سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۸
شهردار تهران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

بازگرداندن ۲۳ هزار میلیارد تومان از امکانات شهرداری تهران طی ۱۰ ماه اخیر/ رونمایی از ۳۹۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌های قابل سرمایه گذاری تهران/ پرونده معتادان متجاهر در نیمه دوم سال بسته می‌شود

جمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 804763
پس از ۱۰ ماه بالغ بر 16 هزار میلیارد تومان امکانات شهرداری که در محاکم بر علیه ما بود با دفاع درست از دست شهرداری خارج نشد و بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان دیگر از اموال شهرداری به آن بازگردانده شد.
بازگرداندن ۲۳ هزار میلیارد تومان از امکانات شهرداری تهران طی ۱۰ ماه اخیر/ رونمایی از ۳۹۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌های قابل سرمایه گذاری تهران/ پرونده معتادان متجاهر در نیمه دوم سال بسته می‌شود
به گزارش جهان نيوز، علیرضا زاکانی شهردار تهران امروز  به عنوان سخنران پیش از خطبه امروز نماز جمعه تهران که به مناسبت سالروز آغاز به کار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها  به ایراد سخنرانی پرداخت. با اشاره به اینکه در یک نگاه کلی انقلاب اسلامی اثرات جدی بر جهان گذاشت و امروزتمام تلاش دشمنان بر این است که نگذارند اهداف و آرمان‌های اسلامی در قالب آزادی، استقلال  معنویت و پیشرفت تحقق یابد و جامعه نوینی ایجاد کند.

امید مردم بسیار مهم است و جز از طریق خدمت و پیشرفت برای جامعه محیا نمی شود
شهردار تهران ادامه داد: کوشش دشمنان در تقابل با انقلاب جز ناکامی چیزی نداشته و آنچه داشته این بوده که تلاش کنند تا مردم را از آینده بسیار درخشان فراروی انقلاب اسلامی نا امید کنند، و باید تاکید کنم که امید مردم بسیار مهم است و جز از طریق خدمت و پیشرفت برای جامعه محیا نمی شود.

وی با اشاره به اینکه امروز که دولت، مجلس و دستگاه قضایی انقلابی در عرصه هستند و مدیریت شهری در اکثر مناطق کشور در جهت خدمت به مردم به دنبال  مسیر خدمت گذاری است، گفت: این دوران بهترین فرصت است تا شعارهای انقلاب را سر دست بگیرید و الگویی مطابق با خاستگاه انقلاب اسلامی بسازیم.

زاکانی گفت: کلانشهر تهران به عنوان بزرگترین کلانشهر غرب آسیا که 9.8 میلیون نفر در شب و در روز بالغ بر 13 میلیون نفر در آن سکنی دارند از هر جهت اثراتش فراتر از جغرافیا  و ورای مرزهای جغرافیای قابل رصد است.

وی افزود:‌به تعبیر رهبری این کلانشهرخودش کشور است و دقت در  نیازها و شرایط آن و خدمت به مردم تهران و ساختن الگوی درست امکانی را برای ما فراهم می کند که گام های رسیدن به اهداف انقلاب را یکی پس از دیگری برداریم.

ناعدالتی در این شهر به وضوح دیده می شود
شهردار تهران اظهار داشت: ما از بعد ایمنی در ضعیف هستیم و بیش از 12 هزارهکتار بافت ناپایدار مواجیهم، ناعدالتی در این شهر به وضوح دیده می شود و  فاصله شمال و جنوب قابل مشاهده است و نابه سامانی حوزه ترافیک، ناسالم بودن هوا اسباب این را فراهم کرده که مردم در آسایش لازم نباشند.

وی ادامه داد: مدیریت شهری هم آسیب هایی را دارد و آن روزی که ما شهر را 10 ماه پیش تحویل گرفتیم بالغ بر 75 هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری بود.

مواجهه با تنش مالی 2 سال و نیمه شهرداری تهران از دوره گذشته
زاکانی با اشاره به تنش مالی 2 سال و نیمه شهرداری  گفت: این شرایط مشکلات متعددی را به وجود آورده که از جمله آن می توان به فرسودگی در حوزه امکانات و تجهیزات اشاره کرد که نیاز به تحول داشت و شورای ششم وشهردای منتخب همت خود را مصروف به یک تحول کالبدی و روحی کردند تا هم روح و شهر و هم کالبد شهر متحول شود.

وی ادامه داد: آنچه دنبال کردیم این بود که خودمان را به یک پایداری برسانیم و با تجمیع 1200 شماره حساب موجود در شهرداری که فساد می آفرید، مبارزه با فساد را آغاز کردیم.

 مسئولیت پذیری را پیشه کردیم 
زاکانی ابراز داشت: پس از ۱۰ ماه بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان امکانات متعلق به شهرداری که در محاکم بر علیه ما بود با دفاع درست از دست شهرداری خارج نشد و این کار در کنار برگرداندن بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان دیگر از اموال شهرداری باعث شد مجموعا حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان از اموال شهرداری به آن بازگردانده شود.

وی تاکید کرد : در این دوره مدیریت شهری مسئولیت پذیری را پیشه کردیم و کار را به گردن دیگران نیانداختیم و با مشارکت توسط دولت و نهادهای انقلابی در مجلس و دستگاه قضایی و نخبگان جامه و توده های مردم این مسیر را برای ساختن دنبال کردیم.

۱۲ سیاست و راهبرد و ۹۰ کلان پروژه شهرداری تهران احصا شد
وی بیان داشت: بر این اساس، ۱۲ سیاست و راهبرد و ۹۰ کلان پروژه احصا شد تا در برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بتوان رفاه، آسایش و امنیت و رشد معنوی و مادی و پیشرفت را دید؛ چشم انداز را ۱۰ ساله انتخاب کردیم تا کلان شهری الگو را با کمک و محوریت مرم بسازیم. 

تهران با کمبود حدود یک میلیون واحد مسکن مواجه است
شهردار تهران گفت: یکی از بزرگترین مشکلات ما در تهران در حوزه مسکن است؛ جایی که ۵۱ درصد مردم مسکن استیجاری دارند؛ یک فرد حقوق بگیر ۶۵ درصد حقوق خود را برای اجاره یک خانه ۷۵ متری هزینه می کند و ۶۶ سال طول می کشد تا این فرد صاحب خانه شود؛ بنابراین وارد بررسی موضوع شدیم و قرارگاهی را تحت عنوان قرارگاه مسکن ایجاد کردیم؛ چرا که جمعیت ۱۰ میلیونی تهران ( جمعیت شب خواب) با احتساب بعد ۲.۹ نفری خانوار به حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن نیاز دارد و با در نظر گرفتن این نکته، تهران با کمبود حدود یک میلیون واحد مسکن مواجه است. 

رونمایی از ۳۹۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌های قابل سرمایه گذاری تهران در هفته پیش رو
زاکانی یادآور شد: در همه حوزه ها مسیر مشخصی را دنیال می کنیم و در این مسیر، نیم نگاهی نیز به آینده داریم، در هفته پیش رو ۳۹۰ هزار میلیارد تومان پروژه های قابل سرمایه گذاری را در معرض دید خواهیم گذاشت و همکاری سرمایه گذاران داخلی و خارجی و سایر بخش ها برای مشارکت در جهت ساخت تهران را طلب خواهیم کرد. 

تعیین یک تا دو طبقه تشویقی در بافت فرسوده
وی با اعلام این  خبر که از دولت برای برنامه های کوتاه مدت در بخش مسکن کمک گرفتیم و بحث مشوق ها آخر هفته ابلاغ شد  گفت: بر اساس آن در بافت فرسوده یک تا دو طبقه تشویقی داده می شود، در واقع با این کار، افقی را برای ایمنی و ساخت و ساز در کمیسون ماده پنج تصویب و ابلاغ کردیم.

کاهش زمان صدور پروانه ساختمان از ۳۷۰ روز به ۶۰ روز
وی افزود: همچنین در بحث کاهش زمان صدور پروانه ساختمان از ۳۷۰ روز به ۶۰ روز نیز توفیق داشتیم که این کار در چند منطقه انجام شود و موضوعات فضای سبز و کمیته نما گلوگاه هایی است که با حل آنها این وعده به صورت کامل انجام می‌شود. 

خانه‌های استیجاری‌ با مالکیت شهرداری در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد
زاکانی از کمک به ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در ۲۲ منطقه هدف گذاری شده خبر داد و گفت که امسال بخشی از آنها شروع شده و  بخش هایی نیز در حال قرار داد است، شهرداری به عنوان یک رکن اساسی باید در حوزه استیجاری به کمک مردم بیاید و خانه های استیجاری را با مالکیت شهرداری در اختیار شهروندان قرار دهد. 

شهردار تهران افزود: علاوه بر این نوسازی کل شهر بر مبنای توسعه ایستگاه ها و امکانات حمل ونقل عمومی از دیگر اهداف است تا شهر را بر یک مدار دیگر در آینده ۱۰ ساله بسازیم. 

وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل اساس کارمان را بر انسان محوری و توسعه پیاده راه ها و توسعه اتوبوسرانی و تاکسیرانی در کوتاه مدت قرار دادیم؛ گفت: امسال تلاش می کنیم ۲۲۵۰ اتوبوسی که در ابتدای این دوره تحویل گرفتیم را با اضافه کردن ۳۳۵۰ اتوبوس دیگر به افزایش ۱۵۰ درصدی از طریق نوسازی و بازسازی تا پایان امسال برسانیم.

تا پایان سال ۱۲ ایستگاه مترو راه اندازی خواهد شد
به گفته وی در حوزه مترو نیز تا پایان سال ۱۲ ایستگاه مترو راه اندازی خواهد شد و با پیگیری مشارکت سرمایه گذاران و استفاده از مجموعه امکانات شهر، راه ۲۰ ساله ای که در سند حمل و نقل تهران برای مترو دیده شده بود را در ۵ سال با تکمیل ۱۱ خط و ۳۲۵ ایستگاه به سرانجام برسانیم؛ اگر از هوای ناپاک و ترافیک گله می کنیم، راه حل این مشکل، سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل عمومی است. 

 ۱.۵ درصد بار ترافیکی تهران کاهش می یابد
زاکانی با اشاره به اینکه در حوزه زیرساختی امسال ساخت ۳ بزرگراه و یک مجموعه آزادراه شروع خواهد شد، ابراز داشت: مجموعه یادگار امام (ره) و بعد از آن، بروجردی تا جاده ساوه در غرب تهران؛ تونل شهید متوسلیان که هفته پیش مجوز آن برای شروع از شورای ترافیک تهران صادر شده، از انتهای شهید صیاد تا آزادگان و آزاد راه شهید شوشتری از ادامه رستگار تا یاسینی که پروژه شهید شوشتری، ۵.۵ درصد از بار ترافیکی شرق تهران و ۱.۵ درصد از بار ترافیکی کل تهران را کاهش می دهد.  

شهردار تهران یادآور شد: علاوه بر این، از اواخر سال گذشته، اصلاح هندسی ۹۸ تقاطع بزرگراهی را در دستور کار قرار دادیم که طی سه سال ۷۸۰ کیلومتر راه درون شهری را برای مردم نزدیک تر کنیم؛ سه تقاطع تاکنون افتتاح شده، امسال حدود ۲۰ تقاطع تکمیل و سال آینده ۴۵ تقاطع  و سال سوم همه این ۹۸ تقاطع‌ها در خدمت مردم خواهد بود تا مردم از آسایش و رفاه عمومی در همه نقاط تهران برخوردار باشند. 

 پارک های موضوعی و موضعی و کلان پارک ها را نیز توسعه می دهیم
وی با بیان اینکه سال گذشته ظرف سه ماه ۱۲۵۰ هکتار در ۱۰ نقطه پیرامون شهر فضای سبز را افزایش دادیم، گفت: امسال توسعه ۱۵۰۰ هکتار را در دستور کار قرار دادیم و علاوه بر آن پارک های موضوعی و موضعی و کلان پارک ها را نیز توسعه می دهیم. 

تهران هویت فناورانه پیدا می‌کند
زاکانی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های تهران، وجود عناصر دانشگاهی و حوزوی در آن است، ادامه داد: با استفاده از این ویژگی می توانیم با ایجاد یک هویت فناورانه برای تهران در خدمت مردم و جوانان و اندیشمندان باشیم، بر همین اساس پارک گفتگو از هفته آینده به نمایشگاه دائمی فناوری تبدیل خواهد شد و با لکه گذاری در بخش های مختلف شهر، پارک های علمی و فناوری را با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارتخانه های مختلف و حوزه علمیه خواهیم داشت. 

پرونده معتادان متجاهر در ۶ ماهه دوم سال بسته می شود
شهردار تهران با بیان اینکه در بخش های مختلف کارهای بزرگی شروع شده، اظهار کرد: در بحث مفاسد اجتماعی طرح ۶ ماهه جمع آوری معتادان متجاهر را با همکاری نهادهای مختلف شروع کردیم و در ۶ ماهه دوم پرونده این موضوع بسته می شود؛ بعد از آن به سراغ حل مشکل کودکان کار و متکدیان خواهیم رفت؛ همچنین در بخش‌هایی مانند پسماند و توسعه خدمات در میادین میوه و تره بار اقداماتی صورت گرفته است؛ تعداد میادین میوه و تره بار  در ابتدا ۲۶۰ میدان بود که سال گذشته به ۳۰۰ مورد رسیده و امسال به ۴۰۰ و سال آینده به ۵۰۰ میدان خواهیم رسید؛ علاوه بر این، توسعه فروشگاه‌های شهروند در محلات را نیز دنبال می کنیم؛ ضمن اینکه در کنار این خدمات، موضوع گردشگری و معیشت مردم نیز در دستور کار است.

وی اضافه کرد: برای تمام این موارد کار جدی و اساسی در حال انجام است که این هفته به صورت مفصل ابعاد آن را برای رسانه ها باز می کنیم؛ در واقع باید تاکید کنم که آینده مملو از امید است و دولت انقلابی در صحنه است و برای حل مشکلات دست به دست هم خواهیم داد؛ در این راه، آنان که چشمشان کور خواهد شد دشمنان و بدخواهان این مرز و بوم هستند.

برنامه ریزی برای ایجاد نشاط اجتماعی در تهران با  ۵۲ جشنواره سالانه 
زاکانی یادآور شد: حوزه سلامت از بخش هایی بود که در شهر مغفول مانده بود و بر همین اساس تعاملاتی با وزارت بهداشت و درمان داشتیم تا در این خصوص خدمات شایسته‌ای داشته باشیم؛ همچنین در بحث نشاط اجتماعی ۵۲ جشنواره سالانه را برنامه ریزی کردیم که بخش جشنواره فراغت و ورزش آن در همین هفته شروع شده و تا پایان سال ۶۰۰ هزار نفر در شهر تهران به رقابت می پردازند؛ امیدواریم خدا توفیق نوکری و خدمتگزاری شما را به ما بدهد، هر چند هرکاری کنیم شرمنده شهدا و رهبر و مردم هستیم.  
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمدایوب
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی بازماندگان اصلاح طلبان در شهرداری با کارشکنی به ابروی شما لطمه میزنند .
Norway
تا حالا کجا بودی؟!.
Iran, Islamic Republic of
خیلی ها آمدند و از قشنگ تر حرف زدند تو هم یکی مثل آنها!!!
Iran, Islamic Republic of
سلام یک سایت پویا برای شرایط بحران باید برنامه ریزی کند . دیشب بندر عباس زلزله اومده ساعت ۷.۳ صبحه هنوز یه خبر نرفتید .
Iran, Islamic Republic of
سخنرانی در نماز جمعه هم به عملکرد خود اضافه کنید...
Iran, Islamic Republic of
قبلا انجام و اجرای پروژه افتخار داشت الان احصاء پروژه!!!
United States
یک تهران زیبا و بی دردسر برایتان خواهد ساخت زاکانی مکتبی.....انشالله...
Iran, Islamic Republic of
.....