کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرقت‌های هدفمند برای عصبانی کردن مردم

8 تير 1401 ساعت 8:31

طی ماه‌های اخیر گزارش‌های مختلفی از شیطنت‌های اسرائیل در ایران و نیز برخی خرابکاری‌های عامدانه به گوش رسیده که اگرچه تأیید و تکذیب همه آنها در هاله‌ای از ابهام است اما همانطور که اشاره شد بعید هم به نظر نمی‌رسد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مشرق، یک عضو شورای شهر دزفول اخیراً طی سخنانی در جلسه این شورا گفته است: درخصوص سرقت‌ها خبرهای ناگواری شنیده شده و به نظر می‌رسد برخی سرقت‌های خرد با سازماندهی و هدفمند انجام می‌شوند.

به گزارش ایرنا، او می‌افزاید: برای مثال تکه‌ای از سیم مخابرات به سرقت می‌رود که موجب قطع اینترنت و نارضایتی مردم می‌شود.

*برخی محافل تحلیلی معتقدند دشمن خارجی و دنباله‌های داخلی آن در راستای تقلا برای ایجاد "فتنه اقتصادی" به دنبال آتش‌زنه هستند. آتش‌زنه‌ای که قرار است با یک اتفاق یا چند اتفاق بهم‌پیوسته همانند یک جرقه عمل کند و مردم را به خیابان‌ها بکشاند.
آنها در این تصور هستند که مقولاتی مثل گرانی توانسته در این میان به مثابه یک هیمه عمل کند و هیزم لازم را برای سوختن در فتنه اقتصادی فراهم بیاورد.

طی ماه‌های اخیر گزارش‌های مختلفی از شیطنت‌های اسرائیل در ایران و نیز برخی خرابکاری‌های عامدانه به گوش رسیده که اگرچه تأیید و تکذیب همه آنها در هاله‌ای از ابهام است اما همانطور که اشاره شد بعید هم به نظر نمی‌رسد.

دقت شود که به زعم تحلیلگران؛ این نکته کاملا قابل تصور و ممکن است که شبکه بهم‌پیوسته فتنه‌جویان و فرماندهان خارجی آنها حتی در شهرستان‌ها نیز در حدی فعال باشند که اقدام به طراحی یک دزدی خرد برای ناراضی‌سازی مردم کنند. رفتاری که منطقا می‌تواند اضلاع دیگری مثل ترور، زورگیری، ایجاد رعب و وحشت و... نیز داشته باشد که البته مردم بایستی در همه این امور هوشیاری و صبر خود را حفظ کنند.

مع‌الوصف تعجب اما آنست که خواص کشور نسبت به مسئله مهم فتنه اقتصادی و پیش‌لرزه‌های آن در اسفند 96 و آبان 98 دچار کرختی شده باشند، فرمانده این توطئه در نزد مردم معرفی و رسوا نشده باشند و مسئولان امر نیز فکری به حال گرانی نکنند.

در این میان حتما بایستی در یک جهاد تبیین به مردم گوشزد کرد که هر حرکت خیابانی منجر به عمق‌یابی بیشتر مشکلات می‌شود و راه حل رفع گرانی هم در خیابان نیست.
اما در عین حال مسئولان امر نیز وظیفه دارند که با نظارت کارا بر بازار و ارائه کالابرگ به مردم در کنار کنترل قیمت‌های لجام‌گسیخته بازار مسکن، از معیشت خانوارها حفاظت کنند.


کد مطلب: 804541

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/804541/سرقت-های-هدفمند-عصبانی-کردن-مردم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com