کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۲ اعمال نمی‌شود

13 تير 1401 ساعت 10:43

در جلسه روز پنجشنبه کمیسیون اصل ۹۰ با رئیس‌جمهور تصویب شد که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کنکور سال۱۴۰۲ که تاثیر سوابق تحصیلی بود اعمال نشود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از میزان، علی خضریان در یک برنامه تلوزیونی گفت: تعیین سرنوشت یک عمر جوان‌ها طی یک نیمروز حتما اضطراب‌هایی را برای آن‌ها به همراه دارد و آن‌هایی که نمی توانند حجم مطالعه خود را برای این دوره بالا ببرد به سمت تقلب و کارهای خلاف قانون و اخلاق روی می‌آورند.

وی ضمن اشاره به اینکه باید سوابق تحصیلی در کنار کنکور مبنایی از ارزشیابی افراد برای دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه‌های برتر باشد، ادامه داد: به این موضوع چند نقد وارد است یک اینکه عده‌ای در مجلس شورای اسلامی معتقد هستند که با توجه به اینکه قانون سنجش و پذیرش در سال ۹۲ در مجلس شورای اسلامی تصویب شده ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع مبنای حقوقی ندارد و این قانون باید در مجلس اصلاح می‌شد که این مسئله قابل تأمل است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه ۲ گروه دیگر نیز به این موضوع نقد دارند، افزود: عده‌ای اعلام می‌کنند که ما باید از قبل نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشیم و گروه دوم معتقد هستند که مبنای پذیرش باید صرفا کنکور باشد که در پاسخ به گروه دوم باید بگویم این امر منطقی نیست که رقابت متراکم کنکور تعیین کننده ۵۰ سال آینده زندگی یک جوان باشد.

خضریان در ادامه گفت: در جلسه روز پنجشنبه کمیسیون اصل ۹۰ با رئیس‌جمهور تصویب شد که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کنکور سال۱۴۰۲ که تاثیر سوابق تحصیلی بود اعمال نشود.


کد مطلب: 805044

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/805044/سوابق-تحصیلی-کنکور-۱۴۰۲-اعمال-نمی-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com