سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱
خطیب جمعه تهران:

کارنامه یکساله آقای اژه‌ای قابل دفاع است/ خاورمیانه از مدار اراده آمریکا خارج شده است

جمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب: 804762
حجّت‌الاسلام ابوترابی فرد، کارنامه یکساله قاضی‌القضات را قابل دفاع دانست و بر لزوم تحقق سند تحول قضایی تأکید کرد.
کارنامه یکساله آقای اژه‌ای قابل دفاع است/ خاورمیانه از مدار اراده آمریکا خارج شده است
به گزارش جهان نيوز، حجّت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران امروز جمعه ( 10 تیر) در خطبه های نماز جمعه، اظهار داشت: فرامین حکومتی امام علی علیه السلام به مالک اشتر یک سند کامل و جامع برای حکمرانی است و امیر المومنین تمام مبنای و سیاست های حکمرانی مبتنی بر وحی را در آن به درستی تبیین کرده اند.

وی با اشاره به تشکیل حکومت اسلامی در روش امام علی علیه السلام، گفت: قدرت سیاسی ابزاری است برای پاسخ به همه نیازهای معنوی و دنیوی انسان هاست و در گام دوم ساخت یک کشور مدرن با بهترین زیرساخت هاست.

امام جمعه موقت تهران گفت: آراستگی مدیران ارشد و میانی به ارزش ها و فضایل اخلاقی مهمترین و ارزشمند ترین معیارهای ساخت یک حکومت اسلامی است و مهمترین تقوا و عبودیت و حرکت به سمت رضای الهی است.

ابوترابی در ادامه گفت: اینکه بعضی ها به تشکیل ناتوی نظامی برای منطقه جنوب غرب آسیا اشاره می کنند، برای این است که شاهد قدرت روز افزون امت اسلام هستند.
وی افزود: منطقه خاورمیانه از مدار اراده آمریکا خارج شده است و در مدار اراده ملت های مسلمان و مقتدر و دلباخته به قرآن قرار گرفته است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: ناتوهای نظامی مزدوران آمریکا در برابر حرکت اقتدار آفرین ملت‌های منطقه، از کمترین اثر بی‌بهره است.

ابوترابی فرد با بیان اینکه در سال ۶۰ و ۶۱ سال های سختی برای مردم ایران در مواجهه با دشمنان داخلی و خارجی بود، تصریح کرد: در روز ۶ تیر رهبر انقلاب مورد سو قصد قرار گرفتند و همچنین در ۷ تیر ماه افرادی همچون مردی پارسا مدیر و مدبر و به بیان رهبری یکی از ارکان مهم ایران مورد آسیب قرار گرفتند و به لقاءالله پیوستند.

وی افزود: در دهه شصت نیز شاهد بمباران شیمیایی سردشت بودی که هزاران مردم مظلوم جان خود را از دست دادند همچنین ملت بزرگ ایران از این حوادث سخت به پیروزی های بزرگی دست یافتند و این حوادث نه تنها ملت ایران را ضعیف نکرد بلکه در خلق قدرت نقش بسزایی داشت.

خطیب نماز جمعه با اشاره به هفته قوه قضاییه، بیان داشت: بدون نظام سیاسی طراز، راهی برای تعالی بشر وجود ندارد و تمام پیامبران ابتدا در تهیه نظام سازی و حکمرانی است و نکته دوم ارکان نظام سیاسی انسان حق مدار است و احساسی ترین نظام الهی و کارآمد قرار گرفتن در رده های مدیریتی و رهبری است از این رو حضرت داوود علیه السلام در راس قرار گرفت یا بعد از پیامبر اسلام حضرت علی علیه السلام جای ایشان لایق حکمرانی بودند.

ابوترابی فرد ادامه داد: اگر حاکم عادل نباشد نمی تواند در جهت عدالت گام بردارد و نکته بعدی عدالت ورزی یک تکلیف قطعی الهی است اولا برای آراستگی خود برای عدالت گام برداری و دوما از ظرفیت ها در بسط عدالت در جامعه حرکت کنیم که اگر این موارد اتفاق بیفتد شاهد  یک تحول عظیم در جوامع اسلامی و کشورهای اسلامی خواهد شد.

وی تاکید کرد: در نظام الهی باید حق را شناخت زیرا انسان هایی می توانند در عدالت حرکت کنند که ابتدا حق را بشناسند. در نگاه اسلام برخلاف نظریه پردازان غربی عدالت حول قراردادهای اجتماعی تحلیل و طراحی نمی شود بلکه عدالت بر آمده از حق است.

امام جمعه موقت تهران گفت: یکی از راه های شناخت حق احترام به مردم است و متاسفانه احترامی که اکنون در جامعه برای مردم وجود دارد در حد نظام اسلامی نیست.

ابوترابی فرد با اشاره به اهمیت کارآمدی قوه قضاییه، تصریح کرد: بدون دانش، قانون و قانون مداری و اقتدار و بدون رضایت مندی مردم کارآمدی امکان پذیر نیست و به هر میزان سطح دانش قضایی ارتقاء پیدا کند کارآمدی این دستگاه افزایش پیدا می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان کارنامه یکساله آقای اژه ای قابل دفاع است، گفت: ثمره این حضور نگاه به تحول است. با اینکه قدم های اصولی برداشته شده است اما رهبر انقلاب مهمترین اقدام در قوه قضاییه اجرا شدن سند تحول قوه قضاییه است و رهبری تاکید کردند که یک کادر مقتدر و هوشمند در قوه قضاییه باید شکل گیرد و دومین مورد مبارزه با فساد چه در درون و چه در بیرون باید اتفاق بیفتد و همچنین باید ریشه فسادها باید خشک شود و باید این ریشه ها رصد شود.

ابوترابی فرد بیان داشت: تنقیح قوانین از مهمترین اقدامات برای اصلاح روند قضاوت و مدیریت در کشور است و موجب کارآمدتر شدن دستگاه ها میشود و متاسفانه بر قوانین کشور پیوسته اضافه می شود که این آفات مدیریت کشور است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: بودجه ریزی بر  مبنای عملکرد و کارایی باشد و دستگاه قضایی بودجه ریزی خود را بر اساس عملکرد و کارایی انجام دهد و همچنین اصلاح قوانین نقش بسیار مهم در کارآمدتر شدن دستگاه قضا خواهد شد اگر این موارد اتفاق بیفتد دستگاه قضا مقتدر تر و کار آمدن خواهد شد و امید در بین مردم افزایش پیدا خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Norway
....