کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیش‌ثبت‌نام اربعین در سامانه سماح آغاز شد

10 تير 1401 ساعت 12:03

پیش‌ثبت‌نام اربعین ۱۴۰۱ آغاز شد و متقاضیان تشرف به زیارت اربعین می‌توانند از امروز تا پایان تیرماه در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، سامانه سماح برای پیش‌ثبت‌نام اربعین ۱۴۰۱ باز شد و به این ترتیب متقاضیان زیارت اربعین در سال جاری می‌توانند با مراجعه به این سامانه برای حضور در جمع عاشقان حسینی هم‌زمان با پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کنند.
 


زمان پیش‌ثبت‌نام اربعین از امروز ۱۰ تیرماه آغاز شده است و تا ۳۱ تیرماه ادامه دارد. البته پیش ثبت‌نام اربعین در سامانه سماح به معنای اعزام قطعی متقاضیان نیست. همچنین همه زائران باید حداقل ۲ دُز واکسن کرونا تزریق کرده باشند تا امکان ثبت‌نام و اعزام به عراق در ایام اربعین را داشته باشند.

بر اساس برنامه‌ریزی ستاد مرکزی اربعین، امسال زائران ایرانی می‌توانند بدون محدودیت در تعداد، در حماسه اربعین شرکت کنند. البته به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، برخی از افراد امکان تشرف به عراق در ایام اربعین را ندارند؛ به طوری که سازمان حج و زیارت به عنوان متولی ثبت‌نام و اعزام زائران اربعین حسینی، اعلام کرده که افرادی که بیماری‌های خاص از جمله سرطان در حال درمان یا دیابت دارند، امسال نمی‌توانند ثبت‌نام کرده و به زیارت اربعین مشرف شوند.
 
محدودیت‌هایی که برای ثبت‌نام اربعین اعلام شده است

علاقه‌مندان به زیارت اربعین می‌توانند برای ‌‌‌پیش‌ثبت‌نام اربعین سال جاری به اینجا مراجعه کنند.

امسال ۲۶ شهریورماه، اربعین حسینی است که موکب‌های اربعینی کشورمان از ۱۰ تا ۲۳ ماه صفر راه‌اندازی شده ‌و به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.


کد مطلب: 804754

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/804754/پیش-ثبت-نام-اربعین-سامانه-سماح-آغاز

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com