کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاثیر خواب شبانه روزی در سلامت قلب

11 تير 1401 ساعت 6:01

"انجمن قلب آمریکا" در به‌روزرسانیِ اخیرِ "چک‌لیست هفت‌گانه" خود برای سلامت قلب و عروق، اکنون طول مدت خوابیدن در شبانه‌روز را نیز به این "چک‌لیست" اضافه کرده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، "انجمن قلب آمریکا " در به‌روزرسانیِ اخیرِ "چک‌لیست هفت‌گانه" خود برای سلامت قلب و عروق ، اکنون طول مدت خوابیدن در شبانه‌روز را نیز به این "چک‌لیست" اضافه کرده است.

به این ترتیب فاکتور خواب سالم و کافی نیز به این پرسشنامه، تحت عنوان "هشت‌ ضرورت زندگی" افزوده شد که کنترل همه آنها برای بهره‌مندی بیشتر از سلامت قلب و عروق حیاتی است.

 
این انجمن پیش‌تر هفت فاکتور شامل ۱- رژیم غذایی سالم، ۲- داشتن فعالیت بدنی، ۳- پرهیز از دخانیات، ۴- وزن مناسب، ۵- کنترل چربی خون، ۶- کنترل قند خون و ۷- کنترل فشار خون را از عوامل مهم برای داشتن قلب و عروق سالم برشمرده بود.
 
پزشکان گفته‌اند یافته‌های عملی جدید نشان داده که مدت زمان خواب، نقش مهمی در سلامت قلب ایفا می‌کند و به همین دلیل در این فهرست اضافه شده است.

بنابر گزارش شبکه خبری سی ان ان، مطالعات تحقیقاتی مختلف در دو دهه گذشته نشان داده است که با شیوه‌های زندگی سالم و مدیریت عوامل خطر شناخته شده می‌توان از بروز بیش از ۸۰ درصد بیماری‌ها و حوادث مربوط با قلب و عروق پیشگیری کرد.


کد مطلب: 804778

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/804778/تاثیر-خواب-شبانه-روزی-سلامت-قلب

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com