سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

آیا آموزش خصوصی سئو در ایران امکان‌پذیر است؟

چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 805268
آیا آموزش خصوصی سئو در ایران امکان‌پذیر است؟
اگر در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارید یا اطلاعات کمی در این زمینه داشته باشید شاید کلمه سئو هم به گوشتان خورده باشد. اهمیتی که سئو در این حوزه دارد باعث تمایل بسیاری از افراد به یادگیری آن شده است. سئو از عناصر متعددی تشکیل شده که دانستن آنها و چگونگی کارشان، برای درک اهمیت سئو ضروری است.

 به طور کلی، سئو بسیار مهم است، زیرا باعث می‌شود که وب‌‌سایت‌ها بیشتر دیده شود. این به معنای ترافیک و فرصت‌های بیشتر برای جذب مشتریان است. متخصصین سئو افرادی هستند که در این زمینه دانش داشته و بر روی ‌سایت‌ها کار می‌کنند.

 امروزه مشاغل مربوط به سئو مانند متخصص و مدیر سئو با توجه به تجربه و میزان کاری که انجام می‌دهند درآمد خوبی کسب می‌کنند. در کشور ما هم امکان آموزش خصوصی سئو توسط کارشناسان باتجربه وجود دارد. در ادامه بیشتر با آموزش سئو، متخصصین آن و بهترین سئوکاران ایران آشنا خواهیم شد.

 اهمیت آموزش خصوصی سئو
 تخمین زده شده که روزانه حداقل 340 میلیون نفر، از موتورهای جستجو برای یافتن محصولات و خدمات استفاده می‌کنند. موتور جستجویی مانند گوگل محبوبیت زیادی بین کاربران پیدا کرده و این باعث افزایش بازدید از ‌سایت‌های آن می‌شود. سئو سایت باعث می‌شود تا ‌سایت‌های گوگل که شایستگی دارند به این کاربران نمایش داده شوند.

 قبل از شروع آموزش خصوصی سئو، ابتدا باید بفهمید که سئو چیست. سئو اساساً به معنای بهینه‌سازی نتایج جستجوی افراد در وب برای هدایت به وب‌سایت شما است. کاربر پس از سرچ عبارت کلیدی مجموعه‌ای از وب‌‌سایت‌ها را مشاهده می‌کند و اصولاً روی وب‌سایتی کلیک کرده که در صدر نتایج قرار دارند. ‌سایت‌هایی در صدر قرار می‌گیرند که از اصول سئو استفاده کنند.

برای آموزش خصوصی سئو پور فیض، کلیک کنید 
 

موارد مهمی که در آموزش خصوصی سئو مطرح می‌شود
یادگیری اصول اساسی هر رشته‌ای با آموزش آن به‌راحتی امکان‌پذیر است. سئو نیز یکی از حوزه‌های مهم در دنیای تکنولوژی است که هر روز بر میزان اهمیت آن افزوده می‌شود. به عقیده کارشناسان و متخصصان این حوزه، سئو همچنان باقدرت پیش خواهد رفت؛ زیرا بسیاری از مشاغل اهمیت آنها را درک کرده و برای پیشرفت در آن تلاش می‌کنند. تقاضای مشاغل برای سئو سایت باعث تقاضای بیشتر برای سئوکاران شده است. 

به دلیل عدم وجود تحصیلات آکادمیک برای یادگیری سئو، متقاضیان این شغل می‌توانند با شرکت در آموزش خصوصی سئو، اصول آن را یاد بگیرند. امکان آموزش سئو در ایران هم وجود دارد. محمد پورفیض، متخصص سئو، با برگزاری آموزش خصوصی سئو، صفر تا صد آن را آموزش می‌دهد. دوره‌های آموزشی به‌صورت مجازی و حضوری است که متقاضیان می‌توانند با توجه به شرایط خود در آن شرکت کنند. برخی از عناصر حیاتی سئو که باید یاد بگیرید در زیر بیان شده است.

کلمات کلیدی
روزهایی که ‌سایت‌ها می‌توانستند با استفاده از کلمات کلیدی رتبه کسب کنند گذشته است. ‌سایت‌هایی که چندین سال پیش، قبل از معرفی الگوریتم‌ها، فعالیت می‌کردند تنها با استفاده از کلمات کلیدی و قراردادن تعداد زیادی از آنها در متن محتوا می‌توانستند رتبه‌های خوبی کسب کنند. اما حالا رویه به کلی تغییر کرده است. البته این به معنی عدم اهمیت استفاده از کلمات کلیدی نیست. کلمات کلیدی همچنان دارای ارزش هستند. 

مورد مهمی که درباره آنها وجود دارد این است که باید برای یافتن کلمات کلیدی مناسب تحقیقات زیادی انجام گیرد. کلمات کلیدی عبارت‌هایی هستند که مشتریان برای یافتن محصول مورد نظر از آن استفاده می‌کنند. ‌سایت‌ها هم برای اینکه بتوانند با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنند، این کلمات کلیدی را در متن خود قرار می‌دهند.
 در آموزش خصوصی سئو نحوه یافتن کلمات کلیدی و چگونگی استفاده از آنها، بیان خواهد شد. کلمات کلیدی که نرخ جستجوی بالا، اما رقابت کمی دارند می‌توانند بر موفقیت سایت تأثیر بسزایی خواهند داشت.

محتوا
محتوا بخش مهمی از سئو است، زیرا ‌سایت‌ها از این طریق می‌توانند مخاطبان را جذب کنند. به‌عنوان مثال اگر شما دارای یک باغچه پرورش گل‌وگیاه هستید می‌توانید از محتوای آموزشی در وبلاگ خود استفاده کنید. مثلاً درباره نحوه کاشت و آبیاری انواع گیاهان صحبت کنید. این باعث می‌شود که به هنگام جستجوی مخاطب برای آموزش کاشت و آبیاری گیاهان به سایت شما برسد. 

اگر محتوای سایت شما اطلاعات ارزشمندی را به مخاطب ارائه کند، قطعاً باعث رضایت وی و مراجعه مجدد به سایت خواهد شد. هرچه میزان این دسته از کاربران بیشتر شود، ترافیک سایت شما نیز افزایش خواهد یافت. محتوا باید آموزشی، جالب، مرتبط و قابل اشتراک‌گذاری باشد. محتوا به اشکال مختلف ارائه می‌شود که برخی از آنها شامل موارد زیر است:
  • محتوای صفحه وب
    فیلم‌ها
    وبلاگ‌ها (راه‌اندازی وبلاگ یک تمرین آسان است)
    اینفوگرافیک
    پادکست‌ها
    فهرست‌ها
    کتاب‌های الکترونیکی
    پست‌های رسانه‌های اجتماعی
سئو خارجی (Off-Page)
سئو خارجی یکی از بخش‌های مهم سئو است. سئوی خارج از صفحه شامل شیوه‌های بهینه‌سازی خارجی است که به‌جای کار روی سایت، خارج از آن انجام می‌شود. تکنیک اصلی مورد استفاده در سئو خارجی استفاده از بک‌لینک‌ها است.

بک‌لینک‌هایی که کیفیت بالایی دارند به افزایش اعتبار وب‌سایت کمک می‌کنند. 

استفاده از بک‌لینک به گوگل نشان می‌دهد که سایت ارزش و اعتبار بالایی دارد.

تاکتیک‌های زیادی برای ایجاد بک‌لینک وجود دارد، برخی از آنها شامل ایجاد تعداد زیادی اینفوگرافیک که بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شوند و استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ در محتوا است.

سئو محلی
اهمیت سئو محلی همواره در حال افزایش است، علت آن هم استفاده بیشتر از گوشی‌های همراه است. طبق اطلاعات سایت digitalmarketinginstitute، 60 درصد جستجوها با استفاده از گوشی همراه بوده و نیمی از آنها باهدف محلی انجام می‌شود. فرض کنید شما دارای یک رستوران هستید، وقتی افراد در اطراف شما عبارت رستوران را سرچ می‌کنند، رستوران شما به آنها نشان داده می‌شود.

 سئو محلی فرصتی برای مشاغل کوچک محسوب می‌شود که بتوانند با ثبت کسب‌وکار خود در گوگل و بهینه‌سازی سایت برای الگوریتم‌های محلی در نتایج ظاهر شوند. این باعث می‌شود تا شانس دیده‌شدن این ‌سایت‌ها افزایش‌یافته و کسب‌وکارها گسترش بیشتری بیابند.

بازاریابی موتورهای جستجو
بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) به تلاش‌های بازاریابی که به‌صورت پولی هستند، اشاره دارد. بازاریابی موتورهای جستجو شامل مواردی مانند تبلیغات بومی، گوگل ادوردز، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، پرداخت به‌ازای کلیک (PPC)، تبلیغات خرید گوگل، تبلیغات نمایشی و موارد دیگر است. اگرچه SEM جزء اصلی سئو نیست اما جایگاه مهمی دارد.

 متخصصین ماهر و با تجربه سئو اهمیت SEM را برای کسب رتبه درک کرده و اصول آن را فرامی‌گیرند. پورفیض به‌عنوان یکی از بهترین سئوکاران ایران، علاوه بر انجام اصول سئو و کسب رتبه از این طریق، بازاریابی موتورهای جستجو نیز به‌صورت هدفمند انجام داده که در موفقیت سایت تأثیر شگرفی می‌گذارد.

 مشاهده و رتبه‌بندی در سئو چگونه باعث موفقیت می‌شود؟
یکی از کارکردهای مهم سئو افزایش بازدید وب‌سایت است. هرچه میزان بازدید از وب‌سایت بیشتر باشد، رتبه سایت بهبود خواهد یافت. مخاطبان جذب ‌سایت‌هایی می‌شوند که محتوای ارزشمندی را ارائه دهند. هر چه یک سایت رتبه بالاتری در نتایج گوگل داشته باشد، شانس بیشتری برای بازدید از آن وجود دارد؛ بنابراین افزایش رتبه صفحه ارگانیک بسیار مهم است. 

وب‌‌سایت‌هایی که در صفحات دوم SERP قرار می‌گیرند، با احتمال کمی دیده خواهند شد و نرخ کلیک آنها به‌شدت کاهش می‌یابد. در آموزش خصوصی سئو توسط پورفیض به شما نشان داده می‌شود که چگونه با استفاده از ابزارها و اصول سئو بتوانید رتبه سایت را بهبود ببخشید.

متخصص سئو چه نقشی در سئو سایت دارد؟
متخصص سئو مهم‌ترین نقش را در سئو سایت دارد. اطلاعاتی که متخصصین این حوزه در زمینه بهینه‌سازی ‌سایت‌ها دارند و استفاده از آنها روی سایت، باعث بهینه شدن سایت برای موتور جستجو خواهد شد. متخصصین سئو به‌صورت روزانه اطلاعات خود را آپدیت می‌کنند، زیرا الگوریتم‌های گوگل دائماً در حال به‌روزرسانی هستند. 

کارشناسان یا متخصصین سئو می‌دانند که چگونه باید از ابزارها برای کسب رتبه سایت استفاده کنند. همان‌طور که گفته شد برای یادگیری سئو، تحصیلات آکادمیکی وجود ندارد؛ بنابراین موضوع مهمی که در مهارت سئوکاران تأثیر زیادی دارد، تجربه و آموزش آنها است.

با متخصص سئو و مهارت‌های او بیشتر آشنا شوید
چگونه به یک متخصص سئو تبدیل شویم؟
متخصصین سئو از ابتدایی‌ترین اصول آن تا پیچیده‌ترین قسمت‌های سئو اطلاع دارند. آنها می‌دانند که نحوه تعامل کاربران با موتورهای جستجو چگونه است و برای بهینه‌سازی سایت چه اقداماتی باید انجام دهند؛ بنابراین در قدم اول شما باید اصول اولیه سئو را آموزش ببینید. 

پس از یادگیری اصول می‌توانید سایت خود را راه‌اندازی کرده و اصولی فراگرفته را روی آن پیاده کنید. این کار علاوه بر اینکه بر یادگیری شما درمورد اصول سئو می‌افزاید، باعث ایجاد یک تجربه باارزش می‌شود که می‌توانید آن را به کارفرمایان برای گرفتن پروژه نشان دهید.

 وردپرس یکی از قسمت‌های مهم سئو است که باید آن را فراگیرید. بیش از یک‌سوم وب‌سایت‌ها با وردپرس ساخته شده‌اند. به‌عنوان یک متخصص سئو باید هر روز مطالعه داشته و اطلاعات خود را به‌روز کنید.

بهترین سئوکاران ایران
اگر کمی با اصول سئو آشنا باشید می‌دانید که چقدر بر موفقیت کسب‌وکارها تأثیرگذار است. بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک با بهره‌گیری از اصول سئو توانسته‌اند پیشرفته‌ای چشمگیری داشته باشند. همه اینها به داشتن یک سئوکار ماهر مرتبط می‌شود. همان‌طور که قبلاً بیان شد، در کشور ایران نیز سئوکاران برتر زیادی وجود دارد. بهترین سئوکاران ایران تخصص و تجربه بالایی در این زمینه دارند. برخی از این سئوکاران مانند محمد پور فیض علاوه بر داشتن دانش SEO و SEM دوره‌های آموزش خصوصی سئو نیز برگزار می‌کند.

برای آشنایی با بهترین سئوکاران ایران، کلیک کن
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *