پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

خالق عینک‌های ری‌-بن درگذشت

سه شنبه ۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب: 804517
لئوناردو دلوکیو که در طول عمرش توانست یک عینک‌فروشی را به بزرگ‌ترین شرکت تولید عینک در جهان تبدیل کند، در سن 87 سالگی درگذشت.
خالق عینک‌های ری‌-بن درگذشت
به گزارش جهان نيوز به نقل از راشاتودی، شرکت لوکسوتیکا ایتالیا، مالک برند عینک‌های ری-بن اعلام کرد که لئوناردو دلوکیو، میلیاردر ایتالیایی و بزرگ‌ترین سهامدار این شرکت درگذشته است.

دلوکیو به عنوان یک یتیم در میلان ایتالیا بزرگ شده بود و کارش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در جوانی با تأمین قطعات فریم‌های عینک آغاز کرد.

وی در سال 1961 شرکت لوکسوتیکا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بنیان نهاد و در طول زمان آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به بزرگ‌ترین کارخانه تولید عینک در ایتالیا تبدیل کرد.
این شرکت در سال 2018 با شرکت تولید لنز اسیلور فرانسه ادغام شد و به بزرگ‌ترین مجموعه تولید عینک و ابزارهای کمک بینایی در جهان تبدیل شد.

اسیلور لوکسوتیکا هم اکنون 180 هزار کارگر دارد و مالک برندهایی نظیر ری-بن و آکلی است.

دلوکیو 32 درصد سهام این شرکت فرانسوی ـ ایتالیایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار داشت و همین مسئله وی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دومین فرد ثروتمند ایتالیا تبدیل کرده بود. بر اساس لیست ثروتمندان بلومبرگ، این میلیاردر 24.1 میلیارد دلار ثروت داشت.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Europe
هر آبادانی یه ری بن داره