پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲

خروش «سلام فرمانده» از جوار حرم امام حسین (ع) تا مقر سابق داعش+ فیلم

دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب: 805116
نسخه عربی سلام فرمانده در شهرهای مختلف عراق در حال اجراست و نه تنها کودکان و نوجوانان بلکه سایر افراد از شیعه و سنی تا عرب و کُرد در این کشور کنار یکدیگر جمع شده و نوای سلام یا مهدی (عج) سر می‌دهند.
سلام فرمانده از حرم امام حسین(ع) تا مقر داعش +فیلم
به گزارش جهان نيوز، سلام فرمانده که در ایران سروده و اجرا شد، در مدت کوتاهی در سطح جهان مورد استقبال قرار گرفت و حتی نسخه بحرینی و لبنانی آن نیز در کشورهای گوناگون با حضور کودکان و نوجوانان اجرا شد.
 
فیلم
اجرای سلام یا مهدی (عج) در کربلا

 

در کشور عراق نیز سرود سلام فرمانده این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته و به نوعی کودکان عراقی در هر گوشه و کناری این سرود را زمزمه می‌کنند؛ تا جایی که در روزهای گذشته این سرود در بصره، ناصریه، بغداد و موصل اجرا شده است.
 
فیلم
اجرای سلام فرمانده در باب القبله حرم امام حسین (ع)
 
در روزهای اخیر خواننده بحرینی سرود سلام فرمانده که به عنوان «سلام یا مهدی» شناخته می‌شود، با حضور در عراق، جوانان و نوجوانان شهرهای مختلف این کشور را دور هم جمع کرده و نوای سلام یا مهدی سر می‌دهد.
 

 
بر همین اساس، نسخه عربی سلام فرمانده در حرم امام حسین علیه‌السلام اجرا شد و جمعی از زائران و خادمان حرم حسینی با کودکان همراه شده و سلام فرمانده را اجرا کردند.

 فیلم
اجرای نسخه عربی سلام فرمانده در جوار مقام حضرت مهدی (عج) در کربلا

پس از آن در جوار مقام حضرت مهدی (عج) در کربلا، کودکان و نوجوانان عراقی نوای سلام یا مهدی (عج) سردادند و با امام زمان (عج) تجدید پیمان کردند.
 

علاوه بر این، در «طوزخرماتو» که قومیت‌های مختلفی از ترکمان، کردها و اعراب حضور دارند، سرود سلام فرمانده اجرا شد و نه تنها و کودکان و نوجوانان، بلکه افراد بزرگسال نیز با در دست داشتن تصاویری از شهدای مقاومت، این سرود را هم‌خوانی کردند.
 
فیلم
اجرای نسخه عربی سلام فرمانده در مقر سابق داعش
طوزخرماتو یکی از شهرهای استان صلاح الدین است که در برهه‌ای به عنوان مقر داعش شناخته می‌شد، اما با کمک نیروهای مقاومت این منطقه از داعش پاکسازی و اکنون در امنیت کامل است.
 

نکته جالب در اجرای سرود سلام فرمانده در طوزخرماتو عراق این است که بیشتر مردم این شهر از اهل سنت هستند. اما با توجه به علاقه بسیاری از مردم این شهر به خاندان پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، همه افراد بدون توجه به مذهب و قومیت، کنار هم جمع شده و سرود سلام فرمانده را خواندند و سرود سلام فرمانده وحدت مسلمانان عراق را بار دیگر به نمایش گذاشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام فرمانده
Iran, Islamic Republic of
سلام فرمانده عزیز غایب
بیا و نجات گر دلهای خسته مسلمانان جهان باش