کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیشتازی ترامپ در رقابت فرضی با بایدن

11 تير 1401 ساعت 12:42

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد دونالد ترامپ در رقابت فرضی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، حمایت 44 درصدی در مقابل 39 درصد حمایت از جو بایدن را کسب خواهد کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، بر اساس نظرسنجی جدید «کالج امرسون» دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یک رقابت فرضی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، جو بایدن ساکن فعلی کاخ سفید را پشت سر می‌گذارد. 

به گزارش «هیل»، نظرسنجی ملی نشان داد که ترامپ با ۴۴ درصد نسبت به ۳۹ درصد، از بایدن در رقابت رودررو پیشی می‌گیرد، در حالی که ۱۲ درصد دیگر از رأی‌دهندگان گفتند که قصد دارند به شخص دیگری رأی دهند.

حمایت از ترامپ نسبت ماه مه زمانی که همین نظرسنجی نشان داد که او در رقابت با بایدن در سال ۲۰۲۴ از حمایت ۴۴ درصدی برخوردار خواهد بود، پابرجا مانده است. اما حمایت از بایدن از آن زمان تا حدودی کاهش یافته و از ۴۲ درصد در ماه مه به ۳۹ درصد در اواخر ژوئن کاهش یافته است.

طبق این گزارش، البته این که آیا رقابت مجددی بین این دو در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ محقق می‌شود یا خیر، همچنان جای سوال است. در حالی که بایدن گفته  که قصد دارد برای دور دوم رقابت کند، برخی از دموکرات‌ها حضور مجدد او را زیر سوال برده‌اند. 

در همین حال، ترامپ به طور مکرر به نامزدی احتمالی در سال ۲۰۲۴ اشاره کرده، اگرچه هنوز خود را به کارزار دیگری متعهد نکرده و برخی از جمهوری‌خواهان در مورد قصد او برای رقابت مجدد ابراز تردید کرده‌اند. 

با این حال، اگر او در نهایت تصمیم به نامزدی بگیرد، گزینه اولیه برنده شدن به عنوان نامزد جمهوری‌خواه خواهد بود. پنجاه و پنج درصد از رای دهندگان می‌گویند که از ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۲۴ حمایت می‌کنند، در حالی که ۲۰ درصد از «ران دیسانتیس» فرماندار فلوریدا، ستاره در حال ظهور حزب که به عنوان یک رقیب بالقوه ریاست‌جمهوری مطرح شده، حمایت خواهند کرد.

هیچ جمهوری‌خواه دیگری در یک مسابقه مقدماتی فرضی حمایت دو رقمی کسب نمی‌کند. «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور سابق نُه درصد حمایت را به خود اختصاص داده، در حالی که طبق این نظرسنجی هر نامزد احتمالی دیگری حتی موفق به کسب پنج درصد حمایت نمی‌شود.

در سمت دموکرات‌ها، ۶۴ درصد از رای دهندگان می‌گویند که بایدن باید نامزد حزب در سال ۲۰۲۴ باشد، در حالی که ۳۶ درصد می‌گویند که نباید نامزد این حزب باشد.

به نوشته وبگاه خبری هیل وابسته به کنگره آمریکا، اما در شرایطی که هنوز یک سال و نیم به اولین انتخابات مقدماتی و گروه‌های حزبی در چرخه انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا باقی مانده، تعداد کمی از دموکرات‌ها خود را برای انتخابات بالقوه کاخ سفید در مقایسه با جمهوری‌خواهان مطرح کرده‌اند.

نظرسنجی ملی کالج امرسون با شرکت ۱۲۷۱ رای‌دهنده ثبت‌نام شده در سراسر آمریکا در تاریخ ۲۸ و ۲۹ ژوئن (هفتم و هشتم تیرماه) انجام شد.


کد مطلب: 804853

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/804853/پیشتازی-ترامپ-رقابت-فرضی-بایدن

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com