جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

زیاده روی در خوردن تن ماهی ممنوع

جمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 804461
استفاده صحیح و مناسب از تن ماهی در رژیم غذایی می‌تواند مزیت‌های مختلفی داشته باشد.
زیاده روی در خوردن تن ماهی ممنوع
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، تن ماهی یکی از غذا‌های دارای ماندگاری بالا و نسبتا ارزان‌قیمت است که هم ارزش تغذیه‌ای خوبی دارد و هم می‌تواند در تهیه وعده‌های غذایی مختلف کاربرد داشته باشد.

یک کنسرو تن ماهی معمولا بین ۳۰ تا ۴۵ گرم پروتئین دارد درحالی که این مقدار تقریبا می‌تواند کل نیاز روزانه بدن به پروتئین را تامین کند؛ بنابراین، مصرف تن ماهی می‌تواند راهکار مناسبی برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن باشد.

تن ماهی، به‌خاطر داشتن اسید‌های چرب امگا-۳، یکی از غذا‌هایی است که عملکرد مغز و چشم را تقویت می‌کند.

خواص خوبی برای تقویت حافظه دارد. علاوه بر این، ترکیبات امگا-۳ موجود در تن ماهی می‌توانند التهاب را کاهش دهند و علائم خشکی چشم را رفع کنند.

پس اگر واقعا طبق یک الگوی صحیح از تن ماهی استفاده کنید، از این مزیت خاص هم بهره‌مند خواهید شد.

تن ماهی بسته‌بندی‌شده درون روغن دارای مزیت‌هایی مانند ترکیبات پروتئینی و طعم بهتر نسبت به تن ماهی بسته‌بندی‌شده درون آب است، اما واقعیت این است که تن ماهی روغنی نهایتا چربی‌ها و کالری‌های بیشتری دارد و می‌تواند باعث افزایش وزن شود.
تن ماهی روغنی در هر ۳۰ گرم حدودا ۵۶ کیلوکالری و ۲ گرم چربی دارد درحالی که تن ماهی بسته‌بندی شده با آب معمولا در هر ۳۰ گرم حدودا ۲۴ کیلوکالری و ۱ گرم چربی خواهد داشت.

اگر به هر دلیلی از تن ماهی روغنی استفاده می‌کنید، حداقل باید روغن تن ماهی را جدا کنید و دور بریزید تا میزان چربی و کالری دریافتی را کاهش دهید.

یکی از ترکیبات موجود در همه انواع تن ماهی، سدیم است که دریافت مقادیر بالای آن می‌تواند به نفخ منجر شود.

یک کنسرو تن ماهی، صرف‌نظر از این‌که درون روغن یا آب بسته‌بندی شده باشد، معمولا یک‌چهارم از نیاز روزانه بدن به سدیم را تامین می‌کند. اگرچه دریافت سدیم برای تنظیم مایعات بدن ضروری است، اما زیاده‌روی در دریافت سدیم می‌تواند باعث نفخ شود. بنابراین، تن ماهی نمی‌تواند غذای مناسبی برای استفاده روزانه باشد.

تن ماهی نسبت به ماهی تن تازه دارای جیوه کمتری است، اما با این‌حال میزان جیوه در آن هنوز به اندازه‌ای نیست که بتوان به‌صورت روزانه از تن ماهی استفاده کرد. بزرگسالان معمولا می‌توانند هر ۲ هفته از تن ماهی معمولی یا ۱ بار در هفته از تن ماهی سبک استفاده کنند.

در صورت رعایت نکردن این اصل مهم، احتمال مسمومیت با جیوه افزایش خواهد یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این را به کسانی بگویید که بضاعت مالی دارند.
Iran, Islamic Republic of
با قیمتها نمیشه خرید..