پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

سفر به عتبات لاکچری شد

دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 805030
با نزدیک شدن به روز عرفه، هزینه سفر عتبات برای چندمین بار گران شد و نه تنها سفرهای هوایی، بلکه تشرف زمینی به عراق نیز با افزایش قابل توجهی همراه شده است.
سفر به عتبات لاکچری شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سفرهای زیارتی به عتبات از سال گذشته که ویزای عراق برای سفرهای هوایی برداشته شد، در ماه‌های مختلف افزایش پیدا کرد که دلیل اصلی آن هم گرانی قیمت بلیت پرواز عتبات اعلام می‌شد.

با بازگشایی مرز زمینی با عراق، به نظر می‌رسید که هزینه سفرها کاهش یابد و زائران با هزینه کمتری امکان تشرف به کربلا داشته باشند، اما هزینه‌ها نه تنها کاهش پیدا نکرد، بلکه بیشتر هم شد؛ تا جایی که هزینه سفر هوایی به عتبات که اوایل برقراری این سفرها از هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود، به بیش از ۹ میلیون تومان رسید.

حداقل هزینه سفر هوایی عتبات به ۱۱ میلیون تومان رسید!
اکنون نیز در آستانه عرفه که بسیاری از عاشقان حسینی مشتاق تشرف به کربلا هستند، هزینه سفر هوایی به عراق همراه کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت برای یک هفته از ۱۱ میلیون تومان شروع می‌شود و حتی در برخی بسته‌های زیارتی به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

چرا هزینه سفر کربلا در عرفه گران شد؟
همچنین هزینه سفر زمینی به عتبات که از چهار میلیون و ۴۰۰ تا پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود، به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است که البته به گفته حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت، دلیل گرانی سفر عتبات، بالا رفتن هزینه اسکان در عرفه است. چرا که هتل‌داران عراقی در ایام مناسبتی هزینه اسکان را افزایش می‌دهند و همین امر موجب شده که هزینه سفر زمینی عتبات هم بیشتر شود.

بلیت پرواز یک طرفه به نجف حدود ۴ میلیون تومان شد
البته نه تنها هتل‌داران عراقی، بلکه حتی شرکت‌های هواپیمایی داخلی نیز در ایام مناسبتی بدون هیچ بهانه‌ای هزینه‌های بلیت را افزایش می‌دهند. اکنون که سفرهای زیارتی به عتبات برای عرفه آغاز شده، هزینه بلیت یک طرفه به نجف اشرف از حدود چهار میلیون تومان عرضه می‌شود. در حالی که هزینه بلیت پرواز عتبات برای رفت و برگشت با کاروان‌های زیارتی زیر نظر سازمان حج و زیارت عمدتا کمتر از ۵ میلیون تومان است.

درست است که مسؤولان کشورمان چندان دخل و تصرفی در تعیین قیمت هتل‌های عراق ندارند، اما انتظار می‌رود که حداقل نسبت به کاهش هزینه‌های بلیت پرواز عتبات تدابیری اخذ شود تا حسرت زیارت عتبات در دل عاشقان حسینی نمانده و سفر عتبات نیز به عنوان یک سفر لاکچری به شمار نرود.

 سفر به عتبات به صورت هوایی و زمینی برقرار است و سفرهای زمینی باید در قالب کاروان زیر نظر سامان حج و زیارت باشد و زائران فقط از مرزهای مهران و شلمچه امکان سفر به عراق را دارند. همچنین اعزام زائران به عتبات برای عرفه از روز گذشته آغاز شده است و تا ۱۸ تیرماه ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اونها لاکچری نیست ما فقیر شدیم.