کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پلیس آمریکا جوان سیاه‌پوست را با ۶۰ گلوله کُشت!

13 تير 1401 ساعت 10:03

وکیل آمریکایی خبر داد، فیلم‌های موجود از صحنه درگیری نیروهای پلیس شهر آکرون با «جیلند واکر» ۲۵ ساله نشان می‌دهد که او هدف حداقل ۶۰ گلوله قرار گرفت.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، «بابی دی سلو» وکیل خانواده جیلند واکر جوان ۲۵ ساله سیاه‌پوست آمریکایی اعلام کرد که موکل او در کمتر از شش ثانیه با شلیک مرگبار گلوله‌های پلیس شهر آکرون در ایالت اوهایو جانش را از دست داد.

به گزارش رویترز بنا بر اعلام وکیل خانواده جوان سیاه پوست متوفی در شهر آکرون ایالت اوهایو، تماشای فیلم دوربین چسبیده به بدن پلیس نشان می‌دهد که واکر روز دوشنبه هفته گذشته حین فرار از دست پلیس با حداقل ۶۰ بار هدف شلیک گلوله قرار گرفت.

اداره پلیس آکرون اعلام کرد، ماموران این اداره سی دقیقه بامداد روز دوشنبه تلاش کردند جیلند واکر را به دلیل تخلف رانندگی متوقف کنند و او را دنبال کردند. بعد از چند دقیقه واکر سرعت خودرویش را کم کرد و در حالی که خوردو هنوز در حرکت بود، از ان خارج شد و از دست پلیس فرار کرد.

به گفته اداره پلیس این شهر ایالت اوهایو، واکر در حال دویدن به سمت یک محوطه پارکینگ بود و اقداماتش باعث شد که نیروهای پلیس احساس کنند که جانشان در خطر است و به همین دلیل به او شلیک کردند و سپس از نیروهای امدادی کمک خواستند اما واکر در همان صحنه درگیری جانش را از دست داده بود.

بابی دی سلو وکیل خانواده جیلند واکر در مصاحبه با «آکرون بیکن ژورنال» اعلام کرد که فیلم دوربین چسبیده به بدن نیروهای پلیس نشان می‌دهد که موکل او هیچ اقدام تهدیزایی علیه نیروهای پلیس انجام نداده بود.

به گفته او، نیروهای پلیس در حالی که جیلند واکر در حال متواری شدن بود و هیچ چیزی هم در دستانش نبود، به این جوان  ۲۵ ساله ده‌ها بار گلوله شلیک کردند.


«بابی دی سلو» وکیل خانواده واکر
 
اداره پلیس آکرون البته اعلام کرده که طبق مقررات موجود ماموران پلیس درگیر در این تیراندازی مرگبار را به «مرخصی اداری با حقوق» فرستاده شدند. این اداره اسامی ماموران دخیل در مرگ واکر را منتشر نکرده است.

وکیل خانواده این جوان سیاه پوست آمریکایی در مصاحبه با روزنامه «نیویورک تایمز» اعلام کرد که رئیس پلیس شهر آکرون در یک ملاقات به او گفت که هیچ مدرکی درباره اینکه واکر جان نیروهای پلیس را به خطر انداخته باشد، پیدا نشده است.

به گفته بابی دی سلو، فیلم‌های موجود نشان می‌دهد که سرعت خودروی جیلند واکر حدود ۵۰ مایل در ساعت بود و او سپس سرعتش را به ۱۵ مایل در ساعت کاهش داد و بعد از آن برای فرار از دست پلیس شروع به دویدن کرد «شبیه به یک بازیکن فوتبال که برای رسیدن به منطقه مورد نظرش می‌دود».

این وکیل آمریکایی افزود، نیروهای پلیس آکرون به دنبال او شروع به دویدن کردند و ظرف کمتر از ۶ ثانیه، او را هدف گلوله قرار دادند. حدس دی سلو این است که حدود ۹۰ گلوله به واکر شلیک شده باشد اما نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد که او بین ۶۰ تا ۸۰ گلوله دریافت کرده است.

بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکایی، قرار است اداره پلیس شهر آکرون ایالت اوهایو بعد از برگزاری یک نشست خبری، فیلم دوربین چسبیده به بدن نیروهای پلیس را از صحنه تقابل با واکر و در نهایت تیراندازی مرگبار به او را منتشر کند.

بابی دی سلو که این فیلم را مشاهده کرده است، این ویدئو را «بسیار بسیار ناراحت کننده» خواند و افزود، او تاکنون همچنین چیزی را به عمر خودش ندیده است.

اداره پلیس آکرون در بیانیه خود خبر داده که تحقیقات اولیه درباره این حادثه با کمک دفتر تحقیقات جنایی اوهایو انجام خواهد شد و بعد از تکمیل این تحقیقات، اداره دادستانی کل اوهایو آن را بررسی خواهد کرد.

این جوان سیاه‌پوست آمریکایی در حالی با گلوله نیروهای پلیس کشته شده که خشونت‌های نژادپرستانه و مرگ آنها در خیابان‌های این کشور بارها خبرساز بوده است.


کد مطلب: 805033

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/805033/پلیس-آمریکا-جوان-سیاه-پوست-۶۰-گلوله-ک-شت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com