سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

وزیر بهداشت: کرونا از بین نخواهد رفت

چهارشنبه ۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب: 804623
بهرام عین اللهی عین اللهی با بیان اینکه بیماری کرونا از بین نخواهد رفت و مثل آنفلوانزا خواهد شد، گفت: بنا بر این باید سالی یک بار واکیسیناسیون کرونا انجام شود.
وزیر بهداشت: کرونا از بین نخواهد رفت
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه ۸ تیر هیات دولت اظهار داشت: حجم بالای واکسیناسیون در کشور باعث شد ایمنی بدن مردم افزایش پیدا کند.

وی افزود: امروز در سازمان جهانی بهداشت ایران جز چند کشور برتر در مقابله و مدیریت کرونا است و در خردادماه هم مرگ و میر ناشی از تلفات کرونا تک رقمی بود.

وزیر بهداشت عنوان کرد: شنبه در ستاد کرونا به این جمع بندی رسیدیم که در فضاهای باز استفاده از ماسک الزامی نیست و عمدتاً در فضاهای بسته و به ویژه در وسایط نقلیه عمومی حتما لازم است که از ماسک استفاده شود.

عین اللهی با بیان اینکه بیماری کرونا از بین نخواهد رفت و مثل آنفلوانزا خواهد شد، گفت: بیماری ها یک مرحله همه گیری(پاندمی) دارند و بعد به تک گیری(آندمی) بر می گردند؛ کرونا وجود خواهد داشت بنا بر این باید سالی یک بار واکیسیناسیون کرونا انجام شود.

وی تصریح کرد: خطر کرونا در دنیا از بین نرفته و در برخی کشورها آمار قابل توجهی وجود دارد و با توجه به اینکه مسافرت هایی که به داخل کشور انجام می شود افرادی که 6 ماه از تزریق آخرشان گذشته امسال یک نوبت تزریق واکسن داشته باشند.

وزیر بهداشت ادامه داد: امسال دولت به طور رایگان واکسیناسیون را انجام خواهد داد و در سال های بعد با توجه به وضعیتی که در دنیا وجود دارد توصیه می شود واکسن در اختیار داروخانه ها قرار بگیرد تا مردمی که مایل هستند و بیماری های زمینه ای دارند، این واکسیناسیون را انجام دهند.

عین اللهی در باره شیوع وبا در کشور گفت: هنوز آمار قابل توجهی از ابتلا به وبا وجود ندارد، چیزی حدود 40 مورد در کشور گزارش شده است؛ در مناطق مرزی به خصوص کشورهای همجوار این خطر وجود دارد و ما در حال کنترل این موضوع هستیم.

وی ادامه داد: چیزی که در مورد وبا مهم است، شست و شوی سبزیجات هست که راه انتقال آن از طریق سبزیجات است.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: ما در جوانی جمعیت جزو وزارتخانه های پیشرو هستیم، سه چهار ماه پیش قرارگاه جوانی جمعیت را در وزارت بهداشت با مسئولیت بنده ایجاد کردیم؛ تمامی معاونت ها موظف هستند گزارش خود را ارائه کنند و به نظرم از قانون هم جلو تر هستیم.

عین اللهی در پاسخ به این سوال که برنامه وزارت بهداشت برای مقابله با حفره های قاچاق دارو و فعالیت مافیا در این حوزه چیست، گفت:  یکی از اولویت های وزارت بهداشت تامین دارو است؛ در سازمان غذا و دارو تغییرات وسیعی انجام گرفته و کنترل خوبی در این رابطه وجود دارد.

وی ادامه داد: دولت یکی از مسائلی که دنبال می کند این است که بیمه ها قوی شوند، برای اولین بار دولت تمام مردم را بیمه کرد و در این رابطه 5 میلیون 600 هزار نفر بیمه شدند و حدود 600 هزار نفر هم قبل از عید بیمه شدند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: تعداد ناچیزی هستند که بیمه ندارند، دهکی که وضع مالی شان خوب است را نمی توانیم به طور رایگان بیمه کنیم؛ اما کسانی که جز 3 دهک پایین هستند می توانند با ارائه کد ملی از خدمات بیمه استفاده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *