‌رود و به ندرت به زیر ۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. زمستان‌ها نیز همچنان هوا گرم است، اما دما به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد و به بالاترین حد ۲۳ درجه سانتی‌گراد و پایین ترین حد حدود ۱۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. اگرچه آب و هوای دبی معمولاً خوب است، بارندگی در چند دهه اخیر به آرامی افزایش یافته است و در سال‌های اخیر میزان بارندگی سالانه تا ۱۵۰ میلی‌متر را دریافت کرده است.

با این حال، مانند غالب آب و هوای خاورمیانه، بارندگی دبی نامنظم و مختصر است.

بیشتر بارندگی سالانه دبی بین آذر تا اسفند رخ می‌دهد، اما دما همچنان گرم است و علی‌رغم بارندگی مورد انتظار، دوره آذر، دی، بهمن و اسفند راحت‌ترین دوره سال دبی در نظر گرفته می‌شود. بهمن مرطوب‌ترین ماه دبی با میانگین ۳۵ میلی‌متر بارندگی است، در حالی که خرداد خشک‌ترین ماه با بارش کم یا بدون باران در نظر گرفته می‌شود. به طور کلی، ماه‌های دی و فروردین میزان بارندگی نسبتاً متوسطی دارند در حالی که ماه‌های اردیبهشت، مرداد و شهریور میزان بارندگی بسیار کم‌تری دارند.

یکی دیگر از ویژگی‌های آب و هوای دبی، به ویژه در طول تابستان، سیستم‌های کم فشاری است که بر فراز کشور ‌می‌وزد و تا رسیدن به دبی غیرقابل پیش بینی و تندباد می‌شود که اغلب آن‌ها را تحریک می‌کند. شن‌های بیابان، کاهش دید و گاهی ایجاد طوفان‌های شن که گاهی ممکن است چند روز طول بکشد.

شایان ذکر است که آب و هوای دبی از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است و دما و رطوبت بین خط ساحلی و صحرا متفاوت است. در طول زمستان، درجه حرارت در خط ساحلی گرم‌تر است، در حالی که دمای هوا در بیابان بسیار خنک‌تر است و رطوبت در خط ساحلی بیشتر از گرمای خشک بیابان است. حتی دمای دریا می‌تواند تا ۳۷ درجه سانتی‌گراد با رطوبت بیش از ۹۰ درصد برسد.
 

گردشگری دبی

از آغاز قرن بیست و یکم، دبی رتبه بندی خود در میزان محبوبیت را افزایش داده است. این شهر یک استراتژی جاه طلبانه گردشگری را برای جذب 25 میلیون بازدیدکننده تا سال ۲۰۲۵ اجرا کرده است و تقریباً در حال حاضر وجود دارد.

به لطف آسمان‌خراش‌های نمادین، فعالیت‌های ماجراجویی بی‌رقیب، جاذبه‌های توریستی خارق‌العاده، سرگرمی‌های در سطح جهانی و تجربیات منحصر به فرد (شام در آسمان)، دبی خود را به عنوان یک رهبر جهانی در نوآوری، فناوری و گردشگری تثبیت کرده است. اما این شهر همچنین غنی از تاریخ و فرهنگ پر جنب و جوش است که به طرزی عالی مکمل شعله‌های مدرن آن است. برای برنامه‌ریزی سفر خود به این واحه کویری به کمک نیاز دارید؟ به دنبال کارهای سرگرم کننده و فراموش نشدنی برای انجام در دبی هستید؟ سری به اپلیکیشن یا وبسایت سفرماکت بزنید.

حال، برای ورود به این شهر زیبا، نیاز به ویزا دارید. در ادامه این مقاله با ما همراه باید تا نحوه دریافت ویزای دبی را با هم بررسی کنیم.
 

انواع ویزای دبی

انواع مختلف ویزا که برای ورود به امارات متحده عربی قابل اجرا است به دلیل اطلاعات ناقص و نادرست در اینترنت همیشه کمی مبهم بوده است. اما اگر به اندازه کافی تحقیق کنید، متوجه خواهید شد که اساساً شش نوع مختلف ویزای امارات توسط دولت صادر می‌شود. هر یک از این ویزاها تفاوت‌های ظریفی در رویه‌ها دارند، اما تفاوت اساسی در هدفی است که این ویزاها برای آن هستند. بنابراین انتخاب نوع خاص ویزای امارات متحده عربی به هدف شما در صورت بازدید از امارات بستگی دارد.
   همانطور که از نام آن پیداست، ویزای توریستی ویزایی است که برای افرادی که برای تفریح به امارات سفر می‌کنند صادر می‌شود. اعتبار این ویزا ۵۸ روز از تاریخ صدور است و به دارنده آن اجازه ورود ۳۰ روزه برای بازدید از امارات می‌دهد. اساساً ویزای توریستی باید توسط فردی از کشوری تهیه شود که ویزا هنگام ورود با امارات متحده عربی ندارد یا در دسته ورود بدون ویزا قرار نمی‌گیرد که ایران نیز از این دسته کشورهاست. بسته به برنامه توریست ویزای توریستی ممکن است برای ۳۰ روز یا برای یک دوره ۹۰ روزه صادر شود. ویزای بلند مدت یک بار ورود و ویزای بلند مدت چند ورودی برای ۹۰ روز در دسترس هستند.  این ویزا برای کسانی صادر می‌شود که مایل به اقامت حداکثر ۱۴ روزه در امارات هستند و همچنین دارای بلیط‌های برگشت یا بلیط به مقصد دیگری در خطوط هوایی امارات است. چنین ویزایی برای افراد زیر و اعضای خانواده آن‌ها که با آن‌ها هستند صادر می‌شود:

 نمایندگان شرکت، مدیران فروش، حسابدارها، نمایندگی‌های شرکتی یا کسانی که برای اهداف تجاری نیاز به بازدید از امارات دارند. این ویزا مجوز ورود برای بیماران و همراهان آن‌هاست. این مجوز برای بیماران خارجی است که برای درمان نیاز به بازدید از دبی دارند. آن‌ها باید توسط برخی از مراکز پزشکی یا بیمارستان‌ها حمایت شوند. دوباره دو نوع مجوز پزشکی وجود دارد. اولی یک مجوز ورود تکی با اجازه اقامت به مدت ۹۰ روز است. ویزا باید ظرف ۶۰ روز از زمان صدور مجوز برنامه‌ریزی شود. تمدید این مجوز را می‌توان جست‌وجو کرد. نوع دوم این مجوز، مجوز چند بار ورود با همان ویژگی‌های یک بار ورود است. تنها تفاوت در گزینه تمدید ویزای چند بار ورود است. مقیمان از شورای همکاری خلیج فارس - ساکنان شورای همکاری خلیج فارس و همراهان آن‌ها ملزم به تهیه ویزا از طریق درخواست آنلاین هستند. این کار باید قبل از ورود به امارات انجام شود. آن‌ها باید اطمینان حاصل کنند که اسپانسر با آن‌ها سفر می‌کند. این مجوز ورود ۳۰ روز اعتبار دارد و دارنده مجوز اجازه اقامت ۳۰ روزه در امارات را از روز ورود به امارات دارد. امکان تمدید این مجوز یک بار برای ۳۰ روز دیگر وجود دارد. در مورد همراهان تنها تفاوت این است که اعتبار از ۳۰ به ۶۰ تغییر می‌کند، همچنین تعداد روزهای جواز اقامت که آن نیز ۶۰ است و تمدید آن نیز ۶۰ روز است. این ویزا مختص افرادی است که برای رسیدن به یک مقصد دیگر مجبور به عبور از امارات هستند. دو نوع مختلف از این ویزا وجود دارد. ویزای ۴۸ ساعته و ویزای ۹۶ ساعته. این‌ ویزاها باید توسط خطوط هوایی مستقر در دبی حمایت شوند. این ویزا غیر قابل تمدید است. این ویزا برای دانشجویان مشتاقی است که مایل به تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های امارات هستند. این ویزا برای یک سال واجد شرایط است و ارائه مدرکی مبنی بر ادامه تحصیل فرد مورد نیاز است. ویزای تحصیلی جدید اخیراً در نوامبر ۲۰۱۸ معرفی شده است که برای مدت پنج سال قابل اجرا است.
 

شرایط و نحوه دریافت ویزای دبی

در بخش قبل با انواع ویزاهای دبی آشنا شدیم و دیدیم که ویزاها عناوین مختلفی دارند. حال در این بخش می‌خواهیم به شرایط و نحوه دریافت هر یک از این ویزاها بپردازیم.  

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا دبی

مدارکی که در لیست بالا مشاهده می‌کنید، مدارک مورد نیاز ایرانیان برای اخذ ویزای دبی است.
 

شرایط و نحوه دریافت ویزای توریستی دبی

ویزای توریستی برای کسانی است که واجد شرایط دریافت ویزا در بدو ورود یا ورود بدون ویزا به امارات نیستند. ویزای توریستی را می‌توان برای گردشگران فردی واجد شرایط از سراسر جهان دریافت کرد. متاسفانه زنان زیر ۱۸ سال نمی‌توانند برای این نوع ویزا درخواست دهند مگر اینکه با والدین خود سفر کنند. طبق مصوبه کابینه که در جولای ۲۰۱۸ به تصویب رسید، کودکان زیر ۱۸ سال که بزرگسالان را همراهی می‌کنند، می توانند از ۱۵ جولای تا ۱۵ سپتامبر هر سال ویزای رایگان برای بازدید خود دریافت کنند. ویزای توریستی چند بار ورود جدید اکنون می‌تواند برای همه ملیت‌ها صادر شود، در گامی که هدف آن تسهیل روند برای گردشگران و بازدیدکنندگان است.

ویزای پنج ساله به گردشگران این امکان را می‌دهد که چندین بار با حمایت شخصی وارد کشور شوند و در هر بازدید ۹۰ روز در کشور بمانند که می‌تواند برای ۹۰ روز دیگر تمدید شود.

بسته به برنامه شما، ویزای توریستی امارات می‌تواند به صورت‌های زیر صادر شود: اخیراً، امارات متحده عربی ویزای پنج ساله را تسهیل کرده است که به گردشگران امکان می‌دهد چندین بار با حمایت شخصی وارد این کشور شوند و در هر بازدید به مدت ۹۰ روز در این کشور بمانند که همانطور که ذکر شد می‌تواند برای ۹۰ روز دیگر تمدید شود.

آژانس‌های مسافرتی و هتل‌های دارای مجوز می‌توانند برای شما ویزای توریستی را فراهم کنند، مشروط بر اینکه بلیط هواپیما را از طریق آن‌ها خریداری کنید و رزرو هتل را با هتل خاصی انجام دهید. همچنین می‌توانید برای دریافت بسته‌های گردشگری موجود در امارات با همکاری یک تورگردان محلی، با آژانس‌های مسافرتی در کشور خود تماس بگیرید. مهم است که اصالت آژانس‌های مسافرتی را که با آن‌ها سر و کار دارید بررسی کنید و تا زمانی که ۱۰۰ درصد از اصل بودن مجری تور مطمئن نشدید، از پرداخت یا ارسال کپی مدارک رسمی خودداری کنید. برای تایید می‌توانید از سفارت امارات در کشور خود کمک بگیرید. همچنین با جست‌وجو در سفرمارکت، خیالتان از مطمئن بودن آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها راحت خواهد بود.

نکته مهم: سفارت‌های امارات ویزای توریستی صادر نمی‌کنند. برای دریافت ویزای توریستی امارات، باید با یکی از خطوط هوایی مستقر در امارات، یک آژانس توریستی یا هتلی (محلی که قصد اقامت در آن را دارید) در امارات تماس بگیرید تا از طرف شما به مقامات رسمی صادر کننده ویزا در امارات درخواست دهند. همچنین می‌توانید این کار را به یک آژانس مسافرتی بسپارید و یا با خرید تور دبی، هم هزینه خود را کاهش دهید و هم این مسئولیت‌ها را به تور بسپارید.
 

شرایط و نحوه دریافت ویزای ترانزیت دبی

اگر شما یکی از ملیت‌هایی نیستید که واجد شرایط دریافت ویزا در بدو ورود یا ورود بدون ویزا به امارات هستید، پس به ویزای ترانزیت نیاز دارید. امارات دو نوع ویزای ترانزیت صادر می‌کند: یکی برای ۴۸ ساعت که رایگان است و دیگری برای ۹۶ ساعت که ۵۰ درهم هزینه دارد. ویزای ترانزیت فقط توسط خطوط هوایی مستقر در امارات حمایت می‌شود و باید قبل از ورود به امارات پردازش و تأیید شود. هیچ کدام از دو نوع ویزای ترانزیت قابل تمدید نیستند.

فقط خطوط هوایی مستقر در امارات متحده عربی که از طریق آن‌ها سفر می‌کنید می‌توانند ویزای ترانزیت شما را قبل از سفر ترتیب دهند. اگر سفر شما از طریق آژانس مسافرتی باشد، آژانس نیز می‌تواند به شما در دریافت ویزا کمک کند، اما تمامی ویزاها از طریق خطوط هوایی ارسال می‌شوند. نمایندگان خطوط هوایی می‌توانند از طریق یکی از روش‌های زیر برای ویزای ترانزیت به صورت آنلاین درخواست دهند:
   
ویزای ترانزیت همانطور که گفته شد یا ۴۸ ساعته یا ۹۶ ساعته صادر می‌شود. لطفا توجه داشته باشید که پس از صدور ویزای ۴۸ ساعته، نمی توان آن را تا ۹۶ ساعت تمدید کرد.

ویزای ترانزیت ۴۸ ساعته برای مسافرانی که از فرودگاه‌های امارات عبور می‌کنند به صورت رایگان صادر می‌شود. شما باید از قبل از طریق یک شرکت هواپیمایی مستقر در امارات برای ویزا اقدام کنید. این ویزا قابل تمدید نیست. اعتبار ویزا از زمان ورود به امارات ۴۸ ساعت است و شما باید تا ۴۸ ساعت پس از ورود امارات را ترک کنید. برای دریافت ویزای ترانزیت باید موارد زیر را داشته باشید: ویزای ترانزیت ۹۶ ساعته با هزینه ۵۰ درهم برای مسافرانی که از فرودگاه‌های امارات عبور می‌کنند صادر می‌شود. شما باید از قبل از طریق یک شرکت هواپیمایی مستقر در امارات برای ویزا اقدام کنید. این ویزا قابل تمدید نیست. اعتبار ویزا از زمان ورود به امارات ۹۶ ساعت است و شما باید تا ۹۶ ساعت پس از ورود امارات را ترک کنید. برای دریافت ویزای ترانزیت باید موارد زیر را داشته باشید: نکته مهم: هیچ هزینه یا مبلغ اضافی نمی‌تواند توسط هیچ نهاد فدرال، محلی یا خصوصی اعمال شود. هزینه خروج ۳۰ درهم از هر مسافری که از فرودگاه‌های امارات عبور می‌کند اخذ می‌شود.
 

شرایط و نحوه دریافت ویزای کاری دبی

وزارت امور خارجه و سازمان همکاری‌های بین المللی برای تسریع در روند صدور ویزای کاری، مراکزی را در خارج از امارات راه‌اندازی کرده‌اند. در این مراکز، کارمندان می‌توانند حقوق، وظایف، شرایط و ضوابط استخدامی و تمامی امتیازات خود را به زبانی که می‌فهمند بدانند. این مکانیطم یک رابطه قراردادی شفاف بین کارفرمایان و کارمندان را تضمین می‌کند و از هرگونه تلاش متقلبانه برای جایگزینی پیشنهادات شغلی پس از ورود کارمند به امارات جلوگیری می‌کند. برای رزرو هتل در دبی نیز می‌توانید به سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید.
 

شرایط و نحوه دریافت ویزای تحصیلی دبی

در ۲۴ نوامبر ۲۰۱۸، دولت امارات تصمیمی مبنی بر اعطای ویزای ۵ ساله به دانشجویان ممتاز را تصویب کرد. شرایط اخذ ویزای ۵ ساله عبارتند از: ویزای دانشجویی برای یک دانشگاه یا دانشجوی کالج در حال تحصیل در امارات است. دانشجو باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد. برای دریافت ویزای دانشجویی سال اول، متقاضی باید نامه پذیرش رسمی از دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کند دریافت کند. برای دانش‌آموزان بزرگ‌تر گواهی ادامه تحصیل الزامی است. سایر الزامات عبارتند از: در حال حاضر، ویزای دانشجویی برای مدت یک سال، هر بار، با مدرک رسمی مبنی بر ادامه تحصیل صادر شده از مؤسسه آموزش عالی مربوطه در امارات متحده عربی که دانشجو در آن پذیرش می‌شود، برای مدت مشابهی قابل تمدید است. ویزای دانشجویی در امارات می‌تواند توسط ساکنانی که حامی فرزندان خود هستند یا توسط یکی از دانشگاه‌ها/کالج‌های معتبر در امارات متحده عربی تضمین شود. درخواست‌های ویزا از طریق مقامات ویزا که توسط اداره کل اقامت و امور خارجی مربوطه در هر امارت نمایندگی می‌شود، بررسی می‌شود.

دانشگاه‌ها و کالج‌های معتبر در امارات می‌توانند برای دانشجویان خود، چه دانشجویان بین‌المللی و چه دانشجویانی که قبلاً در امارات اقامت داشته‌اند، ویزا دریافت کنند.

دانشجویان باید به شرایط و ضوابط ذکر شده در هر دانشگاه یا کالج برای اطلاع از شرایط خاص برای فرآیند پذیرش و ویزا مراجعه کنند. پذیرش در یکی از دانشگاه‌های امارات تضمینی برای صدور ویزا نیست. صدور ویزا مشروط به شرایط خاصی است که شامل قبولی در آزمون آمادگی جسمانی پزشکی، بررسی امنیتی و تایید GDRFA است.

قوانین امارات متحده عربی به مهاجران مقیم اجازه نمی‌دهد که به حمایت مالی از فرزندان پسر بالای ۱۸ سال خود ادامه دهند. اما برای دانشجویان پسری که تحصیلات خود را در یکی از موسسات آموزش عالی در امارات یا خارج از کشور ادامه می‌دهند استثنا قائل می‌شوند. بنابراین، دانش‌آموزان پسر بالای ۱۸ سال می‌توانند تا زمانی که مدرکی دال بر حضور در یک مؤسسه آموزشی عالی برای دوره حداقل یک ساله ارائه دهند، تحت حمایت ویزای اقامت والدین خود باقی بمانند. والدین مهاجر می‌توانند به حمایت مالی از فرزندان دختر خود برای تحصیل، صرف نظر از سن فرزندان خود ادامه دهند.

شرایط و نحوه دریافت ویزای درمانی دبی

بیماران خارجی می‌توانند تحت حمایت مؤسسات پزشکی و بیمارستان‌های دولتی و خصوصی برای درمان وارد امارات شوند. حامی (موسسه پزشکی) مسئولیت رسیدگی به مجوزهای ورود برای درمان را بر اساس درخواست بیمار بر عهده می‌گیرد.

اداره کل اقامت و امور اتباع خارجی در دبی مجوز ورود برای درمان تحت حمایت موسسات پزشکی (عمومی و خصوصی) را به خارجیانی که مایل به ورود به امارات برای درمان هستند اعطا می‌کند. مجوزها دو نوع هستند: مجوز ورود برای درمان تنها یک بار قابل تمدید است، مشروط بر اینکه در یک گزارش پزشکی تایید شده به درستی بیان شود که بیمار نیاز به ادامه درمان دارد. مدارک زیر برای پردازش مجوز ورود مورد نیاز است:  
اداره کل اقامت و امور اتباع خارجی به همراه بیمار خارجی نیز مجوز ورود می‌دهد. مجوزها دو نوع هستند: مجوز ورود همراه تنها یک بار قابل تمدید است، مشروط بر اینکه در یک گزارش پزشکی تایید شده به درستی بیان شود که بیمار نیاز به ادامه درمان دارد و به همراه وی در امارات متحده عربی نیاز است. مدارک مورد نیاز به شرح زیر است:  

شرایط و نحوه دریافت ویزای الکترونیکی دبی

ساکنان شورای همکاری خلیج فارس و همراهان آن‌ها باید به صورت آنلاین برای ویزا درخواست دهند و باید قبل از رسیدن به امارات، آن را دریافت کنند. eVisa پس از تایید درخواست شما به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می‌شود. درخواست برای ساکنان و همراهان خارجی شورای همکاری خلیج فارس که با شهروندان شورای همکاری خلیج فارس سفر می‌کنند، در صورتی که اسپانسر همراه با آن‌ها سفر نداشته باشد، تایید نخواهد شد.
 
سخن پایانی
در این راهنمای کامل دریافت ویزای دبی، تلاش شد همه انواع ویزاها در نظر گرفته شود تا اگر هر سوالی برای دریافت ویزا دارید، پاسخ داده شود. امیدواریم اگر نیاز به درخواست ویزا تحت هر یک از شرایط گفته شده دارید، این مقاله برای شما مفید باشد. همچنین با جست‌وجو در سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت، می‌توانید ارزانترین بلیط هواپیما را پیدا کنید.


کد مطلب: 805273

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/805273/راهنمای-کامل-دریافت-ویزای-دبی-سفری-دلنشین

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com