پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

آثار تولیدشده در پلتفرم‌های نمایش خانگی، پُر کشش و برخوردار از فیلمنامه‌های قوی هستند

دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۲
کد مطلب: 805123
آثار تولیدشده در پلتفرم‌های نمایش خانگی، پُر کشش و برخوردار از فیلمنامه‌های قوی هستند
فریده فرخی‌نژاد پیشکسوت عرصه گویندگی خبر رسانه ملی، با اشاره به استقبال مناسب و رو به گسترش مردم از پلتفرم‌های نمایش خانگی طی سالیان اخیر گفت: به سبب اینکه آثار این پلتفرم‌ها برای ذائقه‌های مختلف و همچنین برای سنین و اقشار گوناگون تهیه و تولید می‌شوند، شاهد هستیم که هر کدام از تولیدات این پلتفرم‌ها مخاطبان خاص خود را داشته و دارند و کمتر اثری را می‌توان نام برد که به صورت کلی در جلب مخاطب با شکست مواجه شده باشد. 

وی ضمن مفید ارزیابی کردن آثار تولید شده در شبکه نمایش خانگی در راستای رشد و ارتقاء صنعت سریال‌سازی کشورمان اظهار کرد: دست هنرمندان در پلتفرم‌های نمایش خانگی نسبت به صداوسیما بازتر است و این موضوع زمینه‌ای را فراهم کرده تا افراد فعال در این پلتفرم‌ها بتوانند در ژانرها، سبک‌ها و موضوعات مختلفی خلق اثر کنند که در مجموع این موضوع را باید یک اتفاق مبارک در صنعت فیلم‌سازی کشور ارزیابی کرد.

این پیشکسوت عرصه گویندگی خبر با اشاره به فقدان برخی محدودیت‌ها و ممیزی‌ها در پلتفرم‌های نمایش خانگی نسبت به رسانه ملی اظهار کرد: مسئولان و متولیان امر در پلتفرم‌های نمایش خانگی از این فرصت و امکانی که در اختیارشان قرار دارد باید در جهت ارائه آثار فاخر، قوی و پرمخاطب در ژانرهای مختلف استفاده کنند.

فرخی‌نژاد در ادامه، یکی از دلایل ارائه آثار استاندارد و قوی در پلتفرم‌های نمایش خانگی را حمایت مناسب و قابل‌توجه تهیه‌کنندگان این آثار از عواملی که در تولیدات آنها نقش دارند، عنوان کرد.

وی بر ضرورت اتخاذ رویکرد تزریق امید به جامعه و ارائه راه‌حل برای برطرف کردن مشکلات در آثار تولیدشده پلتفرم‌های نمایش خانگی تاکید کرد و گفت: متاسفانه در برهه کنونی حجم قابل توجهی از تولیدات در این پلتفرم‌ها علی‌رغم نشان دادن برخی واقعیات جامعه، در بُعد امیدآفرینی قوی ظاهر نشده‌اند.     

این پیشکسوت عرصه گویندگی خبر همچنین ضمن تمجید از عملکرد پلتفرم‌های نمایش خانگی در تولید و ارائه آثار طنز که با استقبال قابل توجه مخاطبان از سنین و اقشار مختلف مواجه شده است، گفت: در شرایطی که مردم کشورمان به لحاظ معیشتی و اقتصادی در رنج و سختی و گرفتاری به سر می‌برند، تماشای سریال‌ها و تولیدات طنز می‌تواند در افزایش انگیزه، نشاط و شادابی آنها بسیار موثر باشد و امیدوار هستم که مسئولان پلتفرم‌های نمایش خانگی، بیش از پیش نسبت به ساخت و تولید آثار طنز اهتمام داشته باشند.

فرخی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با اشاره به در نظر گرفتن محدودیت‌های سنی برای تماشای برخی از سریال‌های پلتفرم‌های نمایش خانگی گفت: با وجود آنکه برای بخشی از تولیدات شبکه نمایش خانگی محدودیت سنی در نظر گرفته شده و این محدودیت سنی در ابتدای سریال‌ها و همچنین در خلال قسمت‌‎هایی از آنها هشدار داده می‌‍شود، اما متاسفانه شاهد هستیم که این هشدارها عملا مانع از تماشای قسمت‌های موردنظر از سوی جامعه هدفی که به آنها انذار داده شده، نمی‌شود و باید برای این موضوع فکری اساسی کرد.

وی با طرح این موضوع که آثار و تولیدات قوی پلفترم‌های نمایش خانگی می‌تواند در کاهش تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان موثر باشد، تصریح کرد: از سوی دیگر مسئولان و متولیان امر پلفترم‌های نمایش خانگی باید به گونه‌ای اقدام کنند که از پخش غیرقانونی سریال‌های نمایش خانگی در شبکه‌های ماهواره‌ای جلوگیری شود چرا که این کار خلاف قانون، حقوق سازندگان این آثار را تضییع می‌کند. 

فرخی‌نژاد ضمن اشاره به قابلیت‌های برجسته پلتفرم‌های نمایش خانگی برای بروز و ظهور استعدادهای نهفته در میان هنرمندان کشورمان گفت: این  پلتفرم‌ها زمینه خوب و مناسبی را برای فعالیت و شکوفایی استعدادهای جوانان علاقمند کشورمان در عرصه فیلم و سریال‌سازی و همچنین برنامه‌های مسابقات و سرگرمی فراهم کرده‌اند و شاهد هستیم که تعداد قابل ملاحظه‌ای از بازیگران سریال‌های نمایش خانگی «کار اولی» محسوب می‌شوند که این موضوع، اتفاق بسیار مبارکی است.

این پیشکسوت عرصه گویندگی خبر در پایان با اشاره به تماشای سریال‌ها و برخی مسابقات پلتفرم‌های نمایش خانگی از سوی خود و خانواده‌اش در ایام مختلف هفته اظهار کرد: شخصا به دلیل علاقه به حوزه فیلم و سریال و همچنین نگاه کارشناسانه و منتقدانه به آثار تولید شده از سوی هنرمندان، بیننده بخش قابل ملاحظه‌ای از تولیدات شبکه نمایش خانگی هستم و به طوری کلی آثار تولیدشده در این پلتفرم‌ها را آثاری پر کشش و برخوردار از فیلمنامه‌های قوی ارزیابی می‌کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *