کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آسان گرفتن ازدواج؛ توصیه دین اسلام

11 تير 1401 ساعت 1:00

ازدواج، یکی از سنت‌های حسنه است که در دین اسلام به آن تأکید فراوانی شده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، در کتاب «إعلامُ الوَریٰ بأعلامِ الهدیٰ» نوشته فضل بن حسن طبرسی، این طور نقل شده است: «وقتی امام علی علیه السلام به خواستگاری حضرت زهرا سلام‌الله‌علی‌ها رفتند، مشرکین در حال تدارک جنگی تمام عیار بر علیه مسلمین بودند.

حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله از امام علی پرسیدند:

«برای شروع زندگی چه اموالی داری؟»

امیرالمومنین پاسخ دادند:

«یک شتر برای کار و کشاورزی و یک زره‌ی جنگی».

رسول الله فرمودند:

«شتر را برای امرار معاش نیاز داری، پس زره‌ی جنگی‌ات را بفروش».

در شرایطی که مدینه النبی، در آستانه‌ی شروع جنگی نابرابر قرار داشت، رسول‌الله برای این ازدواج، دستور دادند که امیرالمومنین، زره‌ی جنگی خود را بفروشند تا با بهای آن، یک زندگی مشترک آغاز شود.

در ازدواج تأخیر نیندازید
همچنین، حضرت آیت الله جوادی آملی در درس خارج از فقه خود، در خصوص اهمیت مسأله ازدواج فرمودند: «مواظب باشید دختر‌ها زود ازدواج کنند، برای پسر‌ها در ازدواج تأخیر نیندازید و هرکسی که آمده است، شما عیب جویی نکنید، به دنبال مال و جمال نباشید. اگر کسی به قصد مال و جمال ازدواج کند، چه بسا خدای سبحان، این شخص را از هر دو محروم می‌کند.

این آشفته بازار بودنِ مسأله حجاب و عفاف، با فشار سر نیزه حل نمی‌شود، از راه دیگری فساد را توسعه می‌دهند. عمده همین است: آن که ما را آفرید، صلاح و فلاح ما را در همین دانست که مسأله ازدواج را اهمیت بدهید و دیر ازدواج نکنید و توقع بیجا نداشته باشید.»


کد مطلب: 804786

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/804786/آسان-گرفتن-ازدواج-توصیه-دین-اسلام

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com