سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱

پرداخت تمام معوقات رتبه‌بندی معلمان

يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۴
کد مطلب: 804993
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان ، گفت: شیوه‌نامه ارزیابی معلمان هفته آینده ابلاغ می‌شود.
پرداخت تمام معوقات رتبه‌بندی معلمان
به گزارش جهان نيوز، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، امشب در شبکه یک با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: رتبه‌بندی معلمان، قانون مزمنی بود که از سال ۱۳۹۰ مورد تأکید بود. هم مورد تأکید مقام معظم رهبری به جهت رسیدگی به وضعیت کیفیت نظام تعلیم و تربیت و همچنین از نظر معیشت معلمان اهمیت دارد‌؛ در شعار و قول انتخاباتی رئیس‌جمهور در ۲۵ خرداد سال گذشته، این موضوع به وضوح اعلام شد.

وی ادامه داد: رتبه‌بندی معلمان دارای مستندات قانونی مثل سند تحول بنیادین، سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۲ و همچنین ماده ۶۳ قانون بودجه کل کشور است و الحمدلله با همگرایی که بین دولت، مجلس و شورای نگهبان بود این وعده ۱۰ ساله به تحقق پیوست و امروز ۱۲ تیرماه شاهد امضا و ابلاغ این آیین‌نامه بودیم.

نوری تصریح کرد: این آیین‌نامه در ۲۵ ماده تصویب شد که مواد اول آن اهداف، اصطلاحات و مشمولان است که برگرفته از قانون است؛ جداولی امتیاز  در ماده ۴ است که تبصره‌ای دارد تا شیوه‌نامه‌ای برای اجرای آن توسط وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه تهیه شود؛ البته بخش اول آن تمام شده است و امیدواریم در هفته آینده این شیوه‌نامه را به استان‌ها ابلاغ کنیم. 

وی اضافه کرد: هیأت های ممیزه تعیین شدند همچنین کانون‌های ارزیابی که در آیین‌نامه آمده است، تعیین شدند و ان‌شاءالله ارزیابی حرفه‌ای از معلمان به عمل خواهد آمد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مشمولان بر اساس آیین‌نامه، معلمان هستند؛ البته یک سری محدودیت‌ها برای افراد وجود دارد مثل افراد مأمور، افرادی که در مرخصی بدون حقوق به سر می برند. افرادی که کد استخدامی ندارند یا افرادی که مأمور به تحصیل هستند. 

وی افزود: باید صلاحیت‌ها یا شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای معلمان احصا شود علاوه بر این امتیاز تجربه اضافه خواهد شد. کف امتیازات نیز ۴۸۰ امتیاز بوده و در نهایت ۹۰۰ امتیاز برای استاد معلم است.

نوری ادامه داد: مشمولانی که نصاب را در جدول شماره ۳ نیاورند برای اینکه محروم از مزایای قانون نشوند در رتبه اول یعنی آموزشیار معلم قرار می گیرند تا یک سال فرصت داشته باشند امتیازات لازم را برای رتبه‌هایی که استحقاق آن را دارند، به دست آورند.

همچنین وظایف و اختیاراتی به هیأت‌های ممیزه و کانون‌های ارزیابی داده شده است که فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اجرای رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ هست و بودجه ۳۸ هزار میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی شده است، گفت:  ان‌شاءالله با توجه به قول آقای میرکاظمی، شاهد پرداخت آن باشیم و تمام معوقات پرداخت شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


همکار فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و عرض خداقوت به وزیر محترم

امیدواریم همانطور که قول داده شده رتبه بندی معلمان به کام معلمان باشد و معیشت همکاران را بهبود و ارتقا بدهد.