کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دیدار فرزند حمید نوری با امیرعبداللهیان

14 تير 1401 ساعت 22:29

فرزند حمید نوری زندانی ایرانی در سوئد با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار کرد.


به گزارش جهان نیوز، فرزند حمید نوری زندانی ایرانی در سوئد امروز (سه شنبه) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار کرد.

آبان ۱۳۹۸ «حمید نوری» کارمند سابق قوه قضائیه که از سال ۱۳۷۰ خود را بازنشست کرده و از آن زمان شغل آزاد داشت، برای رسیدگی به حل اختلافات خانوادگی دخترخوانده‌اش به سوئد سفر و در بدو ورود به فرودگاه استکلهم توسط پلیس این کشور بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان انفرادی به سر می‌برد. اتهام حمید نوری بر اساس ادعاهای واهی تعدادی از اعضای گروهک تروریستی منافقین این است که در مقطعی از زمان زندانبان آن‌ها بوده است.

در جلسات دادگاهی که برای نوری برگزار شده، منافقین به دنبال این بوده‌اند که ثابت کنند که اولاً نوری در سال‌های دهه ۶۰ مسؤولیت مهمی در زندان‌های اوین و رجائی‌شهر داشته و ثانیا در سال‌های اخیر نیز دارای مسؤولیت و ارتباطات گسترده با مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران بوده است!

در این مدت، جلسات دادگاه‌های نمایشی و کذایی زیادی برای رسیدگی به این پرونده برگزار شده که هزینه‌های زیادی را برای دولت سوئد به همراه داشته است. تا دو سال امکان ملاقات توسط نظام قضائی سوئد برای خانواده مهیا نشده و اولین ملاقات بعد از ۲۵ ماه صرفاً به مدت ۲۵ دقیقه و آن هم برای دختر و پسر و همسر و با حضور پلیس فراهم شده است. نوری همچنین گفته که چند بار هم از سوی نیروهای امنیتی سوئد مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.


کد مطلب: 805233

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/805233/دیدار-فرزند-حمید-نوری-امیرعبداللهیان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com