پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۷
قالیباف در نخستین کنگره معلمان انقلاب اسلامی:

با بیش از ۴۰ سال تجربه می‌گویم راه نجات کشور آموزش‌ و پرورش است/ اولین اولویت فوری ساماندهی اقتصاد است

دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 805027
شرایط اقتصادی کشور طوری است که اولویت ما سامان دادن به امور اقتصادی است که در تمامی حوزه‌ها سایه انداخته است.
با بیش از ۴۰ سال تجربه می‌گویم راه نجات کشور آموزش‌ و پرورش است/ اولین اولویت فوری ساماندهی اقتصاد است
به گزارش جهان نيوز، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در نخستین کنگره معلمان انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه تنها اولویت اول نظام جمهوری اسلامی برای حل همه چالش‌ها، آموزش و پرورش است، تصریح کرد: همیشه در فعالیت‌های جهادی، موضوع آموزش و پرورش از اولویت‌های بنده بوده است و ما در مجلس نیز سعی می‌کنیم به این امر بها دهیم.

وی با اشاره به تصویب قانون نظام رتبه‌بندی معلمان در دولت سیزدهم گفت: مکلف هستیم این موضوع را تا مرحله نهایی پیش ببریم و بنده حتی در درون آموزش و پرورش برای اجرای دقیق این قانون از شخص وزیر مطالبه خواهم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت منزلت و جایگاه معلمان گفت: قانون رتبه‌بندی معلمان فرصتی برای چاره‌اندیشی دقیق در آموزش و پرورش در برنامه هفتم خواهد بود.

قالیباف در ادامه اولین اولویت فوری در کشور را اقتصاد دانست و گفت: شرایط اقتصادی کشور طوری است که اولویت ما سامان دادن به امور اقتصادی است که در تمامی حوزه‌ها سایه انداخته است.

وی افزود: اگر با غفلت‌آفرینی از موضوعات مهم، اولویت‌بخشی به امورات فوری مورد توجه قرار نگیرد و بین آنها فرق قائل نشویم، موجب بی مدیریتی و بی‌لیاقتی در اداره امور خواهیم شد.

وی تأکید کرد: حوزه فرهنگ با محوریت آموزش و پرورش، از موضوعات اولویت‌دار و مهم ما محسوب می‌شود و باید در تصمیمات میان مدت و درازمدت لحظه‌ای از این امور غافل نشویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ما بتوانیم در یک دهه به این مهم دست یابیم، کشور را از این چالش‌های جدی، حتی چالش‌های اقتصادی نجات خواهیم داد.
قالیباف تصریح کرد: هیچ جامعه‌ای فراتر از اندیشه معلمان رشد نمی‌کند و این موضوع، اهمیت معلم در حوزه تربیت و آموزش را نشان می‌دهد.

وی گفت: به عنوان مدیری که بیش از 40 سال در سطوح و حوزه‌های مختلف تجربه کسب کرده‌ام، می‌گویم که راه نجات کشور آموزش و پرورش است؛ معلمان نیز باید بدانند که بزرگترین بار مسئولیت بر دوش آنهاست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما نقش معلم را نقش هدایتگری می‌دانیم، چراکه این قشر از جمله شریف‌ترین و پرمسئولیت‌ترین افراد جامعه به حساب می‌آیند و باید همه سطوح مدیریتی، ریاستی و همچنین خانواده‌ها در کشور به آن باور داشته باشند و آن را به کار گیرند، تاکید کرد: دولت‌سازی از نهاد آموزش شکل می‌گیرد و باید بدانیم که هویت نهاد آموزش و پرورش، به معلم و ارزش اوست.

قالیباف اظهار کرد: در نهاد آموزش و پرورش نباید هیچگاه نگاه سیستمی و حکمرانی داشته باشیم، بلکه باید حرکت را از پایین به بالا انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه شفاف‌سازی، هوشمندسازی، مردمی‌سازی و کارآمدسازی در اولویت امور برای پیشبرد اهداف تمامی بخش‌ها قرار دارد، افزود: در زمان کرونا در حوزه آموزش و پرورش ثابت شد که آموزش و پرورش عقب‌ماندگی‌های مجازی خود را خوب به پیش برد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر جلوگیری از ارائه ایده‌های کلی در خصوص آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه، گفت: باید در این برنامه در خصوص این وزارتخانه برنامه‌های دقیق‌تری ارائه شود، چرا که این بخش، بخش مهمی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قانون رتبه بندی را اجرا کنید
Iran, Islamic Republic of
خوب بعد از این مطلب که مطلب درستی هست و روسای مجلس گذشته هم همینگونه گفته اند چه کاری باید کرد ؟
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اولين برخورد بايد با مفت خور ها و دزدان شيك و لوكس عطر و ادكلاني باشد و حرفه دلالي باشد توليد مستقيم به دست مصرف كننده برسد نه با واسطه
شرط اول انقلابی بودن
Iran, Islamic Republic of
آقای قالیباف ، راه نجات کشور اجرای دستورات مقام معظم رهبری توسط کلیه مسئولان کشور است و باید در ابتدا ، اولین شرط انقلابی بودن توسط کلیه مسئولان رعایت شود یعنی مسئولان باید ساده زیست باشند و از مال اندوزی، تجمل گرایی و زندگی اشرافی دست بردارند وگرنه مشکلات کشور روز به روز بدتر خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
ساماندهی اقتصاد نیاز به گشایش ارتباط اقتصادی و مراودات مالی با کشورهای صنعتی دارد که ما سیاست مشخص در این مورد نداریم آن ها هم نمی آیند.
Iran, Islamic Republic of
آموزش و پرورش كشور مدرك گرايي را ترويج مي كند و نه پرورش آن .
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
اگر میخواهید ؛ دشمنان ناامید شوند و مردم ، امیدوار و راضی ، معضل گرانی را ، هر طور که میشود ، فورا رفع نمایید !!