سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۶
شریعتی:

روحانی مسئولیت تصمیماتش را نمی‌پذیرفت

دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 805049
افزایش فروش نفت و ارتباط ایران با سازمان شانگهای و همسایگان بدون برجام و FATF انجام شده است.
روحانی مسئولیت تصمیماتش را نمی‌پذیرفت
به گزارش جهان نيوز، مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه عدم صداقت دولت گذشته با مردم به اقتصاد کشور آسیب زد و اثرات آن همچنان پابرجاست، اظهار داشت: عدم صداقت دولت روحانی باعث کاهش اعتماد مردم به دولت و کاهش سرمایه اجتماعی آنان شد.

وی متذکر شد: بیان جملاتی از سوی رئیس جمهور سابق مبنی بر اینکه خودمان هم در جریان فلان موضوع نبودیم و بعداً متوجه شدیم، برای مردم بسیار عجیب بود. فردی که مسئول اصلی دولت بود، مسئولیت اقدامات اجرایی دولت را نمی‌پذیرفت. مردم رفتارهای دولت سابق را با دولت فعلی مقایسه می‌کنند و می‌بینند که رئیس جمهور فعلی مسئولیت تصمیمات دولت را می‌پذیرد.

روحانی مسئولیت تصمیماتش را نمی‌پذیرفت
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آبان ۹۸ توسط دولت روحانی یکسری اصلاحات اقتصادی انجام شد که رئیس جمهور سابق از خودش سلب مسئولیت کرد. الان اصلاحات اقتصادی در حال انجام است و رئیسی با مردم صحبت کرد و بلافاصله هم در بازار حاضر شد که این حضور میدانی و شنیدن انتقادات و نظرات مردم باعث اطمینان بخشی به مردم شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر قرار است اصلاحاتی در کشور انجام شود، حتماً باید با پذیرش مردم و جامعه همراه باشد و اگر این پذیرش نباشد، بهترین اصلاحات هم موفقیت آمیز نخواهد بود. احترام به نظر مردم و افکار عمومی بسیار مهم است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

شریعتی بیان کرد: یکسری اقدامات مخرب در دولت روحانی انجام شد که بخشی از این اقدامات ناشی از آن بود که در آن مقطع اعتماد به توان داخلی را کنار گذاشته بودیم و حتی آب خوردن مردم را هم در دست خارجی‌ها می‌دیدیم و به ارتباط با بیگانگان وصل می‌کردیم.

در برجام هیچ تغییری اتفاق نیافتاده است
وی ادامه داد: وضعیت ما در برجام نسبت به دورانی که دولت قبل مستقر بود، هیچ تغییری نکرده است. حداقل بعد از دوران ریاست جمهوری ترامپ تاکنون هیچ چیزی تغییر نکرده و بایدن هم همان راه ترامپ را ادامه می‌دهد. با وجود اینکه شرایط ما در برجام و FATF عوض نشده است، اما اتفاقات مهمی در کشور افتاده است که دولت سابق مدعی بود بدون برجام و FATF شدنی نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افزایش فروش نفت و ارتباط ایران با سازمان شانگهای و همسایگان بدون برجام و FATF انجام شده است و نشان می‌دهد انجام یکسری کارها شدنی بود اما در دولت قبل انجام نشد.

شاهد خلق پول در دولت روحانی بودیم
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: ما شاهد خلق پول در دولت روحانی بودیم. چند ده میلیارد دلار با بی تدبیری و بعضاً خیانت که حتماً باید رسیدگی شود که چه بخش از آن قصور و چه بخشی تقصیر است، در دولت قبل بر باد رفت. چند ده تن طلا در جامعه و در بدترین شرایط اقتصادی حراج شد و این کارها اثرات مخرب اقتصادی بر جامعه گذاشت.

شریعتی بیان کرد: از سوی دیگر حاکمیت ریال در کشور دچار خدشه شد و بسیاری از کارها که باید انجام می‌شد، رها شد. ما در سال‌های گذشته رشد اقتصادی منفی داشتیم و در این شرایط لازم بود که دولت سیزدهم جراحی اقتصادی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: البته باید در نحوه اجرای جراحی اقتصادی دقت عمل شود و اطلاع‌رسانی‌ها بیشتر شود. جذب مشارکت مردم در این کار بسیار ضروری است و اقناع افکار عمومی و شنیدن نظرات نخبگان هم بسیار مهم است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
روحانی باید محاکمه شود
Iran, Islamic Republic of
با مقایسه قیمتها با زمان روحانی همه چیز مشخص میشه
Iran, Islamic Republic of
این تورم و گرانی دسپخت هشت ساله دولته روحانیه
Iran, Islamic Republic of
باید محاکمه شود
Iran, Islamic Republic of
دوستان گرامی با این همه دسته گل روحانی رو محاکمه کنید.
Iran, Islamic Republic of
با اینهمه امضا پس چرا محاکمه نمیکنید؟!!!!