پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

معجزه‌های فراوان زیارت عاشورا

دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 805178
خواندن زیارت عاشورا، ثواب و برکات بسیار زیادی دارد.
معجزه‌های فراوان زیارت عاشورا
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در کتاب «داستان‌های شگفت»، نوشته شهید محراب حضرت آیت الله سید عبدالحسین دستغیب نقل شده است:

«علامه شیخ حسن فریدگلپایگانی از استاد خود مرحوم آیت اللّه شیخ عبدالکریم حائری یزدی نقل فرمودند: اوقاتی که در سامراء مشغول تحصیل علوم دینی بودم اهالی سامراء به بیماری وبا و طاعون مبتلا شدند و همه روزه عده‌ای می‌مُردند.

روزی به همراه جمعی از اهل علم در منزل استادم، مرحوم سیّد محمّد فشارکی بودیم، ناگاه میرزا محمّد تقی شیرازی تشریف آوردند و صحبت از بیماری وبا شد که همه در معرض خطر مرگ هستند.

مرحوم میرزا فرمودند: اگر من حکمی بدهم آیا لازم است انجام شود یا نه؟ همه اهل مجلس تصدیق نمودند که بلی.

سپس فرمودند: من حکم می‌کنم که شیعیان ساکن سامراء از امروز تا ده روز همه مشغول خواندن زیارت عاشورا شوند و ثواب آن را هدیه به روح شریف نرجس خانم، والده ماجده حضرت حجت بن الحسن(ع) نمایند تا این بلاء از آن‌ها دور شود.

اهل مجلس این حکم را به تمام شیعیان رساندند و همه مشغول زیارت عاشورا شدند.
 
از فردای ختم، تلف شدن شیعه متوقف شد و همه روزه، غیر شیعی‌ها می‌مُردند؛ به طوری که بر همه آشکار گردید برخی از آن‌ها از آشنا‌های خود از شیعه‌ها پرسیدند: سبب این که دیگر از شما تلف نمی شوند، چیست؟ به آن‌ها گفته بودند: زیارت عاشورا و آن‌ها هم مشغول شدند و بلاء از آن‌ها هم برطرف شد.
 
علامه فرید فرمودند: وقتی گرفتاری سختی برایم پیش آمد فرمایش آن مرحوم به یادم آمد و از اول محرم، سرگرم زیارت عاشورا شدم و روز هشتم، به طور خارق العاده ای برایم فرج حاصل شد.»

*منبع: تحف العقول
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
البته این زیارت عاشورا سبک خاصی دارد .
برای اطلاع زیارت عاشورای دکتر عابدی را جستجو کنید.
نسخه آیت الله احمد عابدی(دکتر عابدی) از نسخه شیخ عباس قدیمی تر است