سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱۸

چرا فائزه هاشمی کشف حجاب نمی‌کند؟

يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب: 804956
فائزه هاشمی به خوبی می‌داند که برای مبارزه با انقلاب و نظام، باید به اجرای احکام و ضروریات دین برخلاف عقیده خود تظاهر کند.
چرا فائزه هاشمی کشف حجاب نمی‌کند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، اظهارات اخیر فائزه هاشمی درباره حجاب و نافرمانی مدنی بازتاب منفی گسترده ای را به همراه داشته است.

وی در یک گفتگوی اینترنتی درباره موضوع حجاب و نافرمانی مدنی مدعی شده است:

"...اینکه مردم نمی‌روند در انتخابات شرکت کنند و با یک حرکت مدنی و یک استراتژی، اعتراض خودشون را بیان می‌کنند و فرصت سواستفاده از آراء خودشون را به حکومت و به بخش‌هایی از حکومت نمی‌دهند، کار درستی است، این‌ها همون نافرمانی مدنی است.یا دخترانی که بی‌حجاب می‌آیند در خیابان بنابر اعتقادات خودشون و حاضر هستند هزینه بدهند، کار بسیار ارزشمندی است، من هر زمانی در خیابان این افراد رو می‌بینم، بهشون آفرین می‌گم، این‌ها به من میگن تو شیرزنی ولی من میگم شما شیرترید، شمایی که حاضرید هزینه بدید و روسری خودتون رو برمیدارید و دنبال حقوق و اعتقاد خودتون هستید، به هرحال باید همه دست به دست هم بدن که این اعتراضات و نافرمانی‌ها ادامه پیدا کند...."
 
درباره این اظهارات فائزه هاشمی گفتنی‌هایی است: 

به راستی چرا شخصی که این‌گونه بی‌محابا درباره انکار یکی ضروریات دین صحبت می‌کند، خود عامل به گفتارش نیست؟ درواقع صورت‌مسئله این است که چرا امثال فائزه هاشمی علیه حجاب صحبت می‌کنند و به تحریک و تشویق دختران و زنان متعهد جامعه اسلامی برای عبور از احکام و ضروریات دین می پردازند، خود،دختران و اقوام خود را بی‌حجاب نمی‌کنند؟
 
اما نکته این است که فائزه هاشمی به‌خوبی می‌داند که کشف حجاب و عبور از حجاب اسلامی برای وی هیچ مزیتی جز این که وی را به زباله دان تاریخ می اندازد، ندارد.

به گزینه دیگر، فائزه هاشمی به خوبی می‌داند که با حفظ  و تظاهر به مبانی اسلامی از جمله حجاب  می‌تواند علیه این حکم اسلامی ادعاهایی را مطرح کند و در این هیبت است که مخالفان حجاب به حرف وی توجه می‌کنند! وگرنه اگر فائزه هاشمی نیز مثل دیگر زنان اصلاح‌طلبی که کشف حجاب کرده‌اند، اقدام کند، به سرعت از شعاع دید آنان خارج می شود. همچنان که در سال های اخیر نامی از برخی از زنان افراطی جریان اصلاحات که به خارج کشور گریخته اند مطرح نشده و نمی شود. 

برای فهم بهتر موضوع، می توان مصداق دیگری را ارائه کرد. پدر روح‌الله زم در یک حرکت قابل تامل به بهانه واهی بر سر مزار فرزند خود از کسوت روحانیت خارج شد.

وی به زعم خود با این اقدام درصدد جلب توجه افکارعمومی و اذهان مردم برآمده بود اما نتیجه عکس تصور وی شد. 

بنابراین فائزه هاشمی به‌خوبی می‌داند که برای مخالفت ورزیدن با مبانی اسلامی و ارزش های والای جامعه اسلامی ایران، می‌بایست درون کشور و با حجاب اسلامی ظاهر شود اگرچه که بر اساس اظهاراتی و رفتارهایی که از خود بروز می‌دهد، عملاً اعتقادی به احکام و ضروریات دین ندارد!

سخن دیگر درباره اقدامات فائزه هاشمی، بی‌توجهی حزب کارگزاران سازندگی نسبت به این رفتار امنیتی فائزه است.

در حال حاضر حزب سیاسی کارگزاران نمی‌تواند با این توجیه که اظهارات فائزه هاشمی، اظهارات شخصی‌ بوده  و ربطی به ساختار و اهداف حزبی ندارد، از زیر بار مسئولیت آن خارج شود. با هر توجیهی که کارگزاران برای خود دارد، فائزه هاشمی عضو این حزب سیاسی است که در اقدامی ساختارشکنانه حزبی، نظامی اسلامی را تهدید به شورش، اعتراض و نافرمانی مدنی کرده است.

از این منظر، نمی  توان رفتار و گفتار اخیر فائزه هاشمی را توجیه کرد. البته که نهادهای نظارتی و هم وزارت کشور می‌بایست نسبت به اهداف و رفتار حزب کارگزاران تصمیمی اتخاذ کنند تا اعضای افراطی آن بدین راحتی فضا برای اظهارات خلاف امنیت ملی خود مهیا نبینند.

سخن آخر این که قوه قضائیه نیز باید در مواجهه با این گونه رفتارها و گفتارهای خلاف امنیت ملی واکنش قانونی جدی تری از خود بروز دهد.

سؤالی که اکنون در فضای جامعه به صورت جدی مطرح شده است این که چرا قوه قضاییه نسبت به رفتارهای هنجارشکنان، قانون‌شکنان و عناصر افراطی که آشکارا دعوت به نافرمانی مدنی و اعتراض خیابانی می‌کنند، رفتاری تسامح آمیز از خود نشان می دهد؟

چه دلیلی وجود دارد که با این افراد برخورد نشود و به‌واسطه این اظهارات کاملاً خلاف امنیت ملی و خلاف شرع، اقدام سلبی صورت نگیرد؟

گاهی در اذهان چنین تصوری ایجاد می‌شود که قوه قضاییه به‌واسطه فشار احتمالی در فضای توییتری و شبکه‌های اجتماعی، نسبت به بعضی از قانون‌شکنی‌ها بی‌توجهی می‌کند و یا خود را به تغافل می‌زند، به هر جهت با حسن ظن نسبت به رأس قوه قضاییه و آشنایی ریاست قوه قضائیه با مسائل امنیتی، می‌دانیم که برای ایشان اظهر من الشمس است که حرکت‌های امثال فائزه هاشمی و دیگر ضدانقلاب‌های داخلی، برای چه هدفی است. ولی تهدید علنی نظام سیاسی آن‌هم توسط افراد معلوم‌الحال و عدم اقدام قوه قضاییه به‌واقع محل ابهام است و نیاز است که سخنگو و سران قوه قضاییه موضع خود را نسبت به این‌گونه مصادیق روشن کنند.

درباره «فائزه هاشمی» بیشتر بخوانید:
اهانت بیشرمانه به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)
فائزه از داعشی خواندن جمهوری اسلامی به تخریب امام رسید
من ذاتا تند هستم و قابل کنترل نیستم
چهار نکته مهمی که دختر آیت‌الله هاشمی ناخواسته لو داد
ما اگر قرص‌هايمان را نخوريم موجودات خطرناکی می‌شويم

عملکرد آقای سلیمانی چه گره‌ای از مشکلات کشور باز کرد؟
الان بابا نیست ولی از شخصیت او وحشت دارند
بابا عیدها همیشه کیش بود/ ما مرفه بودیم اما نه آنقدر پولدار
اگر چندهمسری پسندیده است، آن را برای زنان هم آزاد کنند
من اگر امریکایی بودم ترامپ را برای ایران ترجیح می دادم
مانتوهای دراز و گشاد چیست که تن دخترها کرده‌ایم
خانواده هاشمی هرچه سنشان بالاتر می‌رود پرانرژی‌تر می‌شوند 
بابا به آقای قاسم سلیمانی گفت به سوریه نرو
اگر من بودم سفارت آمریکا را بدون مذاکره باز می‌کردم
جایی که نباید اعدام داشته باشیم اعدام داریم مثل نوید افکاری
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به نظرم دلیل این سخنان و رفتارهای فائزه، بی توجهی نظام صبور اسلامی به این حرفها است..
Iran, Islamic Republic of
مهره سوخته ایی است که هر از چند گاهی برای دیده شدن هنجار شکنی می کند.
Iran, Islamic Republic of
بهش میگم کشف حجاب کنه تو خودشو نگران نکن برادر جهان
Germany
.....
Iran, Islamic Republic of
میتوان نتیجه گرفت که در این کشور آزادی بیان هست و هر کس میتواند ازادنه اعتقادات خود را بر زبان اورد مگر انکه خلافش ثابت شود
United States
دادستان تهران: کیفرخواست فائزه هاشمی صادر شد...
Canada
این هم از آزادی بیان
Iran, Islamic Republic of
چون خودش چادر را که حجاب اسلامی است سر می کند ولی علنا دختران را به برداشتن حجاب تشویق میکند
Iran, Islamic Republic of
به خاطر اینکه ایشان میگه هرکی دوست داره با حجاب باشه هرکی دوست نداره بی ححاب
خودش ححاب دوست داره دلیلی نداره بخواد به دیگران تحمیل کنه
Iran, Islamic Republic of
اون از مهدی که از براندازان و اغتشاش گران بود
این از فائزه که ......
هاشمی روحت شاد چه یادگارایی بر جا گذاشتی...
Iran, Islamic Republic of
همون جا که به پیامبر اکرم بی احترامی کرد باید برخورد می کردید
Iran, Islamic Republic of
برا همین موضوع ازش شکایت شده
Iran, Islamic Republic of
وقتی هر چیزی می گوید و هر کاری می کند کسی هیچ اقدامی در جهت برخورد شدید با او انجام نمی دهد.....
Iran, Islamic Republic of
دل خوشی از اصلاح طلبان ندارم ولی با تیترتون مخالفم
Iran, Islamic Republic of
چون در راستای منافعش نیست
حمید
Iran, Islamic Republic of
.دادستان را برای همین گذاشتند که حق مردم را بگیرد
.
Iran, Islamic Republic of
وقتی دربرنامه کلاوهاوس حرف میزد وقتی میگفت سرود سلام فرمانده اونجاش گفته سیدعلی 90 ها را فراخونده به مسخره طعنه می زد و مجری چه لبخندی میزدن
Iran, Islamic Republic of
....