سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

قیمت مسکن به متری ۴۰ میلیون تومان رسید

چهارشنبه ۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب: 804628
بانک مرکزی از افزایش ۸ درصدی قیمت مسکن در تهران و رسیدن به متوسط ۳۹.۴ میلیون تومان در هر متر مربع طی خرداد امسال خبر داد.
قیمت مسکن به متری ۴۰ میلیون تومان رسید
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، بانک مرکزی گزارش بازار مسکن شهر تهران در خرداد امسال را اعلام کرد که براساس آن ۱۳ هزار و ۸۷۴ فقره معامله مسکن انجام شد که نسبت به ماه قبل از آن (اردیبهشت ۱۴۰۱) که تعداد معاملات ۱۰ هزار و ۴۹۰ فقره بود، رشد ۳۲.۳ درصدی داشته و نسبت به ماه مشابه سال قبل از آن (خرداد ۱۴۰۰) که ۵ هزار و ۱۰۲ فقره معامله ثبت شده بود، رشد ۱۷۱.۹ درصدی داشته است.

متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در خرداد امسال ۳۹ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان بود. این در حالی بود که در اردیبهشت امسال این شاخص متری ۳۶ میلیون و ۳۵۱ هزار تومان برآورد شده بود که در خرداد امسال رشد ماهانه ۸.۴ درصدی شاهد بودیم.

متوسط قیمت مسکن در ماه گذشته (خرداد ۱۴۰۱) نسبت به خرداد سال قبل که هر مترمربع ۲۹ میلیون و ۶۷۳ هزار تومان بود، افزایش ۳۲.۸ درصدی داشته است.

اجاره بهای مسکن در خرداد ۱۴۰۱
رشد اجاره بهای مسکن در تهران در خرداد ماه امسال نسبت به خرداد ماه سال گذشته افزایش ۴۶.۵ درصدی داشت همچنین اجاره بها در کل مناطق شهری در خرداد امسال نسبت به خرداد سال قبل ۵۱.۲ افزایش داشته است.

بانک مرکزی رشد ماهانه اجاره بها در تهران در خرداد امسال نسبت به اردیبهشت سال جاری را ۲.۷ درصد و در کل مناطق شهری ۳ درصد اعلام کرده است.

گران‌ترین و ارزان‌ترین مناطق تهران
بیشترین متوسط قیمت مسکن در خرداد امسال به منطقه یک با متوسط ۸۱ میلیون و ۹۸ هزار تومان در هر متر و پس از آن منطقه ۳ با ۷۰ میلیون و ۴۷ هزار تومان اختصاص داشت.

ارزان‌ترین مناطق تهران نیز منطقه ۱۸ با متوسط قیمت متری ۱۹ میلیون و ۵۸۸ هزار تومان بود و پس از آن منطقه ۲۰ با متوسط متری ۲۰ میلیون و ۹۹۷ هزار تومان قرار دارد.

پرمعامله ترین منطقه تهران در خرداد ماه امسال منطقه ۵ با هزار و ۹۹۶ فقره معامله واحد مسکونی بود و کم معامله ترین منطقه نیز منطقه ۱۹ با ۶۴ فقره معامله مسکن برآورد می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *