جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آیا مجموعه من نیاز به پشتیانی شبکه دارد؟

چهارشنبه ۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب: 804559
آیا مجموعه من نیاز به پشتیانی شبکه دارد؟
پشتیبانی شبکه یا پشتیبان آی تی خدماتی است که اکثر مجموعه ها از آن استفاده می کنند و دلیل استفاده از این خدمات رفع مشکلات و نگهداری از کامپیوتر ها و تجهیزات مرتبط با آن ها است اما شاید با خود بگویید که خودتان هم می توانید این کار را انجام دهید و مشکلات آن ها را رفع کنید پس چه دلیلی دارد که از یک شخص یا شرکت بخواهید چنین خدمات به شما بدهد و شما هم در قبال آن هزینه پرداخت کنید؟

وقت شما برای انجام همه ی کارها چقدر است؟

بیایید یک مجموعه کوچک را تصور کنید که 5 تا 10 تا سیستم دارد و هر فرد کار مربوط به خود را انجام می دهد. یک حسابدار دارید ولی خوددتان هم می توانید کارهای حسابداری را انجام دهید. یک منشی دارید اما خودتان می توانید کارهای منشی را انجام دهید، یک عکاس دارید اما خودتان هم می توانید با موبایلتان یا حتی دوربینتان عکاسی کنید، یک نیروی خدماتی دارید اما خودتان هم می توانید کارهای تمیز کاری و چایی ریختن را انجام دهید، یک شرکت دورکار آی تی دارید اما خودتان هم می توانید برخی از نیاز های ضروری سیستم ها را با راه کار دیگر انجام دهید. یک پیک موتوری دارید که در روز یکی دو تا سفارش تحویل می دهد اما خودتان هم می توانید سفارش ها را ببرید به مقصد و نیرو های دیگری دارید که خودتان می توانید بخشی از کارهای آنان را انجام دهید. پس خودتان همه این کار ها را انجام دهید!

ولی به احتمال زیاد شما زمان کافی برای انجام تمام این کارها را ندارید و وقتی که یک کسب و کار دارید نمی توانید تمامی این کار ها را خودتان انجام دهید و حتی در صورت انجام دادن تمرکز لازم را برای انجام کارهای اصلی تر ندارید، در نتیجه دلیل اولی که شما تصمیم می گیرید که چنین کارهایی را خودتان انجام ندهید کمبود زمان است

تجربه شما نسبت به متخصص

از بخش زمان که بگذریم به بخش مهم تر تخصص میرسیم، شما چقدر قدرت بدنی لازم برای تمیز کردن روزانه دفتر را دارید و چه انرژی از شما می گیرد، شما چقدر انرژی و تجربه برای انجام کار های مالی در کوتاه مدت دارید؟ شما چقدر درباره کامیپوتر ها، سرور ها، پرینتر ها و تجهیزات مرتبط به شبکه که هر کدام پیچیدگی خاص خود را دارند تخصص دارید؟ شما چقدر تحمل اشتباه کردن و انرژی لازم برای جبران اشتباهات را دارید؟

انرژی لازم برای انجام هر کار

انجام هر کاری نیاز به صرف انرژی دارد و هر چقدر کاری که انجام می دهید سخت تر باشد انرژی بیشتری را باید برای آن صرف کنید. به عنوان نمونه شما زمانی که بخواهید کارهای یک نیروی خدماتی را انجام دهید باید تحمل خستگی بدنی بعد از انجام این کار را نیز داشته باشید و زمانی که از انجام چنین کارهایی خسته می شوید شاید نتوانید دیگر کار های دیگری را انجام دهید و نیاز به استراحت دارید.

تجربه کردن، اشتباه کردن و جبران اشتباهات


وقتی که درباره یک کار تخصص نداشته باشید قطعا اشتباه هات زیادی می کنید! برای جبران اشتباهات باید هزینه پرداخت کنید، برای جبران برخی از این اشتباهات باید هزینه های مالی بکنید، برای برخی دیگر هزینه های غیر مالی و اشتباهات خاص تر قابل جبران نیستند!

سرعت انجام کارها توسط افراد متخصص

سرعت انجام کارهای مختلف توسط افراد مختلف متفاوت است، کسی که در یک زمینه تخصص دارد کارها را با زمان بسیار بالاتری انجام می دهد و در زمان صرفه جویی می کند. حال کسی که بخواهد کار های افراد دیگر را نیز انجام دهد چند برابر هر نفر باید برای انجام هر کار زمان صرف کند.

اهمیت پشتیبانی شبکه

از آنجایی که امروزه بسیاری از کارها توسط پشتیبانی شبکه انجام می شود و اگر کامپیوتر ها از کار بیفتند و یا دچار مشکل شوند کار تمام بخش های سازمان دچار ایراد می شود باید همیشه سعی شود تا در حفظ و نگهداری کامپیوتر ها و تجهیزات مرتبط با آن ها کوشا بود و در صورت به وجود آمدن مشکل در سریع ترین زمان ممکن نسبت به رفع آن اقدام شود. در نهایت برای اینکه این موضوع به درستی انجام شود و فعالیت بخش های مختلف به واسطه ایرادات کامپیوتر و شبکه دچار خلل نشود، لازم است تا از یک شرکت پشتیبانی شبکه برای رفع ایرادات و همچنین نگهداری از سیستم ها و تجهیزات شبکه بخواهید این کار را انجام دهد.

یک شرکت پشتیبانی شبکه ایده آل باید همیشه در دسترس باشد تا اگر با ایرادی برخورد کردی سریعا پاسخ گو باشند و بتواند مشکل شما را به سرعت برطرف کنند.

اگر در شروع همکاری با یک شرکت پشتیبانی شبکه هستید حتما این موضوع را در قرارداد پشتیبانی شبکه ذکر کنید تا خیالتان از بایت رفع مشکلات شبکه در کوتاه ترین زمان ممکن راحت شود. شما می توانید در قرارداد پشتیبانی شبکه عنوان کنید که حداکثر زمان رفع مشکلات شبکه توسط شرکت پشتیبانی شبکه می تواند چقدر باشد
لازم به ذکر است اگر شرکت پشتیبانی شبکه زیر ساخت استانداری را برای شبکه در نظر بگیرد، ار وقوع بسیاری از مشکلات کامپیوتری و شبکه جلوگیری می شود و مواردی که برای کارکنان ایجاد می شود نیز با در نظر گرفتن ساختار استاندارد در مدت زمان بسیار کوتاه و بین 5 تا 15 دقیقه برطرف می شود.

وظیفه ی اصلی پشتیبانی شبکه

مهم ترین وظیفه پشتیبانی شبکه جلوگیری از وقوع اتفاقات مختلف در شبکه است، به این صورت که در ابتدای شروع همکاری و ماقبل عقد قرارداد پشتیبانی شبکه کارشناس پشتیبانی شبکه وظیفه دارد شبکه مجموعه مورد نظر را به دقت و با صرف زمان حداقل 2 ساعته به طور کامل و دقیق بررسی کند و اگر نیاز به اصلاح زیر ساخت وجود داشت، آن را در ابتدا با مدیریت مجموعه در میان گذاشته و مزایای آن را به طور شفاف و ساده برای ایشان توضیح دهند.

به عنوان مثال طبق تجربه ای که آی تی پشتیبان در شروع همکاری و بررسی شبکه کامپیوتری مجموعه های مختلف به دست آورده است، بسیاری از مجموعه ها بر روی کامپیوتر های خود از ضد بد افزار یا همان آنتی ویروس استفاده نمی کنند، در نتیجه اگر آی تی پشتیبان بخواهد قرارداد پشتیبانی شبکه عقد کند و نسبت به نگهداری آن اقدام کند احتمال اینکه با مشکل ویروسی شدن سیستم ها و از بین رفتن اطلاعات به واسطه آن ها دچار شود وجود دارد و در صورت اتفاق افتادن این موضوع باید زمان نسبتا زیادی را برای رفع این موضوع صرف کند که در برخی موارد طالاعات حذف شده و در صورت نداشتن پشتیبان قابل بازیایی نیستند.
 

حفظ امنیت اطلاعات

پشتیبانی شبکه یک مجموعه وظیفه دارد در ابتدای شروع همکاری وضعیت شبکه را از لحاظ امنیتی به طور کامل بررسی کند و اگر مشکلی از بابت وجود بد افزار در شبکه وجود داشت آن به کارفرما اطلاع داده و در اسرع وقت نسبت به برطرف سازی آن اقدام کند، همان گونه که میدانید امروزه تعداد باج افزار ها و گونه های رایجی از بد افزار ها هستند به شدت شیوع پیدا کرده اند و پس از آلوده کردن سیستم مورد نظر نسبت به کد گذاری اطلاعات به گونه ای که دیگر برای کاربر استفاده کننده قابل دسترسی نباشند اقدام می کنند که در قبال رفع آن درخواست مبلغ بسیار زیادی ارزش دیجیتال را دارند.

در صورت پرداخت ارز دیجیتال به بد افزار های باج گیرنده امکان اینکه اطلاعات پس از پرداخت قابل بازیابی نباشند وجود دارد و شما در این شرایط در صورت داشتن مبلغ مورد نظر مجبور به ریسک کردن می شوید. تمام این مشکلات به دلیل عدم جلوگیری از ورود بدافزار ها به شبکه و برقراری امنیت در شبکه نشات می گیرد که با هزینه بسیار کمتر قبل از آلودگی شبکه قابل انجام بود.

لزوم استفاده از سرویس آی تی پشتیان

حتما با خواندن مقاله بالا تا الان متوجه اهمیت سرویس و خدمات شبکه را متوجه شده اید، یک مجموعه برای اینکه بتواند بر روی فعالیت اصلی خود متمرکز شود باید هر کار را در داخل مجموعه  به متخصص خودش واگذار کند و مدیریت بر روی کار های مهم تر که کسی دیگر نمی تواند آن ها را انجام دهد تمرکز کند.

اگر مدیریت یک مجموعه بخواهد تنها خودش تمامی کارهای مربوط به سازمان را انجام دهند نمی تواند به همگی آن ها رسیدگی کند و از طرفی تخصص لازم برای انجام تمامی کار ها را ندارد.

به عنوان نمونه می تواند یک شبکه کامپیوتری را در نظر بگیرید که از تعداد زیادی تجهیزات شبکه تشکیل شده است، بخش مهم یک شبکه کامپیوتری از تعدادی سرور تشکیل شده و خود از سرور برای اینکه بتواند کار کند و قطعات کوچک تری همانند پردازنده، رم ، مادربورد و حافظه ی ذخیره سازی تشکیل شده، عدم وحود هر یک از این تجهیزات در داخل سرور باعث متوقف شدن فعالیت سرور شده و کار تمامی کامپیوتر ها را مختلف می کند.

در یک مجموعه هم روال کار ها به همین شکل است و کار ها بین افراد مختلف تقسیم می شود، به عنوان نمونه اگر یک مجموعه حسابدار نداشته باشد، امکان محاسبه و پرداخت درست حقوق کارکنان وجود ندارد و نتیجه کارکنان مجموعه پس از مدتی استعفا داده و به عنوان نیروی کار به مجموعه ی دیگر رفته و شروع به فعالیت در انجام می کنند.

پشتیبانی شبکه هم یکی از بخش های مهم هر مجموعه به شمار می روند و فرآیند بسیار تخصصی را انجام می دهد که هر کسی نمی تواند آن را به درستی انجام دهد چرا که هر یک شخص و یا شرکت پشتیبانی شبکه علم و تجربه بالایی که در طول سالیان زیادی به دست آورده است را برای پیشبرد اهداف یک سازمان به کار می گیرد و باعث می شود کارها با سرعت و دقت بالا پیش روند، اگر هر مشکلی برای هر یک از اجرای سیستم ها و سرور ها ایجاد شود، کارشناس پشتیبانی شبکه وظیفه دارد سریعا نسبت به رفع این مشکلات اقدام کند و در کوتاه ترین زمان ممکن باید این اتفاق بیفتد.

آی تی پشتیبان به عنوان یک شرکت با سابقه بسیار طولانی و تجربه بیش از 10 ساله ی خود این موضوع را به خوبی درک کرده است و آماده ارائه سرویس راه اندازی و پشتیبانی شبکه برای مجموعه هایی است که بستر شبکه آن ها برایشان اهمیت دارد و میخواهند کار های خود را بدون نقص و با سرعت بسیار بالا جلو ببرند.

آی تی پشتیبان از متخصصین بسیار با تجربه تشکیل شده است و می تواند برای هر بخش تخصصی از شبکه کارشناس شاخص خود به مجموعه مورد نیاز ارسال کند تا مشکلات به وجود آمده را بر طرف سازد. از طرفی تیم آی تی پشتیبان با همکاری یکدیگر می توانند در جهت رفع مشکلات مختلف شبکه اقدام کنند، این شرکت پشتیبانی شبکه ظرفیت بالایی برای پشتیبانی شرکت ابعاد کوچک تا بزرگ دارد و آماده ارائه سرویس پشتیبانی شبکه به همه سازمان های دولتی و خصوصی است.

ما در آی تی پشتیبان وظایف خود را به خوبی میشناسیم و تمام تلاش خود را می کنیم که بتوانید بهترین سرویس پشتیبانی شبکه در ایران را به شما ارائه دهیم و خیال شما را از بابت مشکلات کامپیوتری و شبکه ای راحت کنیم.

آی تی پشتیبان چقدر قابل اعتماد است؟

شرکت هایی که قصد برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه را دارند در ابتدای کار به سختی می توانند  به شرکت های ثالث اعتماد کنند و شبکه ی کامپیوتری خود را به طور کامل در اختیار آنان قرار دهند، این موضوع کاملا طبیعی است چرا که شرکت های پشتیبانی شبکه به تمامی اطلاعات کارکنان و حتی خصوصی ترین اطلاعات مدیران دسترسی کامل دارند و می تواند با دخالت در آن ها باعث ایجاد مشکلاتی شوند
برای اینکه بتوانید به یک شرکت پشتیبانی شبکه اطمینان کنید باید در درجه ی اول رزومه کاری آن شرکت پشتیبانی شبکه رو به طور دقیق مورد مطالعه قرار دهید و به تمام مجموعه هایی که در حال حاظر با آن ها در حال فعالیت هستند و یا در گذاشته با آن ها فعالیت می کردند را بررسی کنید و با آن ها تماس گرفته و درباره کیفیت کار شرکت پشتیبانی شبکه مورد نظر سوال بپرسید.

شما باید نظرات تمامی شرکت هایی که با آن ها تماس گرفته اید را بررسی کنید و اگر از خدمات شرکت پشتیبانی شبکه ناراضی بودند دلیل نارضایی را پرس و جو کنید.
همچنین دلایل نارضایتی شرکت های خدمات گیرنده را از شرکت خدمات دهنده شبکه بپرسید که حرف دو طرف را شنیده باشید و با دید درست بتوانید تصمیم گیری کنید

آیا من نمیتوانم به تنهایی پشتیبانی شبکه انجام دهم؟

طبق مواردی که در بالا گفته شد هر کسی نمی تواند پشتیبانی شبکه را به تنهایی انجام دهد و این موضوع کار کاملا تخصصی است و نیاز به علم و تجربه چندین ساله دارد. بهترین کار برای شرکت هایی که نیاز به خدمات شبکه و پشتیبانی و نگهداری دارند این است که از یک شرکت قابل اطمینان سرویس دریافت کنند و که می توانیم پشتیبانی شبکه آی تی پشتیبان به آدرس https://itposhtiban.com برای پشتیبانی شبکه قابل اطمینان معرفی کنیم که مهم ترین مشخصه آن ارائه خدمات پشتیبانی شبکه در کوتاه ترین زمان ممکن است و همچنین دسترسی همیشگی به کارشناس شبکه که خیال شما را بابت رفع مشکلات شبکه و حتی جلوگیری از اتفاقات مختلف در شبکه راحت می کند

درباره قرارداد پشتیبانی شبکه آی تی پشتیبان

ارائه یک قرارداد برای ارائه هر سرویسی در یک مجموعه به صورت طولانی مدت از مهم ترین مواردی است که می توانید با استناد به آن نسبت یک شرکت مورد نظر اعتماد اطمینان پیدا کنید، البته که این موضوع به طور کامل دلیلی بر اعتماد کامل نیست ولی یکی از چندین مواردی است که باعث می شود شما بتوانید تا حدی به شرکت مورد نظر اعتماد کنید.

زمانی که شما قراردادی را با مجموعه مورد نظر خود امضا می کنید یعنی نسبت به یکدیگر تعهدات هایی دارید که باید به آن ها عمل کنید، این وظایف به صورت دو طرف می باشد و عمل نکردن هر یک از طرفین به مفاد قرار می تواند متناسب با بند های آن مورد پیگیری قرار بگیرد.

این پیگیری می تواند از یک فرد بی طرف باشد و یا از مراجعه به مراجع قضایی باشد.
به طور خلاصه امضا کردن یک قرارداد کاری جدی بودن کار را به طرفین می رساند تا به تعهدات یکدیگر عمل کنند.

چه مواردی در قرارداد پشتیبانی شبکه باید رعایت شود؟

در قرارداد پشتیبانی شبکه باید تمامی مواردی که برای طرفین اهمیت دارد و باید اجرا شود ذکر شود. به عنوان مثال درباره نوع سرویس دهی خدمات پشتیبانی شبکه باید نوشته شود که به چه صورت، در چه بستری، در چه شرایطی و در چه ساعت هایی سرویس پشتیبانی شبکه باید ارائه شود.

همین طور زمان رفع مشکلات شبکه از مهم ترین مواردی است که باید در قرارداد پشتیبانی شبکه ذکر شود تا مجموعه بداند نهایت زمانی که باید صبر کند تا مشکل به وجود آمده برطرف شود چقدر است.

حتما برای شما پیش آمده است که اینترنت شما برای ساعت هایی قطع می شود اما بعد از تماس با پشتیبانی فنی به شما زمانی که باید صبر کنید تا مشکل برطرف شود را نمی گویند و می گویند که مشخص نیست چقدر باید صبر کنید تا مشکل شما برطرف شود. شما در این شرایط نمی توانید کاری انجام دهید اما زمانی که می خواهید از یک شرکت پشتیبانی شبکه سرویس پشتیبانی دریافت کنید بهتر از این مورد را در قرارداد ذکر کنید تا دچار مشکلاتی شبیه این نشوید.

شفافیت در قرارداد پشتیبانی شبکه

حتما الان برای شما شفافیت معنی گنگی دارد و نمی دانید منظور از آن چیست اما شفافیت به معنی ارائه اطلاعات به صورت دقیق در پشتیبانی شبکه و عدم کلی گویی است، زمانی که در قرارداد میزان مشخص نشده باشد و از صفت های ترین استفاده شده باشد، این موضوع قابلیت هر گونه تعبیری را دارد و در زمانی که مشکلی برای شبکه شما پیش می آید این مفاد و بند ها نیز می تواند مشکلات بیشتری را برای شما به وجود بیاورد.

هزینه پشتیبانی شبکه آی تی پشتیبان

پشتیبانی شبکه از جمله خدماتی است و هزینه های مختلفی توسط مجموعه های مختلف برای آن عنوان می شود و شما احتمالا با قیمت های مختلفی رو به رو شده اید که نتوانسته اید تصمیم بگیرید که با کدام شرکت شروع به فعالیت بکنید.

خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری کار کاملا تخصصی است و نباید ریسک این موضوع را بکنید که به واسطه قیمت پایین تر خدمات یک مجموعه را انتخاب کنید چرا که کسی که قرار است خدمات پشتیبانی شبکه را انجام می دهد باید تخصص بسیار زیادی داشته باشد تا بتواند شبکه کامپیوتری شما را در مقابل تمامی تهدید های داخلی و خارجی محافظت کنید و جلوی تمامی موارد باعث بروز اتفاقات بد در شبکه می شود را بگیرد.

این تنها یکی از مهم ترین وظایف کارشناس پشتیبانی شبکه است و ایشان باید بتواند همیشه در دسترس باشد و جوابگوی تماس های ورودی و تلفنی که از شرکت های مختلف به ایشان می شود باشد و مشکلات به وجود آمده را در کوتاه ترین زمان ممکن بر طرف کند.
اگر بخواهیم به گونه ای دیگر درباره خدمات پشتیبانی شبکه صحبت کنیم باید بگوییم که این خدمات همانند اورژانس می ماند و بروز خطا در یک شبکه کامپیوتری مانند مرگ و زندگی است و می تواند خسارت های جبران ناپذیری را متوجه آن مجموعه بکند
پس سعی نکنید حداقل قیمت را برای خدمات پشتیبانی شبکه خود در نظر بگیرید و به نکات مهم ترین از جمله مفاد قرارداد پشتیبانی شبکه و در دسترس بودن کارشناس پشتیبانی شبکه توجه ویژگی بکنید. قیمت خدمات پشتیبانی شبکه به میزان علم و دانش کارشناس پشتیبانی شبکه بر میگردد و این موضوع می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی وضعیت شبکه شما بگذارد.

ما به عنوان پیشنهاد شرکت پشتیبانی شبکه آی تی پشتیبان را به شما معرفی می کنیم، این شرکت تجربه بسیار طولانی در انجام خدمات پشتیبانی شبکه دارد و این خدمات را برای تعداد زیادی از شرکت های کوچک و بزرگ انجام داده است، ما نیز از این خدمات استفاده کرده ایم و بسیار راضی بوده ایم.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *