کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علم‌الهدی: مسئله قطر یک تله آمریکایی ست

10 تير 1401 ساعت 22:00

مسئولان وسط میدان بیایند و در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها، جلوی سوءاستفاده یک عده سودجوی نابکاری که میلیاردها پول مردم را به جیب می‌زدند را بگیرند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه دهم تیرماه مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به آغاز حج تمتع، حج را فرصتی برای افشای دشمنی آمریکا و اسرائیل نسبت به همه مسلمانان دانست و اظهار کرد: در سایر کشورها تبلیغ می‌کنند که دشمنی آمریکا تنها با ایران است و ایران با آمریکا دشمنی دارد در حالی که آمریکا و اسرائیل دشمن اسلام و دشمن همه امت مسلمان هستند.

وی ادامه داد: عزیزان از این فرصت استفاده کنند و به سایر ملت‌های مسلمان ثابت کنند مسئله دشمنی آمریکا و اسرائیل به ایران اختصاص ندارد بلکه این‌ها با اسلام و همه مسلمانان دشمن هستند.

امام جمعه مشهد مقدس به مذاکرات برجامی نیز اشاره کرد و گفت: فکر کردند اگر جای مذاکرات از وین به قطر بیاید، دیگر مذاکرات برجام به نتیجه می‌رسد، شروع به تبلیغ کردند و مقدماتی هم فراهم کردند؛ «صیاد خدایی» را شهید کردند، در انرژی هسته‌ای خرابکاری و معاملات پتروشیمی ما را تحریم کردند تا ما از شرایط خودمان عقب‌نشینی کنیم.

وی افزود: به مناسبتی عرض کردم که مسئله قطر یک تله آمریکایی هست که یک حکومت وابسته آمریکایی در حاشیه خلیج فارس به‌عنوان یک دلال برای میانجی‌گری آمد اما تیم قهرمان مقتدر ایرانی در مذاکرات که در رأس آنان یک جوان متدین نمازشب خوان و معتقد قرار دارد، مقتدرانه مقابل آمریکا ایستادند و به‌هیچ وجه در مقابل آمریکا عقب‌نشینی نکردند.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که اگر در رأس مسئولیت‌ها یک فرد متدین، مؤمن و با ایمان به انقلاب باشد، کشور رو به پیشرفت و تعالی در حفظ مصالح مردم پیش می‌رود، بیان کرد: اما اگر در رأس کشور بنا شد آدم بی‌دین قرار گرفت ولو بزرگ‌ترین تخصص‌های مدیریتی اقتصادی و سیاسی در دنیا را داشته باشد، کشور را به طرف جهنم پیش می‌برد.

وی با بیان این‌که مشکلات معیشتی و گرانی‌های پشت سر هم مردم را کلافه کرده و زندگی بر مردم سخت می‌گذرد، خاطرنشان کرد: این مسئله واقعیتی است که باید بیان شود؛ از یک طرف مشکلات اقتصادی جهانی هست که دنیا را درگیر خود کرده و طبیعی است روی کشور ما هم اثر می‌گذارد، از طرف دیگر نیز مسئله فشار آوردن تحریم‌های نارواست که طبیعتا آثار خودش را بر اقتصاد ما می‌گذراد اما این‌ها مربوط به خارج کشور است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به جراحی اقتصادی در کشور اشاره و ابراز کرد: چندین میلیارد پول شما مردم از جیب چهار هزار و ۱۲۰ نفر درآمده و در جیب ۷۳ میلیون آدم ریخته شده است، مشخص است این افراد می‌خواهند سوءاستفاده‌هایی که قبلا داشتند را از طریق دیگر جبران کنند و جبرانش می‌شود احتکار و نرخ‌های غیر منصفانه که مسئولان باید به آن توجه کنند.

وی یادآور شد: مسئولان باید باهم هماهنگ بشوند، مسؤولین اجرایی و قضائی دست به دست هم بدهند و این مشکل را برطرف کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی به تلاش‌های دولت برای خنثی‌سازی تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند و تلاش دیپلماسی اقتصادی سبب خنثی‌سازی تحریم‌ها شدند که لذت و شیرینی آن در کام مردم با تلخی گرانی‌ها قابل لمس نیست.

وی با تأکید بر این‌که مشکل غیر قابل حل در کشور نداریم، تصریح کرد: مسئولان وسط میدان بیایند و در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها، جلوی سوءاستفاده یک عده سودجوی نابکاری که میلیاردها پول مردم را به جیب می‌زدند را بگیرند، با هماهنگی مسئولان مشکلات گرانی نیز قابل حل است.


کد مطلب: 804780

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/804780/علم-الهدی-مسئله-قطر-یک-تله-آمریکایی-ست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com