کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا قهرمانان سینمای ایران اراذل و اوباش شد‌ه‌اند؟

6 تير 1401 ساعت 10:53

سینمای امروز نیاز جامعه است، اما سینمای اجتماعی به سمتی رفته که تمام قهرمانانش خلافکار، معتاد و اراذل و اوباش هستند، خب با این وضع چه انتظاری می توان از نسل نوجوان و جوان داشت.


به گزارش جهان نیوز به نقل از میزان، مجید سعیدی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون بازخورد حضورش در سریال «حکم رشد» گفت: خوشبختانه بازخورد مردمی نسبت به سریال بسیار خوب بوده است، البته حواشی متعددی هم به وجود آمد که در مورد آنها می‌توان مدتها گفت‌وگو کرد.

وی در همین رابطه ادامه داد: متاسفانه در زمان پخش سریال حکم رشد یکی از بازیگران پیشکسوت مطلبی را با عکس گوش شکسته در صفحه شخصی خود در فضای مجازی منتشر کرد و گفت که حکم گوش شکسته را نگه دارید و وی در همان مطلب نوشت: «که منظورم یکی از سریال‌های شبکه نمایش خانگی نبوده است».

من می‌خواهم بدانم مگر این بازیگر پیشکسوت خود وقتی نقش‌های مختلف و حاشیه برانگیز بازی کرد کسی گفت به کسی توهین شده است؟

سعیدی در همین راستا تاکید کرد: برای من سوال است که چرا این بازیگر که خودش از تلویزیون رشد کرده تمام حجمه خود را بر این سریال وارد کرده است و هیچ کاری با نمایش خانگی نداشته است؟ آیا نمی داند که شرایط تولید در شبکه نمایش خانگی با بودجه های میلیاردی چگونه است؟.

بازیگر مگر کارشناس است که در مورد هر مسئله‌ای نظر بدهد؟
سعیدی در همین رابطه افزود: به طور کلی چرا یک بازیگر باید در مورد همه مسائل اظهار نظر کند؟ آیا وی نوعی کارشناس مسائل است که هر اتفاقی در کشور می افتد در مورد آن نظر می دهد. مگر سریال حکم رشد قصد داشته به کسی توهین کند که چنین حجمه ای را علیه این اثر به بوجود آورند؟

 
بازیگر سریال «حکم رشد» با دفاع از این اثر اضافه کرد: به والله که هیچکدام از عوامل این سریال قصد توهین به هیچکسی را نداشتند، این یک اثری داستانی است، قرار نیست که هر کاراکتری که در آن آورده می شود نمادی از یک گروه باشد. من نمیدانم چرا برخی از بازیگران که در مورد این کار اظهار نظر کردند در مورد بازیگران دلاری و بیت کویینی چیزی نمی گویند؟

سعیدی با نقد از عملکرد شبکه نمایش خانگی اضافه کرد: برای من سوال است که لابی و مافیای شبکه نمایش خانگی چطور عمل می کند؟ چرا من نمی‌توانم به این عرصه متصل شوم؟ آیا توان بازیگری ندارم یا لابی و مافیای خاصی ندارم؟

وی در همین رابطه ادامه داد: متاسفانه هیچکس حواسش به اتفاقاتی که پشت پرده حضور بازیگران در برخی آثار می افتد نیست، چطور کل سینما دست چند بازیگر خاص افتاده است؟ آیا این چیزی به غیر از فساد است؟ متاسفانه با آمدن پولهای نامشروع که بارها اخبارش منتشر شده زیرلایه های سینما هم به اتفاقات نامشروع و آلوده خو کرده است.

سعیدی درباره معضل امروز سینمای اجتماعی ادامه داد: من پیشتر هم گفته‌ام که سینمای امروز نیاز جامعه است، اما سینمای اجتماعی به سمتی رفته که تمام قهرمانانش خلافکار، معتاد و اراذل و اوباش هستند، خب با این وضع چه انتظاری می توان از نسل نوجوان و جوان داشت.

سعیدی: قهرمانان امروز سینما سیگاری و خلافکار شده‌اند
وی در همین رابطه تصریح کرد: چرا سینمای اجتماعی کشور تبدیل به نماینده بخش سیاه شده است، چرا فقط به پایین شهر می پردازد و مگر پایین شهر تا این حد تیره و سیاه است؟ چه اتفاقی در سینمای اجتماعی افتاده که همه اذهان را معطوف به خلافکارها و مجرمان کرده اند؟ مگر نمی توان در سینمای اجتماعی بخش های زیبای یک جامعه را به نمایش درآورد.
 
سعیدی با اشاره به اضمحلال سینمای کمدی در سالهای اخیر افزود: متاسفانه همان بلایی که بر سر سینمای کمدی آمد و آثاری همچون اجاره نشین‌ها و مجسمه فراموش شدند به سر سینمای اجتماعی هم آمده است. مگر میهمان مامان، هامون، پری و این دست فیلمها اجتماعی نبودند؟ چرا در آنها خبری از معتادان و خلافکاران به عنوان قهرمان قصه نبود؟

وی در همین رابطه ادامه داد: نمیدانم تولید کنندگان این آثار می دانند یا نه اما راهی که می روند کاملا خلاف دیدگاه آرمان‌های کشور است. اینها تیشه به ریشه می زنند.

متاسفانه کار به جایی رسیده که حتی در فیلم مراحل کامل کشیدن مواد مخدر هم نشان داده می شود. این اتفاق حتی در سینمای هالیوود هم دیده نمی شود.

سعیدی درباره عدم حضورش در برنامه جوکر افزود: برای حضور در جوکر با من تماس گرفته شد اما حاضر نشدم در آن حضور داشته باشم زیرا نمی خواهم با در آوردن شلوار از پایم یا شوخی های سطحی کسی را بخندانم. از طرفی چه اتفاقی افتاده که چند نام محدود این روزها در تمامی این برنامه ها حضور دارند؟ افرادی که گاها بازیگران خوبی هم نیستند و معلوم نیست چرا باید تا این حد دیده شوند.

بازیگر فیلم سینمایی «لایه های دروغ» در مورد حواشی به وجود آمده برای فیلم برادران لیلا اضافه کرد: در ابتدا اینکه هر مملکتی قانونی دارد و ما می دانیم برای کجا فیلم می سازیم پس اگر بر اساس همان قوانین فیلمی توقیف شد و یا با آن برخورد شد نباید ناراحت شویم.

وی درباره حواشی فرش قرمز جشنواره کن ادامه داد: یک منتقدی می گفت که با این سلبریتی ها کار نکنید، من هم با این حرف کاملا موافقم، این بازیگران دستمزدشان به دلار و بین کویین است، چرا اینها را می آورید که آخر سر این حرکات را انجام دهند؟. مگر ما کم بازیگر داریم؟.
 
سعیدی درباره شیوه انتخاب بازیگران سینما افزود: من کاملا می دانم که شیوه انتخاب اکثریت این بازیگران چگونه است، از میهمانی های شبانه و ویلا رفتن‌هایشان خبر دارم و می‌دانم که چگونه در همین میهمانی ها نقش پخش می کنند. اما خب طبیعتا خیلی از آدمها راضی نیستند که برای یک نقش به هر کاری و چیزی تن دهند.

حواشی حضور برادران لیلا در جشنواره کن نیازمند ریشه یابی است
این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: درباره اتفاقی که روی فرش قرمز رخ داد باید بگویم که چه کسی به این بازیگر جرات چنین کاری را داده است؟ مگر ما نمیدانیم که در چه کشوری و چه قوانین اخلاقی زندگی می کنیم؟ چرا چنین فردی تا حدی در همه آثار حضور دارد که تبدیل به الگوی نسل نوجوان می شود؟

سعیدی ادامه داد: به هر حال باید بدانیم که ما در ایران زندگی می‌کنیم، یکسری قوانین هستند که باید به آنها احترام گذاشته و آنها را عملی کنیم. اما نکته مهم این است که چه قدرتی پشت این بازیگر است که جرات چنین جسارتی را به خود می دهد؟ مگر می شود که از عواقب کار خود خبر نداشته باشد و چنین حرکتی را انجام دهد. به نظر من این مسائل نیازمند ریشه یابی است.

سعیدی درباره وضعیت سینمای ایران خاطرنشان کرد: اوضاع به هیچ وجه خوب نیست، من هم موافقم که سینما به گردش مالی و اقتصادی و تماشاگر نیاز دارد. اما نه به بهای اینکه افرادی که آخر سر هم این رفتار را انجام می دهند به کل سینما تبدیل شوند و بسیاری از بازیگران خوب سالها بیکار و خانه نشین و افسرده شوند.


کد مطلب: 804343

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/804343/چرا-قهرمانان-سینمای-ایران-اراذل-اوباش-شد-ه-اند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com