پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

چگونه عکاسی تبلیغاتی می تواند فروش را افزایش دهد؟ (فروش بیشتر با عکاسی محصولات)

چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 805270
این روزها نمی توانند تاثیرات عکاسی تبلیغاتی از محصولات را انکار کرد؛ زیرا یکی از مهم ترین المان های تبلیغاتی تصاویر هستند که در تمامی ابزارها مانند: بیلبورد، پوستر، کاتالوگ، شبکه های اجتماعی و... مورد استفاده قرار میگیرند.

در طول دورانی که افراد بیشتر ساعات روز خود را در حال تماشای محتوای تصویری اعم از فیلم و تصویر در بستر های متفاوت هستند؛ می توان گفت که عکاسی به یک بخش جدا نشدنی از مارکتینگ های آنلاین و آفلاین تبدیل شده است.

البته در گذشته نیز عکاسی از محصولات وجود داشت اما نقش عکاسی به پر رنگی این روزها نبود.

با وجود بستر ها و ابزار های گسترده تبلیغاتی، افزایش چشمگیری در رقابت های اقتصاد به وجود آمد. به همین دلیل کسب‌وکارهای مختلف چه کوچک و چه بزرگ، از تکنیک‌های مختلفی برای نمایش مناسب محصولات و مزیت برند خود با دیگر رقبا استفاده می‌کنند.

یکی از محبوب ترین راه های تبلیغات از طریق نمایش تصاویر است؛ زیرا یک عکاس ماهر می داند چگونه جزئیات یک محصول را به نمایش بگذارد تا مشتریان بالقوه را ترغیب به خرید کند.

از مهارت های عکاسی حرفه ای می توان به روش های مختلفی استفاده کرد. با توجه به مطالعات در بازاریابی و بررسی نظرات مشتریان، می توان گفت که تقریبا 80٪ از مشتریان تحت تاثیر عکاسی حرفه ای از محصول یا خدمات قرار می گیرند. بنابراین درست است که بگوییم عکاسی محصولات به نفع کسب و کار ها عمل میکند.

برخی از شرکت­ها از مزایای شگفت انگیز عکاسی تبلیغاتی غافل هستند. از این رو، برای شرکت‌ها ضروری است که این پتانسیل را درک کنند، و از ابزارهای موجود در عکاسی برای ارتقای هویت برند خود استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که چرا عکاسی محصولات باعث افزایش فروش می شود؛ و چه مزایایی دارد. با ما همراه باشید.

عکاسی تبلیغاتی چیست؟
 

زمانی که شما به یک کاتالوگ تبلیغاتی نگاه می‌کنید اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند چیست؟ توضیحات ؟ احتمالا نه. اکثریت افراد قبل از هر چیزی، در ابتدا عکس‌های یک تبلیغ را می‌بینند.

در واقع عکاسی تبلیغاتی یا عکاسی تجاری هنر استفاده از عکاسی برای ایجاد تصاویر با تمرکز بر فروش خدمات، محصول یا برند است. وجود عکس های گویا و با کیفیت باعث اطمینان مخاطبان از کیفیت و کاربرد محصولات و خدمات خواهد شد.

 در گذشته برخی افراد برای ارائه ابزار های تبلیغاتی و معرفی خود از تصاویر استوک موجود در اینترنت استفاده می کردند، اما این روزها استفاده از تصاویر پرتکرار علاوه بر این که مشتریان را متقاعد نخواهد کرد بلکه سلب اعتماد آنها را نیز به دنبال دارد.

بنابراین طبیعی است که هر کسب و کاری که کمپین های تبلیغاتی اصولی تر و گویا تری برگزار کند؛ فروش و ارتباطات بیشتری را از آن خود خواهد کرد.

این سبک از عکاسی تصاویری از کالاها را می سازد که برای قلب و ذهن عموم مردم جذاب است. از محصول به گونه ای عکس گرفته می شود که بیننده تصور می کند اگر آن کالا را داشته باشد، شرایط آنها چگونه بهبود می یابد. و اگر عکاس کار خود را به خوبی انجام داده باشد، بیننده در نهایت احساس می کند که باید آن کالا را در زندگی خود داشته باشد! یک عکاس تبلیغاتی نه تنها از محصولات عکس می گیرد، بلکه آن را به سبک زندگی نیز مرتبط می کند.

گاهی اوقات ممکن است کمپین هایی تشکیل شوند که لزوماً برای فروش نیستند اما به نظر با جنبه تبلیغاتی فعالیت می کنند، بلکه با هدف افزایش آگاهی عکاسی می کنند. همین امر باعث می شود که برخی عکاسی تبلیغاتی را با عکاسی صنعتی یکی بدانند اما تفاوت های در میان این دو سبک وجود دارد.

عکاسی صنعتی چیست؟
همان طور که در بالاتر عکاسی تجاری توضیح داده ایم، زمان آن است یکبار برای همیشه با دانستن مفهوم عکاسی صنعتی تفاوت این دو سبک را درک کنید.

به طور کلی عکسبرداری تبلیغاتی یکی از زیر شاخه های مهم از عکاسی صنعتی است؛ اما حال و هوا اهداف متفاوت است، در عکاسی تبلیغاتی هدف عکاس نمایش محصول به منظور فروش آن است، اما در عکاسی صنعتی می توان اهداف بزرگ تری مانند نمایش یک محصول فقط به جهت اطلاع از محصول یا خدماتی جدید با استفاده از تکنولوژی و ... باشد، در عکاسی صنعتی نیز نیاز به ترغیب عواطف وجود دارد اما نه لزوم احساس نیاز به خرید.
 
مزایای عکاسی تبلیغاتی
 
 
1.اهداف و پیام برند را به سرعت منتقل میکند:
عکاسی تبلیغاتی نباید پیچیده و وقت گیر باشد. نیازی نیست صد نکته کوچک در تصویر اضافه کنید تا یک مفهوم را در تصویر بگنجانید، اگر هدف شما با تصویر به صورت تمام و کمال مفهوم نبود کافی است چند کلام کوتاه به عنوان توضیحات به آن اضافه کنید و قدرت ابزارهای تبلیغاتی خود را چند برابر کنید.

2.موثر در برندسازی:
انتشار تبلیغات با عکس های متعدد در یک سبک با رنگ و المان های  ثابت و پیام های مشابه، می تواند به ایجاد آگاهی از برند کمک کند.

3.بالا بردن نرخ تبدیل مخاطب به مشتری:
معمولا این تصاویر هستند که مشتریان بالقوه را قانع می کنند که یک محصول برای آنها کاربردی و مفید است، شاید یک تصویر بیننده را مجاب کند که برای دریافت اطلاعات و ویژگی های یک محصول با شما تماس بگیرید، اما احتمالا هیچ متنی این قدرت را ندارد.

4.بالا بردن حس اطمینان مشتریان:
فرآیند خرید کاملا در دست مشتریان است و خواسته آنها این که میخواهند محصولی که میبینند را بخرند؛ به همین جهت است که عکاسی محصولات در تصمیم گیری افراد بسیار موثر است.

عکاسی تبلیغاتی چگونه بر عواطف را درگیر خواهد کرد؟
حقیقت بسیار ساده است؛ ما به عنوان انسان عاشق دیدن تصاویر هستیم. مغز ما طوری طراحی شده است که جهان را به صورت بصری درک کند، و ما مشتاق ورودی بصری دائمی هستیم. تصاویر برای ما بسیار جذاب هستند زیرا ما بیشتر از هر حس یا توانایی دیگری از قدرت پردازش مغز خود را به بینایی اختصاص می دهیم؛  دیدن 50٪ از منابع مغز ما را اشغال می کند.

بیش از هر نوع محتوا، تصاویر می توانند احساسات را در ما برانگیزند. این احساسات درونی‌تر از آنهایی هستند که با خواندن یک داستان ایجاد می‌شوند و افراد ارتباط قوی بین این احساسات و محتوایی که آنها را برانگیخته است برقرار می‌کنند.

یکی دیگر از قدرت های تصاویر این است که، افزایش تعامل را نیز سبب می شوند.

درواقع پردازش محتوای بصری بسیار پر معنا تر و سریعتر برای مغز است؛ و همین نکته است که عکاسی تبلیغاتی را در دنیای مارکتینگ حائز اهمیت کرده است.

چگونه برندها در حال حاضر از قدرت تصاویر استفاده می کنند؟
برندها از قدرت تصاویر آگاه هستند و با موفقیت از آنها در کمپین های بازاریابی خود استفاده می کنند. یکی از بهترین روش برای توسعه ی برند ، استفاده از عکاسی تبلیغاتی است؛ چرا که به کمک عکاسی، نام و هدف برند در حافظه تصویری مغز انسان باقی می‌ماند. اگر شما یک کسب و کار آنلاین دارید، عکس با کیفیت بالا و اصیل، نقش حیاتی را برای رساندن پیغام هویت برند شما ایفا می‌کند.

تاثیر عکاسی محصولات در دیجیتال مارکتینگ و فروش وب سایت ها
 
 
شاید تا به حال شنیده باشید که میگویند یک عکس ارزش هزارن کلمه را دارد؛ در واقع باید گفت که اگر اگر یک عکس ارزش هزار کلمه را داشته باشد، یک تصویر محصول خیره کننده ارزش هزار بازدید از وب سایت را دارد.عکاسی محصول می تواند برای استراتژی وب سایت تجارت الکترونیک شما بسیار ارزشمند باشد.

برای دستیابی به مخاطبان هدف خود که خرید آنلاین را ترجیح می دهند، باید عکس های واضح و چشم نوازی از محصولات خود به مخاطبان ارائه دهید.

اگر از یک متخصص سئو بپرسید به شما توضیح خواهد داد که  استفاده از هوش مصنوعی در رتبه بندی سایت ها باعث شده عکسها اهمیت بیشتری در سئو سایت پیدا کنند. ارائه عکسهای با اصل با کیفیت در شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام یا فروشگاه های آنلاین یکی از عوامل تاثیرگذار در فروش محصولات است.

شبکه‌های اجتماعی بخش بزرگی از فعالیت دیجیتال مارکتینگ را شامل می شوند. یکی از فاکتورهای مهم برای اعتماد سازی مخاطبان نسبت به برند، ارائه عکسهای با کیفیت محصولات است. بنابراین می‌توان با عکاسی تبلیغاتی از امتیاز برندسازی در شبکه‌های نیز اجتماعی بهره‌مند شد و کسب و کار آنلاین را رونق بخشید.

کلام آخر
در واقع، عکاسی وسیله ای برای گفتن یک داستان است. عکاسی تبلیغاتی راهی برای ارتباط با مشتریان در سطح عمیق تر و ایجاد پیوستگی است که فراتر از برند یا لوگوی شما است.

اگر صاحب کسب و کاری هستید و در گرداب تبلیغات در حال رقابت با سایر برند ها می باشید؛ بهترین گزینه این است که حرفه ای عمل کنید و بخشی از بودجه تبلیغاتی خود را به عکاسی محصولات ارائه دهید آن زمان است که از تاثیرات شگفت انگیز این هنر مانند دیگر برند های معتبر بهره مند خواهید شد.

شرکت تبلیغاتی مدرن طرح با داشتن سال‌ها تجربه در حوزه عکاسی تبلیغاتی و با به‌کارگیری افراد متخصص آماده است تا از محصولات و خدمات شما عکس‌برداری کرده و بهترین نتیجه را برای کسب‌ و کارتان به ارمغان آورد.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *