پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
آیین آغاز بکار عملیات اجرایی ساخت ۴ هزار واحد مسکونی در شهر جدید صدرا شیراز

همکاری شرکت «رسا» با دولت در ساخت ۸۷ هزار واحد مسکن ملی

چهارشنبه ۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۳
کد مطلب: 804642
با حضور حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، مدیرعامل ، رئیس، نایب رئیس و اعضای هیات مدیره شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان و جمعی از مدیران عامل شرکت های گروه صنعتی مینو در شیراز برگزار شد.
همکاری شرکت «رسا» با دولت در ساخت ۸۷ هزار واحد مسکن ملی
در این مراسم که در قالب ساخت ۸۷ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن توسط هلدینگ ره آورد سازندگی آزادگان برگزار شد از پروژه های در دست ساخت این شرکت در شیراز بازدید به عمل آمد و همزمان با امضاء قرارداد نهایی ساخت ۴ هزار واحد جدید، عملیات اجرایی ساخت این پروژه ها با دستور حضرت حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد صادر شد.

در این مراسم، امام جمعه موقت تهران با اشاره به سابقه ی فعالیت های شرکت رسا در گذشته، اقدامات صورت گرفته فعلی را برگ زرینی در کارنامه ی کاری آزادگان سرافراز و هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان ارزیابی کرد و گفت: اقدامات صورت گرفته و برنامه ریزی های اعمال شده توسط این شرکت، نشان از نگاه بلند مدیریتی مبتنی بر اندیشه جهادی و بهره مندی از مدیریت دانش بنیان است.

حضرت حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد در تبیین برنامه ریزی های صورت گرفته توسط این شرکت برای قرار گرفتن در بین ۱۰۰ غول بزرگ تولید مسکن جهان گفت: شاید در نگاه اول این حرف اغراق آمیز باشد؛ اما همگان این را باید خوب به یاد داشته باشند که اول انقلاب وقتی که ما توان تولید فشنگ را هم به سختی داشتیم، در برنامه ریزی های خودمان قرار گرفتن در بین ابرقدرت های نظامی جهان با تکیه بر دانش بومی را تعریف کرده بودیم و امروز همگان شاهد هستند که این خواسته تحقق پیدا کرده است و ایران جزء قدرت های بزرگ تولید کننده تسلیحات نظامی جهان است.
 

 
امام جمعه موقت تهران در ادامه بر اهمیت برنامه ریزی هوشمندانه در جهت خدمت هر چه بهتر به جامعه اشاره کرد و گفت: در کنار ساخت مسکن که یک ضرورت انکار ناپذیر برای کشور است؛ مسأله ی استحکام سازی بناهای فرسوده نیز مسأله ای جدی است و امیدوارم این شرکت بتواند با برنامه ریزی هوشمندانه در این زمینه نیز یار و یاور کشور باشد.
 

شرکت رسا در مسیر برنامه ریزی
در این مراسم دکتر حمید رضایی رئیس هیات مدیره شرکت ره آورد سازندگی آزادگان نیز ضمن اشاره به اقدامات ارزشمند صورت گرفته در این شرکت گفت: روزی که بودجه پنج ساله شرکت را در سال ۹۷ تنظیم می کردیم هیچکس باور نمی کرد که این بودجه ریزی با موفقیت عملیاتی شود.

دکتر حمید رضایی ادامه داد: آنچه که اتفاق افتاد یک استراتژی و تدبیر بسیار عالی بود؛ این شجاعت لازمه ی کارهای بزرگ است و نتایج بدست آمده از کارهای صورت گرفته گویای این است که شرکت در مسیر برنامه ریزی به خوبی پیش رفته است.
 

رشد متوازن همراه با راندمان خوب
رئیس هیات مدیره شرکت ره آورد سازندگی آزادگان با بیان این مطلب که، اینکه همیشه ما منتظر باشیم همه چیز صددرصد آماده باشد انتظار نادرستی است گفت: واقعاً بدون تعارف باید گفت آنچه که در رسا باعث تغییر شد مدیریت بوده است و کار سخت نتیجه تلاش زیاد و تدبیر زیاد است. آنچه که امروز در رسا به عنوان ماشین آلات از آن یاد شد، بیش از ۱۰۰ میلیارد رقم اسمی آن است در حالی که رسا در گذشته بودجه منفی داشت.

رضایی افزود: آن مدیریت انقلابی که مقام عظمای ولایت فرمودند همین است؛ یعنی که ما کار را جا بیاندازیم و با صداقت و با تدبیر حرکت کنیم، نکته قابل توجه این است که شرکت رسا به تنهایی به این توفیق دست نیافت و با برند مینو و با پشتوانه آزادگان این اتفاقات خوب به سرانجام رسید.

وی به پرتلاش، پرتحرک، دلسوز و خوش‌فکر بودن دکتر گلابکش به عنوان مدیرعامل رسا اشاره کرد و گفت: دکتر گلابکش بدون هیچ نگرانی، اشخاص بزرگ و انسان های توانمندی را در مجموعه رسا دور هم جمع کرده است؛ دوستانی که اینجا حضور دارند هر کدام در حوزه تخصصی خود جایگاه بنام و رفیعی در کشور دارند. گردآوری این افراد نشان از توانمندی یک مدیر شایسته است و این کار باعث شده است که یک هم افزایی خوبی ایجاد شود.

رئیس هیات مدیره شرکت ره آوردسازندگی آزادگان ادامه داد: ما همیشه از ایشان به عنوان یک مدیر توانمند حمایت کرده ایم و حتی در بعضی موارد ریسک را فراتر از مدیر عامل پذیرفته ایم و این نشان از اعتماد بسیار زیاد ما به ایشان است.

در ادامه این مراسم، دکتر گلابکش مدیرعامل شرکت ره آوردسازندگی آزادگان(رسا) با اشاره به سیر حرکتی این شرکت در سه سال گذشته گفت: زمانی که رسا تحویل گرفته شد حدود پنج میلیارد تومان بودجه داشت و حدود ۱۵ نفر نیروی کاری که یک ساختمان پانزده واحده با پیشرفتی حدود ۶۰ درصد را در دستور ساخت داشت و هم اینک پس از سه سال بیش از ۸۵ هزار واحد ساختمانی را در دستور ساخت دارد.

وی با اشاره به سیاست های ابلاغی مدیرعامل هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان به این شرکت اشاره کرد و گفت: قطعاً اگر مدیریت و تدبیر جناب آقای دکتر عباسیانفر نبود، شرکت ره آوردسازندگی آزادگان امروز به این جایگاه و اعتبار نمی رسید. وی ادامه داد: همچنین جا دارد از زحمات و همدلی ها و حمایت ریاست محترم هیات مدیره شرکت جناب آقای دکتر رضایی و دیگر اعضای محترم هیات مدیره که در لحظات حساس و خاص باعث اتخاذ تصمیمات خوب و قاطع شدند تشکر کنم.

مدیرعامل شرکت ره آوردسازندگی آزادگان(رسا) با بیان این مطلب که در ارایه و تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و تدوین ساختار سازمانی، کارهای بسیار دقیقی در این شرکت انجام شده است، گفت: مجموعه فعالیت های شرکت رسا در کنار رشد متوازن در تمام حوزه ها به همراه بررسی راندمان در بخش های مختلف باعث ایجاد اعتماد شده است که این مسائل باعث انعقاد قرارداد احداث ۸۷ هزار واحد مسکونی شده است. وی ادامه داد: این میزان واحد مسکونی در قالب احداث ۵۰ هزار واحد با قرارگاه امام حسن (ع)، ۲۵ هزار واحد با اداره کل راه و شهرسازی فارس و ۱۰ هزار واحد در شهرهای جدید، هزار و ۲۶۵ واحد با شهر جدید صدرا و ۸۰۰ واحد با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) دردستور احداث قرار دارند.

دکتر گلابکش در ادامه به اهمیت تکمیل زنجیره ی تأمین مصالح و تجهیزات ساختمانی برای اجرای این میزان تعهد اشاره کرد و گفت: در کنار خریداری تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز برای تجهیز کارگاه، ما کارخانه تولید اقلام مصرفی را در شرکت راه اندازی کردیم و هم اینک اقلام قابل توجهی از مصارف ساختمانی را تا درب واحدهای ساختمانی و حتی مغزی قفل را نیز در شرکت تولید می کنیم و این کار باعث می شود که قیمت تمام شده ی هر متر مربع ساخت، کاملاً به صرفه و رقابتی باشد.

 










نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *