کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ورود نفتکش جدید ایران به سوریه

مهر , 12 تير 1401 ساعت 15:44

منابع رسانه‌ای از ورود یک نفتکش جدید جمهوری اسلامی ایران به بندر «بانیاس» در شمال سوریه خبر دادند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از العهد، منابع رسانه ای از ورود یک نفتکش جدید جمهوری اسلامی ایران به بندر «بانیاس» در شمال سوریه خبر دادند. این منابع اعلام کردند: مواد نفتی که به بندر بانیاس رسیده، حاصل فعال سازی خط اعتباری میان دمشق و تهران است.

بر اساس این گزارش، این سومین نفتکشی است که در طول چند هفته اخیر وارد سوریه شده است. ورود نفتکش جمهوری اسلامی ایران به سوریه همزمان با سفر وزیر خارجه کشورمان به دمشق اتفاق افتاد.

در اواخر خردادماه بود که منابع رسانه ای از نهایی شدن خط اعتباری یک میلیارد دلاری میان ایران و سوریه خبر دادند.

گفتنی است، روز گذشته حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با مقامات سوری دیدار و گفتگو کرد.

وی در دیدار با همتای سوری خود، تبادل هیئت‌های عالی‌رتبه میان دو کشور را نشانه ای از عمق راهبردی روابط جمهوری اسلامی ایران و سوریه عنوان و سفر اخیر بشار اسد رییس جمهور سوریه به تهران را نقطه عطفی در این راستا توصیف نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش بی بدیل سردار شهید قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم در منطقه، به ویژه در عراق و سوریه و همچنین مجاهدت های آن شهید بزرگوار و سایر مدافعین حرم، تاکید کرد در هم آمیختن خون شهیدان ایرانی و سوریه ای در مقابله با تروریسم و گروه های تکفیری، سرمایه بزرگی برای همدلی دو ملت به وجود آورده است که بایستی بنای مستحکمی از دوستی، بر پایه این سرمایه بزرگ ایجاد شود.


کد مطلب: 804975

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/804975/ورود-نفتکش-جدید-ایران-سوریه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com