کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معرفی خدمات و نوبت از مراکز رادیولوژی و سونوگرافی

13 تير 1401 ساعت 10:46

در این محتوا سعی شده است به طور خلاصه درباره خدمات مراکز رادیولوژی و انواع مختلف سونوگرافی توضیحات لازم ارائه شود.


رادیولوژی و سونوگرافی چه خدماتی ارائه میدهند؟
  رادیولوژی یکی از روش‌های رایج تصویربرداری در علم پزشکی است که با استفاده از اشعه ایکس به تشخیص و درمان انواع بیماری‌ها کمک می‌کند. این اشعه می‌تواند از هر ماده ای به جز سرب عبور کند. به دلیل اینکه این اشعه قابلیت پراکندگی بالایی دارد مشاهده نمی‌شود. البته چون دیوارهای اتاق‌های رادیولوژی از سرب ساخته شده این اشعه نمی‌تواند از این اتاق‌ها خارج شود. البته این اشعه مضر است. به همین دلیل  این روش تصویربرداری باید برای کودکان و زنان باردار با احتیاط بیشتری انجام شود. همچنین با استفاده از این روش تصویربرداری می‌توان تغییرات شکل ستون فقرات، لغزش مهره کمر، انواع شکستگی ها و غیره را تشخیص داد. علاوه بر این موارد، امکان بررسی سریع شکم، معده، مری، روده، کلیه ها، لوزه سوم، سنگ کلیه و ریه با استفاده از این روش تصویربرداری وجود دارد.

خدمات اصلی سونوگرافی
  سونوگرافی یکی از روش‌های رایج تصویربرداری در علم پزشکی است که در آن از هیچ اشعه ای استفاده نمی‌شود. برای بررسی قسمت‌های مختلف بدن می‌توان از این روش تصویربرداری استفاده کرد. البته پزشک متخصص تشخیص می‌دهد که برای تشخیص یا درمان بیماری باید از کدام روش تصویربرداری استفاده کرد. لیست رادیولوژی در شیراز ، تهران و سایر شهرهای ایران را در سایت پی جو بیابید.

آشنایی با خدمات مراکز درمانی
بخشی از فعالیت ها و خدمات این مراکز شامل موارد زیر می‌شود:

 در سونوگرافی شکم و لگن کلیه ها، ضمائم و غیره مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین با استفاده از این روش تصویربرداری می‌توان از غده تیروئید و پاراتیروئید تصویربرداری کرد و ندول بافت مربوطه را تشخیص داد. در این مراکز، سونوگرافی‌های مربوط به بارداری نیز به طور دقیق و کامل انجام می‌شود.    

 
دستگاه رادیولوژی

سونوگرافی تیروئید و کلیه ها ، سونوگرافی بارداری، رحم، تخمدان‌ها و ضمائم
 غده تیروئید در زیر گردن قرار دارد و وظیفه آن تولید هورمون برای سوخت و ساز بدن است. با استفاده از سونوگرافی غده تیروئید می‌توان سرطان تیروئید را تشخیص داد و سریع تر به درمان آن پرداخت.               

در سونوگرافی کلیه ها می‌توان هرگونه کیست، تومور، آبسه، عفونت، سنگ‌های کلیه و غیره را تشخیص داد. با نظر پزشک متخصص می‌توان این موارد را به موقع درمان کرد. سونوگرافی در شیراز و سایر شهرهای ایران را در پی جو مشاهده نمایید.

سونوگرافی بارداری در بانوان به منظور تشخیص قطعی بارداری، بارداری خارج از رحم، اطمینان از سلامت جنین، بررسی ضربان قلب جنین و غیره انجام می‌شود. سونوگرافی بارداری باید با تشخیص پزشک متخصص و در طول نه ماه بارداری انجام شود.

با استفاده از این نوع سونوگرافی می‌توان مشکلات و بیماری های مربوط به زنان ، عفونت ها و سایر بیماری های مجاری ادراری و غیره را تشخیص داد. لیست سونوگرافی سه بعدی شیراز و سایر شهرها را در پی جو مشاهده نمایید.
 
معرفی و اخذ نوبت از رادیولوژی و سونوگرافی ها در سایت پی جو
شما می‌توانید با مراجعه به سایت پی جو از مراکز معتبری که خدمات رادیولوژی و سونوگرافی انجام میدهند نوبت گرفته شرح کامل خدماتشان ، امکانات آن ها را مشاهده و نزدیکترین رادیولوژی یا سونوگرافی به خود را بیابید.


کد مطلب: 805046

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/805046/معرفی-خدمات-نوبت-مراکز-رادیولوژی-سونوگرافی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com